איך עצמאים יכולים לחסוך בקרן ההשתלמות בכדי שיוכלו לקבל את מלוא הטבות המס?

כעת כשסוף השנה האזרחית מתקרב אלינו, נושא החיסכון בקרנות השתלמות לקבלת הטבות מס האפשריות הופך להיות רלבנטי במיוחד עבור יזמים ובעלי עסקים קטנים כמו גדולים.

כיום כל מי שהוא עצמאי במדינת ישראל, כלומר מנהל ספרים מול מס הכנסה, עוסק מורשה או עוסק פטור זכאי להפקיד קרן השתלמות ולקבל פעמיים הטבת מס, בפעם אחת יקבל הטבת מס הכנסה: ההפקדה נכנסת להיות חלק מההוצאות המוכרות שלו כך שלמעשה על גובה ההפקדה הוא לא משלם מס. בפעם הנוספת, הוא יכול לקבל הטבת מס רווחי הון ; ,אתה למעשה מסתכל על הקרן הזו כתיק השקעות לכל דבר רק שההשקעות בקרן הזו פטורות ממס רווחי הון", מסבירה בוזלי לוי, "אם בכל אפיק אחר אתה משלם היום 25 אחוזים מס על הרווח אז בקרן השתלמות הרווחים פטורים ממס רווחי הון".

בנקודה זו עצמאים רבים שואלים עצמם האם הם בעצם יכולים להפקיד כל סכום שהם רוצים. התשובה עבורם היא כי ניתן להפקיד כמה שרוצים לקרן ההשתלמות אבל גובה הפטור מוגבל, כאשר מבחינת פטור ממס רווחי הון התקרה לשנת 2015 עומדת על סכום של  18,480 שקלים,  והפטור לטובת החזרי מס הכנסה משתנה בהתאם לגובה ההכנסות כאשר גם שם תקרת ההפקדה השנתית היא 18,480 שקלים. על מנת ליהנות מהפטור המקסימלי מכל הבחינות מומלץ לחסוך את מלוא התקרה מדי שנה, כשמדובר על סכום של  18,480 שקלים נכון לשנת 2015 .

קרן ההשתלמות נכון להיום מהווה את החיסכון הטוב ביותר שקיים כי החיסכון מושקע ברמות סיכון משתנות לפי דרישות החוסך. זהו חיסכון הפטור ממס רווחי הון ואפילו מחזיר לחוסך העצמאי  כספים ממס הכנסה. חשוב לציין כי החיסכון סגור לתקופה של שש שנים מיום ההפקדה הראשונה ומומלץ כמובן לכל עצמאי להפקיד בקרן ההשתלמות ולנצל את כל היתרונות שהקרן מציעה לו. בנוסף ניתן לבצע תכנון הפקדות עתידי על ידי פתיחה של מספר קרנות השתלמות במקביל או פתיחה של קרן השתלמות חדשה בכל שנה, כדי שבתום שש שנים מיום פתיחת הקרן הראשונה נוכל פשוט למשוך את הכספים מהקרן שפתחנו להפקידם בקרן חדשה וכך על ידי מיחזור הכסף נוכל להמשיך ליהנות מהטבת מס הכנסה ולחזור על פעולה זו מדי שנה.

באדיבות קרין בוזלי לוי, מתכננת פיננסית הוליסטית ומנכ"לית משותפת בחברת 'נטו תכנון פיננסי'

תגובות

להשאיר תגובה