אז אתם כוססים ציפורניים. כבר שמעתם על רעיונות להפסקת הכסיסה, כמו מארה, טיפולים פסיכולוגיים, בניית ציפורניים, מלתעות לשיניים. קראתם מאמרים בנושא, אבל אתם עדיין רוצים להפסיק לכסוס.

כסיסת הציפורניים או אוניכופגיה כרונית היא בעיה. רבים לא יסכימו איתי, כי הם מרגישים בשליטה, מסדרים מעט את ציפורניהם בעזרת השינים, אנליזה שנתונה לשינוי תחת לחץ או זיהום שיעבור בסביבה.

התופעה השכיחה לרוב מתאפיינת בציפורניים קצרות, לא אחידות, שבירות, עור מסביב משופשף וקשה, מראה לא אסתטי ואף דלקות חריפות ופיטריות בציפורניים. מדובר בבעיה – מאחר וזה מסכן את בריאותכם, התופעה מפריעה לכם בחיים? כאן הבעיה הופכת ל"הפרעה".

11535403595_02c5e8a851_z

אז למה בעצם כוססים ציפורניים?

כסיסת ציפורניים יכולה להיות סימן של שעמום, רעב או מתח נפשי. חלק מהסיבות לכסיסה אצל ילדים הן בדידות, חוסר אקטיביות, חיקוי של חבר קרוב ועוד. בדומה לחריקות שיניים, משיכת שיער, מציצת אצבע וחיטוט באף גם כסיסת ציפורניים היא הרגל להפגת מתחים.

באופן אירוני למדי זו הפרעה שלרוב מאפיינת את הפרפקציוניסטים שבינינו – חתיכה של עור יבש סביב הציפורן או חספוס רדוד של הציפורן, תפר את שלוות הפרפקציוניסט בין רגע. כסיסת הציפורניים יכולה להתבצע באופן מודע או באופן בלתי מודע,כאשר האדם אינו שם לב.

מה יותר גרוע הוא, כשהבוס שלך למשל כוסס ציפורניים בישיבת הנהלה בהרמת כוסית בראש השנה. הרגלים מגונים, אובססיבים- כפייתיים, עשירים בקוליפורמים (חיידקי צואה), אבל הבוס שלכם גם פוגע לעצמו בשיניים בזמן הכסיסה.

ולצדיקים בכלל לא כדאי לכסוס.  "שלושה דברים נאמרו בציפורנים. הקוברן צדיק, שורפן חסיד, זורקן רשע, טעמא מאי? שמא תעבור עליהן אשה עוברה ותפיל" (גמרא מועד קטן יח- א') קשה מאד להתגבר על הרגלים מסוג זה. כלומר, מדובר בתהליך גמילה.

אז איך מפסיקים לכסוס ציפורניים?

נתחיל מהקל לכבד, שמיועד לכוססים כרונים:

בחרו אצבע אחת שאותה לא תכססו. אם עמדתם במשימה שבוע שלם, הגדילו את האתגר בעוד אצבע וחוזר חלילה.

היות שכסיסת ציפורניים היא בדרך כלל הרגל אוטומטי ולא מודע, יש צורך בהחלפת ההרגל בהרגל אחר פחות מזיק.

מתברר כי אנשים נוטים לכסוס ציפורניים בצורה אוטומטית, כאשר הם עסוקים בפעילות אחרת, כמו למשל צפייה בסרט. פה הייתי ממליצה להעסיק את הידיים בפעילות אחרת, למשל לחיצה על כדור פיזיוטרפיה מרגיע. יש מגוון מרקמים כמו סיליקון/ ג'ל/ גומי ועוד, דרגות קושי שונות לבחירה, ומגוון גדלים המתאימים לכפות ידיים בגילאים שונים. מחיר כדור איכותי עד 50 ₪.

small-ball-892166_1920

טיפוח הידיים והציפורניים יכול יסייע בתהליך הגמילה.

חיזוק מודעות לתופעה וניסיון להבין מה הגורם לכך. שימו לב לטיפ שנתנה לנו שרית אשרוב- מחברת הספר "גם אתה יכול להפסיק לכסוס!",

בכל פעם שהאצבע נכנסת לפה, שנייה לפני שאתם כוססים את הציפורן, תבדקו, מדוע אני כוסס?האם זה יועיל?האם אני יכול לעשות בדרך אחרת?כיצד ארגיש אם לא אכסוס? כיצד ארגיש אם אכסוס לאחר התבוננות בשאלות והתשובות שאתם מקבלים, אתם מוזמנים לכסוס!"  תוכלו להשיג את הספר דרכה בעבור 80 ₪.

צפו את הציפורניים בטרנספור- טייפ רפואי דביק מחורר, שקוף, לקריעה דו כיוונית וקלה. הטייפ אידיאלי לאזורים קשים להדבקה ולשימושים רפואיים, ומתאים לעור רגיש. השקיפות מאפשרת לטייפ לא לבלוט על אזור ההדבקה.

80449

צפו את גב הציפורניים וקרעו בקצה הציפורן. הציפוי ייתן תחושה לא נעימה לכסיסה, יסב את תשומת ליבו של הכוסס, ובכך ימנע את כסיסת הציפורניים הבלתי מודעת. כוסס הציפורניים יתרגל להימנע מהכסיסה, וכך יתגבר על ההרגל. החליפו את הסלוטייפ כל יום או כשמתבלה. גליל של טרנספור הוא באורך 9 מטר ויספיק גם לשנה. מחירו עד 20 ₪ .

עכשיו לקינוח, כדאי שתשיגו שקית הקאה. נתחיל לאט:ישנה שיטה, תרופת סבתא להפסקת כסיסת ציפורניים. זה קיצוני, קשה, לא ידידותי לבעלי חיים.הגעתם עד כאן, ואתם עדיין שואלים איך מפסיקים לכסוס ציפורניים?

ידוע על שימוש בדבק עצמות כבר בימי מצרים העתיקה ב5000 לפנה"ס. בתקופה הזו נוצר הלק הראשון בעולם בעזרת דבק עצמות, פיגמנט מינרלי טבעי ודונג. חוץ מזה שלק על האצבעות יכול להיות סטיילינג משגע, הוא גם העביר מסר מפתיע.

unnamed (1)

הלק בעל 3 הרכיבים הזה נמס במים, ולכן באופן סימלי נסיכות היו משתמשות בו, כאות לכך שהן אינן משתמשות בכפות הידיים, מאחר ואת רוב הפעולות עושים עבורן – מקלחים אותן, מבשלים להן וכולי.

דבק העצמות אינו רעיל ומשתמשים בו יותר מדי בתעשיית המזון. הוא מבריק ומתייבש בקלות באוויר. מטעמי כשרות בישראל, דבק העצמות עשוי מעצמות של דגים או פסולת של בתי מטבחיים. אבל אם הייתם אנשי תורה ודת, הייתם מפסיקים לכסוס כבר בפיסקה בה הבאתי ציטוט מהגמרא.

ניתן למצוא דבק עצמות מעור ארנבות ועצמות של סוסים. שם מן הסתם הדבק אינו כשר, בחנויות לבעלי מקצוע או אצל סנדלרים. הדבק יעורר דחייה תת הכרתית ובכך תשיגו מהר מאד את מטרתכם – הפסקת הכסיסה.

הדבק מגיע כגרגרים זהובים וקשיחים, ולשימוש ממיסים באמצעות מים וחימום קל. כמות המים תיקבע עפ"י מידת החוזק בו אתם מעוניינים, וככל שיהיה יותר מים, כך יתארך זמן הייבוש. אני משתמשת ביחס של 5 גרגרים על 5 מ"ל מים, ממיסה במיקרוגל בכלי זעיר ומיועד למיקרוגל למשך 5 שניות, ולאחר מכן מערבבת היטב עד להמסה.ניתן למרוח עם מכחול על גבי הציפורניים, או פשוט לטבול את כל האצבעות, זו אחר זו ולאחר מכן לנגב במגבון את השאריות. ממתינים לייבוש והציפוי מוכן. ניראה אתכם כוססים את זה.הכינו מדי יום את התמיסה ושימרו בקירור למהלך היום, מרחו מחדש אחרי שטיפות ידיים. לשידרוג המתכון תוכלו להוסיף פנימה קורט מאכל שנוא, כדי לחדד טעמים וריחות מעוררי דחייה.10 ג' דבק עצמות יעלה לכם 5 ₪ בערך ויספיק לתקופה ממושכת.

תודה שקראתם ובהצלחה!

דנה אטיאס

אשמח לפנייתכם בכל נושא

www.danaatias.co.il

https://www.facebook.com/ramathasharoncosmetics/

53 הערות

להשאיר תגובה