תל אביב הולכת בעקבות ערים נוספות והחליטה בשבוע שעבר לפתוח מרכז לחקר אפידמיולוגי לקטיעת שרשרת ההדבקה

מרכז לחקר אפידמיולוגי נפתח בשבוע שעבר בתל אביב. המרכז הוקם בסמוך למרכז השליטה של הקורונה שהקימה העיריה עוד בחודש יוני כדי לתמוך יחד עם פיקוד הערוך בחולים ואנשים שנמצאים בבידוד. המרכז החדש מצטרף למרכזים אחרים שנפתחו בעת האחרונה כמו בבת ים בה הרשות המקומית לוקחת פיקוד ואחריות עם תחום השיפוט שלה ומבצעת חיקור נדבקים בנגיף על מנת לאתר מגעים ולקטוע אותם "במרכז יש לנו 120 עובדים ומתנדבים" מציינת שרון בלום מלמד שאחראית על מנהל השירותים החברתיים בעיר "אנחנו מתכוונים להגיע בסופו של דבר ליכולת של תחקור של 400 מאומתים חדשים". בלום מלמד מספרת כי "במרבית המקרים האזרחים משתפים איתנו פעולה ויש מצבים שבהם אזרחים פחות משתפים פעולה ואז אנחנו מסבירים להם את חשיבות הדבר כי בסופו של דבר כולנו רוצים לחזור לאורח חיים מלא". 

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "עיריית תל אביב יפו עלתה היום שלב במאבק בקורונה. הבנו שכדי לשטח את העקומה בעיר – עלינו לקחת יוזמה ולהוביל. מאה עובדי עירייה וצעירים בשנת שירות יעבדו שבעה ימים בשבוע, יאתרו חולים, יבודדו אותם ויוודאו שהם שומרים על ההנחיות. כך קוטעים שרשרת הדבקה באופן מהיר ויעיל!"

עוד בגל הראשון הקימה העירייה משל"ט עירוני בשיתוף פיקוד העורף ומשרד הבריאות, המנהל מעקב צמוד אחר רמות התחלואה בשכונות השונות. העירייה מקיימת מבצעי הסברה לשכונות, קהילות וקבוצות שונות בעיר באופן שוטף וכן מבצעת אכיפה בהתאם לסמכויות שניתנו לה. בנוסף, עיבתה העירייה את המוקד העירוני בעובדים סוציאליים כדי להתמודד עם העלייה במצוקה הנפשית והכלכלית בקרב תושבי העיר. העירייה מקיימת יוזמות רבות לסיוע לעסקים בעיר, לאמנים החיים בה ולקשישים תושבי העיר.

תגובות

להשאיר תגובה