י. ברוקמן  עוסקת בביצוע  עבודות תשתית ובטון, עבודות מתכת כבדות, הקמת מבני פלדה, מכלי מתכת, מתקנים תעשייתיים והרכבת קווי ייצור וקווי צנרת בתעשייה, האיש שעומד מאחורי האימפריה הוא שי ברוקמן, מנכ"ל חברת י. ברוקמן שמחזיקה נוכחות יציבה של 75 שנים בענף המתכת , היה יכול להישען בנוחות על כסאו ולנוח על זרי הדפנה. החברה שלו נחשבת למותג בתחום ותורמת משמעותית למשק הישראלי. אבל גם שלושת רבעי מאה של פעילות לא בהכרח מבטיחים תחושת בטחון או אופטימיות לעתיד. "אני רואה בעובדה שאנחנו מקימים מבני תעשייה או מרחיבים כאלו תרומה לתעשייה בישראל ולהגדלת כוח הייצור כחול לבן. כשהתעשייה כאן גדלה  ומתפתחת אז אנחנו מתפרנסים ולא מוציאים outsourcing (שירותי מיקור חוץ) לחו"ל.

IMG_9726

 

"חשוב שתהיה פה תעשייה כחול לבן, שתהיה פה תעסוקה לאנשים. לי באופן אישי חשוב לגדל דור עתיד בענף המתכת והבנייה בכלל . זה משהו שהיום קשה מאוד לשמר , כי כמעט אין עובדים בענפים הטכנולוגיים. במבט כללי דור ההמשך בענפי התעשייה והעבודות היצרניות הולך ופוחת ולדעתי צריך התערבות ממשלתית כדי לשנות את המצב לטווח הארוך. בעוד כמה שנים לא יהיו לי בכלל עובדים וגם לא מאיפה להשיג אותם. אם עד היום מגזר העולים ממדינות חבר העמים לשעבר והמגזר הערבי היוו בשבילי איזושהי נחמה ומספקים עובדים אז הגיל הממוצע שלהם הולך ועולה והצעירים לא מוכנים לעבוד בעבודות יצרניות וזה לא קשור למשכורות שהן טובות יחסית.

"אחד הפתרונות שצריך ליישם הוא הקמה מחדש של ביה"ס בסמ"ת במתכונתו הישנה והקמת מערך בתי ספר מקצועיים, אותם ביטלו לפני שנים. אני מתכוון לבתי ספר מקצועיים שמכוונים לענפי המתכת, עץ, אלקטרוניקה וחשמל".

IMG_9645

 

חברת י. ברוקמן הינה חברה ותיקה ומשפחתית, המנוהלת כיום על ידי שי, בן הדור השלישי למשפחת ברוקמן, מהנדס מכונות בהשכלתו שמספר כי נולד לתוך העסק המשפחתי. יצחק הוא אביו של שי (וממנו אזכור האות י' בשמה של החברה). סבא שמשון ברוקמן עסק בעבודות בנייה והקמת מתקנים תעשייתיים עוד בארץ ישראל של שנות ה-30, בנו יצחק עסק בעיקר בעבודות מתכת, צנרת ועבודות ימיות, החברה התפתחה ונרשמה כחברה בע"מ ב-1968,  וזאת לאחר עשרות שנות פעילות כחברה פרטית, כשכיום היא גם משתתפת במכרזים של קונצרנים תעשייתיים וציבוריים. במשך למעלה מ- 75 שנים מתחילת דרכה ועד היום,  החברה ממוקמת בשדרות ההסתדרות שבמפרץ חיפה. עד כמה שאזור זה שוקק חיים ועסקים בימינו אנו, שי מספר שבימיה הראשונים של י. ברוקמן , נראה מסביב  רק חול, כשהעסק השני הכי קרוב היה במרחק רב.

בסיס החברה ממוקם במפרץ חיפה, היא מעסיקה עובדים קבועים וכן עובדת גם עם  ספקים וקבלני משנה קבועים ונאמנים. לחברה מוניטין גבוה בכל הקשור לעמידה בלוחות זמנים, איכות ביצוע ופתרון בעיות הנדסיות מורכבות. "זה מה שמבדיל אותי מכל האחרים. יש בשוק אלף יצרנים בתחום המתכת אבל אני נותן איכות, אמינות וביצוע בזמן".

 

תגובות

להשאיר תגובה