חרדית שרוצה לרענן את מראה הכלות החסודות במגזר, דרוזית שפתחה סטודיו לאופנה במג'דל שמס וזוג תאומות שרוצות לעשות מייקאובר לקייט מידלטון. את כולן פגשנו בתחרות שמלות הערב והכלות של בי"ס גואפו כדי להבין איך השתנה בעשור האחרון עולם עיצוב שמלות הכלה

נפתח בבשורות מרגיעות: הצבע הלבן עדיין שולט בכל הנוגע לשמלות הכלה. חוץ מזה תשאירו מקום לדמיון הפרוע שלכם. בתחרות עיצוב שמלות הכלה של בי"ס גואפו למקצועות האופנה בת"א פגשנו לא מעט עיצובים ייחודיים לשמלות הערב הכלה: שמלות תחרות מוקפדות, קלאסיות ואפילו בסגנון בלרינה "היום כבר לא מזלזלים באופנת שמלות הכלה" אומרת לי בביטחון המעצבת הותיקה גליה להב ומי שבעצמה קידמה את העניין בישראל ואף זכתה להציג בשבוע עיצוב שמלות הכלה בפריז "השינוי החל לפני כעשור שנים" היא מספרת "מה שקרה הוא שיותר ויותר כלות בארץ וגם בעולם התחילו להיות יותר מודעות לטרנדים בעולם. כלות התחילו להתייחס הן למותגים מובילים והן למראה שיהלום את הסגנון של הכלה. בהתאם לכך עלו הדרישות וכבר לא רק שמלה מנופחת ונוצצת. היום אנחנו כבר רואים תצוגות אופנה בעניין, נפתחו בתי אופנה שהחליפו את סלוני הכלות"

עד כדי כך השתנה עולם אופנת הכלות שרוחות של שינוי הגיעו עד למגזר החרדי שם גילו שצנוע יכול גם להתחרז עם אופנתי "יש לא מעט מעצבות שעושות את הדברים בצניעות רבה" מספרת לי אור דיבו כהן מנתניה. חוזרת בתשובה מחסידות חב"ד שפתחה את סטודיו 'חצאית' : "כשאני חזרתי בתשובה לא ממש מצאתי את עצמי בתחום כלומר היה ביגוד צנוע אבל לא הכי אופנתי".

והדבר הזה תופס במגזר ?

"בוודאי. נשים רוצות להתלבש צנוע ולהיות מעודכנות".

גם במגזר הדרוזי לא שוקטים על השמרים "אצלנו יותר ויותר צעירים התחילו להתעניין בעולם האפנה" מספרת לובנה ספדי ממסעדה ברמת הגולן שלמרות היותה חלק מחברה מסורתית היא מנסה ליצור ולחדש "גם חתונה היא טקס שלקוח מהמסורת" היא מציינת "יש מודעות לאופנה ותמצא אצלנו בנות שמזמינות בגדים אצל מעצבים מת"א". ספדי התחילה ללמוד לפני שבע שנים בבתי ספר שונים וגם אצל מעצבים פרטים. לפני שלוש שנים פתחה סטודיו במג'ד אל שמס "בעונת החתונות יש אצלנו כמאה חמישים אירועים כך שלא חסרה עבודה".

אורטל הובר בחרה לעצב שמלת כלה ברוח אופנת המלוכה הצרפתית ולצורך כך גייסה את אחותה התאומה קטי אלדו "הכובע שעיצבתי" היא נזכרת "לקח חלק חשוב בחתונה שלי".

טל דקל ראש בית הספר למקצועות האופנה 'גואפו' שהיה בין המארגנים של הערב חושב שמעצב טוב "הוא אחד שיכול לקחת דגם ולעצב אותו לבדו מבלי שהוא יזדקק לאנשים מקצוע".

קרין ברודנו מבדי אירופה שלקחה חסות על האירוע מציינת כי זהו אירוע שמטרתו בראש ובראשונה לתת תמיכה למעצבים צעירים "מה שגופים הציבורים אינם עושים" לברודנו חשוב לציין שהתמיכה אינה רק כספית "זוהי תמיכה מורלית ופרסומית כשהמטרה שלנו היא להביא את בשורת העיצוב הישראלי המקורי לשאר העולם". אז מי יודע אולי בשנה הבאה נזכה לראות עוד ועוד מעצבים ישראלים על במות נחשבות בעולם

תגובות

להשאיר תגובה