השנה חוגג שוק האוכל בדיזינגוף סנטר 17 שנים לקיומו. יצאנו לשוטט בין שלל הדוכנים הצבעוניים, להנות מהריחות, הצבעים ובעיקר משקשוקי הצלחות והפרצופים השבעים שמגיעים שבוע אחרי שבוע שנה אחרי שנה לאותם דוכנים ולאותו אוכל של אמא

יריד האוכל בסנטר הוא הגדול והוותיק ביותר במדינה, הוא נוסד אי אז בשלהי שנות ה90 ומאז בכל יום חמישי מתקבצים במקום עשרות בעלי דוכני אוכל ואליהם מתווספים מאות לקוחות מרוצים שפוקדים את המתחם לאורך כל היום וגולשים ליום שישי.

בתקופה האחרונה התווספו מגוון דוכנים חדשים ומסקרנים ובינהם:

דוכן אוכל אתיופי: בדוכן ניתן למצוא מגוון תבשילים אתיופיים אותנטיים נטולי גלוטן, כמו אנג'רה: המאכל המפורסם במטבח האתיופי, גומן: עלי מנגולד ממולאים, קק ווט: תבשיל עדשים בכל מיני צבעים ועוד. כולם מתובלים בתבלינים המיוצרים באתיופיה. כמו כן, ניתן להשיג בדוכן קפה אתיופי מסורתי המיוצר באתיופיה.

מתחם beer-garden: חווית "הביר גרדן" מגיעה לדיזנגוף סנטר ובירה מסוג פלאונר תימכר רק ב- 10 ₪, לצד נקניקיות ותפו"א מסורתיים להשלמת החוויה.

ùå÷ äàåëì ãéæðâåó ñðèø 210116 öéìåí îàéø ôøèåù
ùå÷ äàåëì ãéæðâåó ñðèø
210116
öéìåí îàéø ôøèåù

ממלכת החלבה: הישר מממלכת החלבה משוק מחנה יהודה בירושלים, בר חלבה וטחינות מרשים עליו מוצגים 13 סוגי חלבה שונים, כמו חלבה צ'ילי חריף, חלבה פסיפלורה ועוד, לצד 7 סוגי טחינה כמו טחינת שוקולד, טחינת עמבה ועוד. החלבה והטחינה מיוצרות בעבודת יד, בשיטות מסורתיות, מסומסום אורגני המיובא מאתיופיה. הסומסום נטחן באבן ריחיים ומעובד בתנאים קפדניים השומרים על איכותו וערכיו התזונתיים.

דוכן חליטות תה ותבלינים: מבחר חליטות תה ותערובות לבישול  המבוססות על פירות, צמחים, פרחים ותבלינים טבעיים.

גבינות: מבחר גבינות קשות מחלב בקר, עיזים וכבשים, מיובאות וממחלבות בוטיק ישראליות. בין היתר ניתן למצוא בדוכן: גבינת גורגונזולה עיזים עם עובש המיובאת מאיטליה, גאודה דבש ואגוזים של נאות סמדר, מנצ'גו כבשים ספרדית ממשק דותן ועוד.

גואטה אוכל טריפוליטאי: רשת המסעדות הטריפוליטאית מגיע ליריד האוכל עם מגוון מטעמים טריפוליטאיים מסורתיים, שסוד הכנתם מועבר מדור לדור. עומלת על הסירים המהבילים האימא לאה, הלב הפועם של המקום, ומכינה קוסקוס נהדר ואוורירי, מפרום, צ'רשי (סלט דלעת טריפוליטאי), חריימה, קציצות, תבשילים, מרקים ועוד.

עוד דוכנים קבועים במקום הם: גולדי ועדי שמציעות אוכל ביתי מעולה, כבר 17 שנה בדיזנגוף סנטר. עסק של בעל ואישה, עדי מבשל וגולדי מוכרת , הכל מפרודוקטים ותבלינים טריים ופשוטים.

גולדי ועדי  יריד האוכל דיזנגוף סנטר צילום יחצ  (2)

ללי קינוחים- הקונדיטורית לאה מוריסון שבשנים האחרונות עבדה במטבחים של המסעדות הכי שוות. אחרי תקופה ארוכה כקונדיטורית היא החליטה שהגיע הזמן לעבוד בשירות עצמה, ויצאה להדרך עצמאית. היא פתחה את ללי קינוחים. ללי מומחית במקרונים וקאפקייקס בטעמים שלא ניתן למצוא באף מקום אחר כמו רד וולוווט , למון גרס, ושילובי אלכוהול כמו וויסקי ובירה, וכמובן שיש את הדוכן של אילנה – הדוכן העיראקי של אילנה – אמא של אור מהאח הגדול

גולדי ועדי  יריד האוכל דיזנגוף סנטר צילום יחצ  (2) (1)

24 הערות

להשאיר תגובה