כשזה פחות היה מקובל, גילה לפידות הייתה אשת עסקים ששיווקה את מותג גוטקס בחו"ל, והקימה עם בעלה עמי את קבוצת לפידות המצליחה. נראה שכיום היא מעדיפה להתרכז יותר בשירה, מלאכים ובנפש.  לקראת גיל 60 החלה לכתוב, והיצירתיות פורצת ממנה : היא כתבה  3 ספרי שירה, סדרת ספרי ילדים שהתמקמה ברשימת רבי המכר של אמזון  וגם שירי אהבה לבן הזוג , אפילו שהם נשואים 45 שנים.  "יש את הרוח ויש את החומר והרוח היא נצחית", היא אומרת

הראיון עם גילה לפידות נמשך כ-35 דקות, ובתוכן היא הספיקה להקריא 5 שירים פרי עטה. בכל זאת הרגישה שלא קראה לי מספיק וביקשה להמשיך. אולי ככה זה כשהיצירתיות והרוחניות פורצים ממך אחרי שנים רבות של התמקדות בעסקים ובמשפחה, כשספרייך זוכים להצלחה עולמית. לאחרונה גם בחר הפסנתרן, המלחין והמנצח הבינלאומי גיל שוחט 3 שירים מתוך הספר אותם הוא ילחין ויבצע בשיתוף זמרת אופרה מובילה

לפידות ("עברתי את השישים") היא בת למשפחה שורשית בת 2,200 שנים מפקיעין שבניה תמיד נשארו בישראל. היא למדה ספרות אנגלית ופילוסופיה באונבירסיטה ובאותה תקופה התחתנה עם עמי . "חזרנו הביתה מהחתונה וספרנו את הצ'קים כדי לראות אם יש לנו מספיק כסף לכסות את האירוע , זו היתה ההתחלה שלנו", היא צוחקת.

את תחילת דרכה עשתה בחברת בגדי הים המיתולוגית גוטקס לצידה של לאה גוטליב, שתיהן נסעו בכל העולם לשווק את דגמי המותג ולטפח את הקשרים הבינלאומיים. מאוחר יותר היא גם שימשה לפידות פעמיים כיו"ר מגבית ויצ"ו ישראל והקימה את הפורום העסקי בקרן יוניצף הישראלית.

ב-1980 הוקמה קבוצת לפידות ובאותה שנה גם עמי וגילה לפידות עברו לגור בקיסריה.  היא עבדה בחברה במשך שנים ועסקה ועסקה בעיקר בתחומי קוסמטיקה, כיום הקבוצה מתמקדת בעיקר בנושאי תרופות, ציוד רפואי ומכשור לדיאליזה. הקבוצה מנוהלת על ידי ארבעת ילדיהם וכוללת 4 חברות בינהן לפידות מדיקל המתמחה בייבוא, שיווק והפצת מגוון תרופות מרשם,  ולוכסויז'ן מהיבואניות הגדולות בישראל בתחום האופטיקה.

"עבדנו מאוד קשה כדי להגיע עד הלום אבל יש את הרוח ויש את החומר" אומרת לפידות, ונראה שכיום היא מעדיפה לדבר פחות   על עסקים ויותר על שירה, נפש ומלאכים.

בשנים האחרונות היא מתרכזת בכתיבת ספרי שירים וספרי ילדים, התחילה לקראת גיל 60 וזו רק ההתחלה. מאחוריה 3 ספרי שירה, סדרת ספרי ילדים מצליחה, שגיבורה הוא הפודל "שאקל שאקלוביץ".  לאחרונה פרסמה  את ספר הילדים הרביעי שלה "חדר הצעצועים של אריאל" אשר נכתב על אריאל, נכדה. הסדרה תורגמה לאנגלית ולסינית והתמקמה במקום הראשון ברשימת רבי המכר של אמזון עם חמישה כוכבים.

לפידות הוציאה 2 ספרי שירה מצליחים באנגלית ו-3 בעברית.  הראשון, "אנשים כפרחים" הושק במרכז פרס לשלום וזכה להכרה של נשיא המדינה דאז שמעון פרס. נורית הירש הלחינה ממנו את השירים   'חמלה' ששרה הזמרת אילנית ו'נפש אדם העולה השמימה:

"נפש אדם עולה השמיימה

וכל מה שיעמוד מלפניו

הן הצדקות עלי האדמה

נפשו המתייסרת ניתקה מן הגוף

עפה אל יאור

ורק זאת יהיה לצדקה בעומדה ערום ועליה לפני אלוה".

"השיר הזה משמעותי מאוד עבורי", היא אומרת,  "הרעיון בו הוא שכשקוברים את האדם קוברים את הגוף והחומר, אבל הנפש שהיא הרוח עולה למעלה, הרוח אחראית על, הרוח שורדת לכן היא נצחית, היצירתיות היא שורש החיים".

– איך זה מתקשר לחייך באופן אישי ?

"אני יכולה מדי פעם להדליק נרות  אבל אני לא אשה דתיה, אני מזכירה את אלוהים ואת מלאכים אבל לא  עושה את כל הריטואלים  שקשורים בדת  אלא מאמינה בכח עליון שמקנה לנו את הדרך והאנושות החליטה לקרוא לאותו כח עליון מלאכים" .

את 'מלאכי', שירה הראשון, כתבה כשהייתה בת  12. המלאכים הם מוטיב חוזר ומשמעותי בחייה, כסמל לאור ולתקווה. לא בכדי קראה "ויחייכו המלאכים", לספר השירה השלישי שלה (ניתן להשיג בכל חנויות הספרים), על פי שיר שכתבה לבנה הבכור קובי ליום הולדתו ה-40 :

"ויחייכו המלאכים

כמו מגלים רמזי כוכבים

וציפורים לבנות

השיקו כנף

מעל לצמרות

מתחרות בקרני

השמש הזוהרות

ומפזזות שירי תהילה

לעתיד של אור

לעתיד של תקוה."  

מה לאשה בוגרת שעשתה עסקים ולמלאכים, זה קטע רוחני?

"מה שמסמל מלאך זה הרבה תקווה, תום וזוהר. אני רואה בהם את שליחי האל שלפעמים באים גם בדמות אנשים. אולי זה קשור לרוחניות שבי. תמיד היה בי הקשר הרוחני, הייתי מקריאה שירים שכתבתי באירועים משפחתיים אבל צריך המון רצון וגם כוח מסוים להעיז להוציא לאור את מה שכתבת. זו חשיפת הנפש. כל האני מאמין שלך נמצא בשירה".

אולי בגלל זה לקח לך זמן להחליט לפרסם את השירים והכתיבה בכלל?

"כל דבר בעיתו, היה לי את הזמן של הקמת משפחה, גידול העסק עד שהגעתי לרוויה מסוימת גם בעשיה שלי בעסק. אם לא עכשיו אימתי? לקראת גיל 60 החלטתי שזה הזמן ואז הוצאתי את הספר הראשון.

ספר השירים השני של לפידות "THE KISS OF LIFE"  הגיע למקום הראשון באמזון בקטגורית ספרי השירה. כמי שדוברת אנגלית ברמת שפת אם, זה כנראה קל יותר. "את מרבית השירים אני כותבת במשיכת פולמוס, ההשראה אינה מובנת לי מאליה וככל אמן אני מייחלת שהיא שלא תגמר  לעולם", היא אומרת ושיר אחד מהספר , "Inspiration" מבטא זאת:

"There is clarity beyond explanation

A sharp thought

An instinct playing dagger

And a pain of creation

In birth"

ערבי יום הזכרון לחללי מערכות ישראל מהווים גם הם מקום של השראה עבורה. בשלוש שנים האחרונות , בכל ערב שכזה היא כתבה שלושה שירים בבת אחת. "נפש משוררת היא מאוד עדינה ורגישה וכשאני רואה בטלויזיה שאול, כאב ואובדן אני חווה את זה כאילו על בשרי. אני לא כותבת על מחשב צריכה נייר עיפרון או עט, אני כותבת ויש לי הרגשה בדיוק איפה להתחיל או לסיים את השורה".

אלו שמרגישים שחיי הנישואין שלהם שחוקים כבר אחרי 5 או 10 שנים, יכולים מעט לקנא בעמי לפידות, כי אשתו כותבת לו שירי אהבה אפילו שבאוקטובר הקרוב  45 שירי נישואין. כפי שכתבה בשיר 'אני הסלע':

אני הסלע :

"דקה לפני שנעצמות העיניים

כל החושים מופנים אליך

ומחשבה אחת נותרה בלב –

לשכן בדד לייחל לאוהב

רגע לפני בקיעת השחר,

ערה על מיטתי

כמהה  מייחלת למגעיך

כמו מבטיח תשוקתך לחיקי

אני העץ הבודד על גדות ההר

אני הפרח הפורח

אני הציפור הבוהה

אני הקול הקורא במדבר. אני הסלע.

"כן, אני מניחה שזה לא סטנדרטי בדור שלנו  לכתוב שירי אהבה כאלה אבל את החוזקות שלי אני מקבלת מבעלי",  היא אומרת בחיוך. ומה השאיפות לעתיד? "פשוט להמשיך לכתוב, ויש הרבה על מה".

 

תגובות

להשאיר תגובה