מי שעבר דירה בחייו, או נזקק להובלה מכל סיבה אחרת והמתין שעות למוביל שאיחר, או לא הגיע כלל, יודע כמה זה יכול להיות מתסכל, שלא לדבר על תנודות במחיר ההובלה לפי מצב רוחו של המוביל או החלטה הפתאומית שלו לייקר את העסקה. בחברת י. יצחקי מבטיחים שלעולם לא יקרו מקרים כאלה. "כשאנחנו קובעים שעה להובלה, אנחנו נהיה שם בדיוק בזמן, עם משאיות מסודרות ונקיות, אפילו מקפידים שהנהגים שלנו יגיעו כשהם לבושים יפה, אומר ברוך, "יש תקופות שבהן כמות העבודה יורדת אז מורידים מחירים וכשיש הרבה עבודה, למשל בקיץ עוברים יותר אנשים דירות המחיר פתאום עולה. אצלנו אם נקבע מחיר מסוים – כך יהיה! אנחנו לא עובדים לפי מצבי רוח ומצבי שוק. אנשים מחפשים יציבות ואת זה הם ימצאו כאן".

ארץ ישראל 1948. אב ובנו מגיעים מרומניה, ומגלים שמה שהבטיחה הארץ המובטחת, זה לא בדיוק מה שהם חשבו. אפשרויות תעסוקה אין יותר מדי,  יהודה ויעקב יצחקי, מתחילים לעבוד כסבלים ליד נמל חיפה. כמה שנים מאוחר יותר, במעט הכסף שהצליחו לחסוך, הם קונים משאית, שיותר מזכירה בגודל שלה טנדר, ומשם, מהמקום של לאסוף גרוש ללירה, נולדה הסנונית הראשונה שבישרה על לידתה של אימפריה. היום כולכם בוודאי נתקלים בה כאשר אתם נוסעים על הכביש ורואים משאיות עליהן כתוב – י.יצחקי הובלות. "בישראל של אז לא היו כמעט משאיות", מספר הנכד ברוך, המנכ"ל והמייסד של י.יצחקי, וממשיך: "ברחוב הנמל עמדו אז משאיות כשהן נותנות שירות. הכל היה שם לגמרי לא מסודר, עם הרבה מיקוח על המחיר".
ברוך היה בקושי בן 18 כשכבר רכש בעצמו משאית נוספת וגדולה יותר. "ב-1979 הייתי לפני הגיוס לצבא, התחלתי לעבוד ולמרות שזה די הרתיע את אבא, החלטתי לקנות משאית גדולה, גם בשבילו. הצלחנו לקנות, בתנאים טובים באמצעות הלוואה נוחה שקיבלנו". ברוך התגייס לצה"ל, שירת כאלקטרונאי ובמקביל ניגן בחצוצרה בתזמורת חיל האוויר, עיסוק שהוא מטפח עד היום. לאחר שהשתחרר, עבד כמורה לאלקטרוניקה בבית הספר המקצועי בסמ"ת בחיפה ובמקביל גם נהג במשאית. "אבא כעס עלי. אמר: 'תחליט מה אתה רוצה, מה השטויות שלך עם המשאיות'. הוא פחד מכך, אמר שזה קשה להיות נהג משאית והתעקש שאהיה מורה".

אחרי ריב נוסף עם אבא יעקב, שלא רצה שלמשפחה יהיו 'כל כך הרבה משאיות', ברוך קנה ב-1987 את המשאית השלישית מסוג וולבו 7FL. לאחר שיעקב נפטר ב-1990 לברוך היה כבר עסק קטן עם ארבע משאיות. כעבור שלוש שנים, ב-1994 הוא ייסד באופן רשמי את החברה וקרא לה י.יצחקי הובלות ומנופים בע"מ. האות י' באה להנציח את שמו של האב יעקב. אשתו של ברוך, עדנה, גם עובדת בחברה ולפני כשנה הצטרפו גם הבן שי, בוגר תואר ראשון במנהל עסקים והבת ירדן.  דור רביעי למשפחת יצחקי.

יצחקי הובלות
יצחקי הובלות

ליצחקי יצא שם של עוף מוזר בענף ההובלות. מלבד זה שמעידים עליו שהוא אדם ישר, הגון ומשכיל. "העובדה שבאתי לתחום הזה מתוך אהבה, קשה לאנשים לעיכול", הוא פשוט אוהב הובלות, הוא אומר: "אני מגיע לעבודה כל יום בשעה חמש בבוקר, כדי להרגיש את התנועה של הבוקר, של המשאיות שמתחילות לצאת לדרכן וחוזר לבית רק בסביבות שבע בערב. מבחינתי כל יום הוא יום חדש שלא היה כמותו".

 

הובלה, שינוע, אחסון

חברת י.יצחקי מעניקה את כל שירותי ההובלה. אם זה הובלות חבילות ומטעני קו יומי, מטענים ומכולות מנמלי הים והאוויר ומגיעה עד מנופים, מלגזות, עבודות פריקה ואחסנה, שינוע מכונות מפעלים ומשרדים והחברה אפילו מורשית להוביל רעלים וחומרים מסוכנים ונהגיה המקצועיים מחזיקים כמובן את כל ההיתרים הדרושים. מיקומה של החברה בחוף שמן, בסמוך לנמל חיפה דבר המאפשר זמן תגובה מהיר לפעילות נמלית. ברשות החברה מגוון רחב של רכבים המתאימים לשלושה תחומים עיקריים: הובלה, שינוע ואחסון.

לרשות י.יצחקי עומדות משאיות למטען כללי ומכולות 20 רגל, משאיות עם נגרר, סמי טריילרים להובלת מכולות, משאיות מנוף בגדלים שונים, רכבים מסחריים קטנים פתוחים או סגורים להובלות של משקלים קטנים יותר, מלגזות עם יכולות הרמה שונות. במקביל העסק כולל גם שטחי אחסון מקורים או פתוחים ויכולת לאחסון במכולות. בקיצור אימפריה של ממש.

מבין הלקוחות המפורסמים של החברה אפשר למצוא את חברות "השחר העולה", מנעמים, מפעלי פלסטיקה וסוכני מכס רבים. החברה נותנת שירותים של הובלות ליבואנים ויצואנים בנמל חיפה , אשדוד ולוד, פתרונות לשינוע של מכונות כבדות על ידי מנופים ואביזרי הרמה מיוחדים: מכונות CNC, מחרטות ומכבשים.
אי של יציבות

זה לא עניין שבשגרה, בתקופתנו אנו, למצוא חברה שמנוהלת על ידי הדור הרביעי למשפחה כי כשעושים דברים בתוך המשפחה, עושים אותם מהלב. "אפשר להגדיר אותי כמנכ"ל", אומר ברוך בחיוך ודואג להדגיש, "אבל לאנשי החברה אין ממש תפקידים מוגדרים, כולם פועלים יחד בסינרגיה והרמוניה משפחתית".

הניסיון המשפחתי והלמידה מאביו, פיתחו אצלו את התפיסה לניהול העסק, המבוססת על נתינה ושירות גמישים וזמינים. "אני אף פעם לא אומר לא. אנחנו מעניקים שירות לכל מי שצריך הובלה. זו יכולה להיות חבילה של קילוגרם אחד ועד מכולה במשקל כארבעים טון", הוא אומר. "אצלנו שירות זה הרבה יותר מאשר הובלת משא מנקודה לנקודה. אנחנו פותרים ללקוח כל בעיה שיכולה לצוץ, גם אם אלו ענייני ניירת ובכך משחררים אותו לגמרי מהתעסקות. אנחנו גם מעמידים מכונות, מעבירים מפעלים, מתאמים מה שצריך".

 

תגובות

להשאיר תגובה