אלפים בשרשרת דגלים לאורך רחובות עירו של אל"מ אסף חממי ז"ל

מפגן תמיכה מרטיט לב נערך השבוע  לזכרו של אל"מ אסף חממי ז"ל שנהרג בשביעי לאוקטובר כשהוא מגן על ישובי העוטף.
אלפים מתושבי עירו – קרית אונו הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון בניהם שכנים ומכרים, ראש העיר ועובדי העירייה, תלמידי בית ספר ותושבי הסביבה, מבוגרים, צעירים ואפילו דיירי 'בית נועם" הסמוך לביתו יצאו עם כיסאות הגלגלים ודגלים.

 

הרב ערוסי, רב העיר סיפר כי : "זהו לא רק אבל פרטי אלא גם אבל לאומי בשעות קשות אלו שאנחנו נמצאים במלחמת גבורה. אדם כזה שמסר נפשו משמש כאות ומופת לחיילי צה"ל ואני סומך עליהם. יותר אני פונה לציבור הרחב לבל יחלישו או חלילה יפלגו את כוח הרצון והאמונה עד שנכריע את המערכה".
אביו של אסף ז"ל, אילן סיפר על בנו : "הוא היה איש עניו וצנוע"
לגבי מפגן התמיכה סיפר האב בהתרגשות: "אני פגשתי אישה בסופר המקומי שסיפרה לי שבני פיקד עליה בסיירת רימון. ואני מבין כמה שהוא היה קשור לכל כך הרבה אנשים : מקיבוץ בית אלפא וקרית שמונה ועד אילת. אז אני כאבא צריך עכשיו להתנהג יפה ומה שאני עושה עכשיו זה מה שהוא היה מצפה ממני".
הלוויתו של סא"ל חממי ז"ל מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה נערכה בקרית שאול אליה נהרו אלפים

בין הנוכחים בהלוויה: שר הביטחון יואב גלנט, השר גדי איזנקוט והרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי. חממי הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.


גלנט ספד לו: "אסף חממי ז"ל, מהטובים, האמיצים והאיכותיים שצמחו בצה"ל בשנים האחרונות. הוא היה שם עם שחר, בבוקרו של אותו היום, בדרכו להגן יחד עם החפ"ק שלו, על קיבוץ נירים. הוא היה שם להגן בגופו על תושבי העוטף שהיו למשפחתו השנייה ואותם כל כך אהב.

"מי שכל חייו הבוגרים הוקדשו לביטחון המדינה, מי שקשר את גורלו עם הגנתם של אזרחי ישראל, נפל כמפקד וכלוחם, בעודו ממלא את ייעודו, את שליחות חייו. אסף חונך בצה"ל על מקורות העוצמה של המפקד – האמונה בצדקת דרכנו והדוגמה האישית כערך מוביל. כך פעל גם ביום פתיחת המלחמה, יום נפילתו. הוא גילה העזה ונחישות, והיווה דוגמה ומופת לפקודיו עד רגעיו האחרונים.

 

 

תגובות

להשאיר תגובה