לא רק בהודו הפרות קדושות, גם על הצלחת שלי. עד שאדרוך במדינה הקסומה בה פרות משוטטות להן בחופשיות, אני נהנית ממה שיש לארץ להציע. ויש מה להציע. קחו לדוגמא את המסעדה ההודית של רינה פושקרנה המקסימה, ״טנדורי״. אוכל טוב, טעמים וריחות מעניינים ושירות נעים. 

הדעות ששמעתי על המסעדה היו חלוקות, אבל זה לא מנע ממני להגיע רעבה לאחת המסעדות היחידות בארץ שיקחו אותי עד להודו הרחוקה. אי אפשר להתעלם מהעיצוב האוריינטלי והמוזהב, שמוסיף ססגוניות לישראל הקטנה.

התפריט עשיר, מגוון ומציע מטעמים רבים שמתאימים כמעט לכל סועד. ניתן לבקש גם תפריט ללא גלוטן שעשיר לא פחות. אנחנו כמובן הזמנו מנות טבעוניות כדי שיהיה טעים לבטן ומוסרי ללב.

התחלנו ביין אדום ומיד עברנו למנות פתיחה: ארוחה טובה מתחילה עם סלט מרענן. סלט דלהי – צבעוני עם קוביות ירקות טריים, מתובל קלות וטעים (29 ש״ח). משם המשכנו לסמוסה טבעוני – משולשים פריכים במילוי מחית תערובת ירקות מתובלים (30 ש״ח), בטטה וואדה – כופתאות תפוחי אדמה עם גרגירי חרדל, בציפוי דקיק ופריך של קמח חומוס (30 ש״ח), בג׳יה בצל – סלסולי בצל בציפוי קמח חומוס פריך (30 ש״ח), פאקורס – מבחר ירקות גינה בציפוי עדין של קמח חומוס מתובך ופריך (30 ש״ח) ופאפאד – קרקר קריספי עשוי מבצק עדשים (5 ש״ח). המנות היו טעימות, בעיקר הבטטה וואדה שהיתה מוצלחת במיוחד. הדבר היחידי שהיה מיותר זה הפאפאד שאולי הוא ללא גלוטן אבל גם קצת ללא טעם.

זקוטי תבשיל פטריות

לפתע הגיעה המנה המפתיעה (והדלת שומן!) של הערב, טירנגה קבב ירקות – שלושה ״קבבים״ צבעוניים: תרד, תפוח אדמה מצופה שומשום, עדשים וירקות (74 ש״ח). אם יש גן עדן אז כנראה שזה הטעם שלו.

הלחם לא פסח עלינו, וכך נהננו לנו משני סוגים, נאן – לחם מבצק תופח קל ופריך (12 ש״ח) ולחם ללא גלוטן העשוי מקמח עדשים. איך מצאנו מקום בבטן לכל האוכל הזה, באמת שאין לנו מושג, אבל מצאנו.

טעמנו לא מעט מהמנות העיקריות, ואף התחלנו עם פטריות זקוטי – תערובת מעניינת של פטריות וזקוטי מסאלה מגואה עם קוקוס, תמר הינדי ותבלינים (52 ש״ח), משם עברנו למיקס ירקות קארי – תערובת ירקות גינה מבושלים ברוטב קארי ארומאטי (49 ש״ח), מנה מומלצת. אחר כך הגיעה תורה של המנה שמתאימה לאנשים אחרים (שהם ממש לא אנחנו) שאוהבים מנות חמות מתוקות, ירקות נברטאן קארי – מבחר ירקות הגינה מבושלים ברוטב פירות חמוץ מתוק (49 ש״ח). מנה עיקרית שקבלה ניקוד גבוה היא אלו גובי מסאלה – פרחי כרובית וקוביות תפוח אדמה מוקפצים קלות בתבלינים וזרעי כמון (49 ש״ח), ויש גם את פלאק מאקי – תבשיל קטיפתי של מחית תרד וגרעיני תירס (52 ש״ח) ולסיום, המנה המובילה שהיא דאל מקהני – תבשיל מעדשים שחורות בתוספת שום, בצל וג׳ינג׳ר (49 ש״ח). לצד המנות אכלנו נברטאן פילאן – אורז בשמתי מעורב עם ירקות הגינה, זערפן והל (39 שׁ״ח) שהיווה תוספת מושלמת לארוחה.

Tanduri004

לקינוח – מבחר טעמי סורבה פירות: מנגו, לימון, תות וקוקוס (עלות 28 ש״ח לכל טעם). סורבה מנגו לקח בצעדי ענק, רק חבל שהעלות יקרה ביחס למה שמקבלים.

בשורה תחתונה, האוכל ב״טנדורי״ טוב. המסעדה מעניקה חוויה הודית אמיתית ושירות נדיב מאוד. אתם וודאי שואלים את עצמכם, איך הצלחנו להכניס כל כך הרבה אוכל לקיבות הטבעוניות הקטנות שלנו? האמת היא שבקלות. האוכל ההודי כל כך צבעוני ועשיר בטעמים, שכל מה שנותר לעשות זה לאכול, ליהנות ולדמיין שאתם אי שם על איזה הר במומביי.

http://www.tandoori.co.il/

תגובות

להשאיר תגובה