לפני מספר שבועות החברה הישראלית, 'BillGuar', מכרה בעשרות מיליוני דולרים אפליקציה שפיתחה לחברה האמריקאית 'Prosper'. מטרת האפליקציה היא לעקוב אחרי החיובים של כרטיסי האשראי בכדי למנוע הונאות וחיובים שגויים. עד היום האפליקציה שווקה רק בארה"ב, אך חברה 'BillGuar' הבטיחה לנו שגם תושבי ישראל עוד יזכו להוריד אותה לנייד שלהם. לדברי מנכ"ל החברה רפאל אוזן: "לפני שנתיים הוצאנו את האפליקציה ועד עכשיו הגענו ל- 1.2 מיליון משתמשים ואני מאמין שבמהירות נגדיל את מספר המשתמשים".  

 

חברת BillGuar' הוקמה לפני כחמש שנים בתל אביב,. אוזן (28) מספר, שהוא הקיים את החברה יחד עם שותפו ירון סמיד ויחד איתם עובדים 26 אנשי צוות.

"אני והשותף שלי, הקמנו את החברה בשנת 2010, כשהבנו שזה לא רק אנחנו שלא בודקים בבנק את חשבונות כרטיסי האשראי שאנחנו מקבלים", הוא אומר. "כשחקרנו את הנושא הבנו שהרבה סוחרים מנצלים את העובדה שיש אנשים שלא עוקבים אחרי חשבונות הבנק שלהם. בעקבות כך הרבה כספיים הולכים כל שנה לאיבוד כתוצאה מהונאות, חיובים ששוכחים מהם וכל מיני עמלות שלא שמים לב אליהם. בגלל שלא באמת כולם עוקבים אחרי כל החיובים בכל חודש, אם העמלות עלו מ-120 ש"ח ל-125 ש"ח, לאורך זמן זה יכול לצאת הרבה כסף, מאוד קשה לעקוב אחרי החיובים האלה".

 

"בתחילת העבודה על המיזם הצלחנו לפצח את הבעיה, בזכות העובדה שהשתמשנו בשיטה של 'חוכמת ההמונים', (הדעה הקולקטיבית של קבוצת יחידים). השיטה עובדת בצורה שבה המשתמשים שעובדים עם התוכנה ועוברים על העסקות מלמדים את המערכת לזהות את הבעיות האלה אצל אנשים אחרים ותוך כדי העבודה גילינו שזאת הזדמנות מאוד גדולה לא רק לזהות בעיות בחשבון, אלא גם לעזור לאנשים. הכוונה ממש להבין איך מוצאים כסף ולעקוב אחריו בצורה הרבה יותר יעילה מאשר לבדוק את חשבון הבנק כמו שבדקו אותו עד היום".

איך האפליקציה עובדת?

האפליקציה נראית כמו גוף של איימל והיא מכוונת את המשתמש לעסקות שהיא חושבת שיש בהם בעיה ואז היא לומדת אותם. יש לנו אלפי אלגוריתם שעוברים על העסקות ובזכות החוכמה של התכונה אנחנו יודעים להשלים את התמונה ולדעת את הפרטים על העסקה שעשינו ואם היא התבצעה כשורה או לא".

"לדוגמה, משתמש נכנס לאפליקציה ורואה חיוב בעייתי, אז הוא מסמן אותו כבעייתי ומה שקורה זה שהמערכת מבינה שהחיוב בעייתי ותתריע אנשים אחרים בנוגע לעסקה הזאת. זה יכול להתבטא בכל מיני דברים, למשל, אנשים שמשלמים לחברות אחרי שנים שהם כבר לא משתמשים בשרות שלהם".

ספר על המשא ומתן עם החברה שמכרתם לה את האפליקציה

"החברה הזאת בנתה שירות של הלוואות שלא עוברות דרך הבנק, בעצם כל אדם יכול לבוא ולבקש הלוואה. זאת חברה שצומחת מאוד מהר ובפועל היא מחליפה את השירות של הבנק בתחום ההלוואות. כשהם מצאו אותנו הם הבינו שבזכות האפליקציה שפיתחנו הם יוכלו לתת מוצר שהוא רלוונטי ויעזור לאנשים ביום יום לנהל את הכספיים שלהם. בעצם האפליקציה תעזור להם לדעת מתי אדם צריך הלוואה ואז החברה תדע לעדכן אותו מתי הכי כדאי לו לקבל אותה, איך נכון לו לקבל אותה וכדומה".

מתי אתה חושב שהאפליקציה תגיע לארץ?

"אין לנו תוכנית ברורה לגבי זה, כולנו יודעים שזה יעבוד בארץ, אבל כרגע אנחנו תומכים בזה רק פנימית עם חברי הצוות. אנחנו מאוד רוצים לשחרר את זה לכל תושבי ישראל, גם כולנו מאוד ציונים אז זה בכלל משהו שאנחנו רוצים לעשות".

 

תגובות

להשאיר תגובה