העלמת ורידים ונימים ברגלים – ללא ניתוח

עונת הקיץ כבר פה ויחד איתה הרצון שלנו ללבוש בגדים חשופים בקיץ הלוהט, חצאיות קצרות ובגדי ים לחוף ולבריכה. אבל מה שלא שמנו לב הוא שבמהלך החורף, ברגלים שלנו התגלו פתאום דליות, נימים בולטים ונפיחויות. מאד חשוב לנו לדעת מה הסיבה לשינויים שחלו אצלנו, ואליו מתלווה הרצון שלנו לטפל בנימים ובורידים הבולטים, אם אפשר ללא ניתוח.

ד"ר סוזי סרפתי

פנינו לד"ר סוזי סרפתי, רופאת כלי דם וורידים מ"המרכז הרפואי הרברט סמואל" בתל אביב, לקבל ממנה הסבר מקיף על הבעיה והפתרונות. ד"ר סוזי סרפתי גם הסבירה לנו כיצד ניתן להעלים ורידים, דליות ונימים ברגליים, נפיחות וכאבי רגליים, וכל זאת ללא ניתוח. לא יכולנו לבקש פתרון יותר רצוי מזה.

ד"ר סרפתי בעת טיפול 

טיפול בכלי דם קטנים/גדולים

כלי דם מורחבים מייצגים תופעה נפוצה ששכיחה אצל גברים ונשים בגילאים שונים. אף על פי שבדרך כלל לא מדובר על בעיה או סימפטום של מצב רפואי חמור, רבים בוחרים לטפל בכלי דם קטנים וגדולים ולהעלים אותם. למזלם יש גם טכנולוגיות מתקדמות, המאפשרות להפיק תועלת מפרוצדורה פשוטה יחסית, של העלמת כלי דם מאזורים שונים בגוף.

מדוע כלי הדם מתרחבים?

כאשר כלי הדם מתרחבים, העלמתם היא חשובה, כיון שהתרחבות של כלי דם או ורידים, נובעת מפגיעה במסתמים. היות והתפקיד של המסתמים הוא לוודא שהדם זורם לעבר הלב ולא לכיוון הרגליים, הפגיעה בתפקוד גורמת לתהליך הפוך, ולהצטברות של דם בוורידים. בהמשך, אותם כלי דם מתרחבים, מתנפחים והופכים להיות בולטים יותר דרך העור.

מה הם גורמי הסיכון לאי-ספיקה ורידית?

אנשי מקצוע מתייחסים למצבים של התרחבות כלי דם כאי-ספיקה ורידית, וממחקרים עולה ששיעור הנשים הסובל מהתופעה, גדול משמעותית בהשוואה לשיעור הגברים. מלבד סיבות גנטיות, גורמי הסיכון הם: הסרת נגעים מהעור וטיפולי הסרת ורידים בולטים בהריון, נטילת תרופות המכילות אסטרוגן, עמידה ממושכת ופציעות פיזיות, או חבלות ועוד.

כיצד מתנהל הטיפול?

כשהמטופל מגיע לקליניקה ד"ר סוזי סרפתי, מבצעת הרופאה אולטרסאונד דופלר ורידי של עורקי רגליים וידיים, עורקי צוואר ובטן, על מנת לבדוק את זרימת הדם ואת העורקים.

הביקור הראשון מתחיל עם בדיקה קלינית של הרגליים, לאחר כמה שאלות על ההיסטוריה הרפואית של המטופל/ת. לאחר מכן היא מבצעת אולטרסאונד דופלר של הרגליים, כדי להציע למטופל/ת את כל האופציות לטיפול בבעיה הרפואית או האסתטית של הפציינט.

בביקור הראשון לאחר הבדיקות, הרופאה מעריכה את כמות הביקורים שיהיה בהם צורך, כדי לטפל בכל האזורים. בעיקרון אפשר להתחיל את הטיפול כבר בביקור הראשון.

טיפול ושמו "סקלרותרפיה":

זהו טיפול מהיר ויעיל להעלמת ורידים ונימים בלי הרדמה. כל טיפול אורך בערך 20 דקות.

הטיפול  מתבצע על ידי הזרקת חומר כימי  לווריד (נוזלי או בצורת קצף), בהנחיית אולטרסאונד. זהו למעשה טיפול המהווה תחליף לניתוח, והוא כולל כמה הזרקות בשתי הרגלים.

הטיפול גורם לשטפי דם קטנים בדרך כלל באזור ההזרקה, ואזי צריך לחשוף את הרגליים לשמש במשך כ-10 ימים.

אחרי הטיפול מומלץ לשים גרב אלסטי, ולהימנע מספורט במשך 48 שעות. באם הטיפול נעשה כתחליף לניתוח, יש להימנע מספורט לשבועיים.

המחיר: לפי ביקור (אבל אם יש צורך בטיפול כתחליף לניתוח, המחיר הוא לפי רגל).

הערה: כל המידע כאן אינו סופי, ועשוי להשתנות בהתאם למצבו הרפואי של המטופל.

אודות המרכז הרפואי הרברט סמואל סנטר:

הרברט סמואל סנטר הינו מרכז לפלסטיקה ורפואה אסתטית שהוקם על ידי רופאים, יזמים ומומחים ציונים מתוך מטרה לייצר בישראל מרכז רפואי ברמה בינלאומית, אשר יהווה מוקד רפואי מקומי ועולמי. המרכז הרפואי פועל בניהול מקצועי בסטנדרטים הגבוהים בעולם, בליווי רופאים בכירים מישראל ומחו"ל.

הרברט סמואל סנטר מביא לארץ בשורה חדשה של טיפול הוליסטי, המרכז את כל תחומי הרפואה האסתטית במקום אחד. הדגש במרכז הוא על ייעוץ ואבחון אינדיבידואלי והתאמת הטיפול לאורך החיים והאופי של כל אחת ואחד.

בהרברט סמואל סנטר ניתנים שירותים בתחומי הכירורגיה הפלסטית, הרפואה האסתטית, ונמצאת בו מחלקה לטכנולוגיות רפואיות מתקדמות הכוללת לייזרים החדשנים והטובים בעולם. כמו כן ניתן לקבל טיפולים בתחומי אסתטיקת הפה, ופלסטיקה גינקולוגית בשיטות המתקדמות בעולם.

כחלק מחזון מייסדיי המרכז, המרכז יעניק טיפול ללא עלות עבור קהל המתגורר בארץ, הנזקק לו ושאין ביכולתו לשלם עבור טיפולים אלה. לצורך כך גוייסו רופאים צרפתיים בכירים על ידי מייסדי המרכז, שיגיעו לארץ באופן קבוע ומתוזמן, על מנת להעניק את הטיפול המיטבי והמקצועי לקהל ייעודי זה.

המרכז הרפואי "הרברט סמואל סנטר"

רחוב הרברט סמואל 10, תל אביב

טלפון: 072-371-8019

אתר: https://hscenter.co.il/

תגובות

להשאיר תגובה