דיאלוג ישראלי-אירופי

במסגרת יום השלום הבינלאומי שיצוין ב-21 בספטמבר, יערכו שגרירי המדינות החברות באיחוד האירופי מפגשים בברים ברחבי הארץ בין השגרירים המשתתפים: שגריר האיחוד האירופי לישראל, שגרירי מדינות משבדיה, הולנד, דנמרק, אוסטריה, אסטוניה, סלובקיה וליטא. המפגשים פתוחים לקהל הרחב

ב-21 בספטמבר יצוין בישראל ובעולם כולו יום השלום הבינלאומי. השנה במסגרת יום זה, תתקיים שורה של מפגשים בפאבים בכל רחבי הארץ, בין שגרירים ממדינות האיחוד האירופי לציבור הישראלי. המפגשים יעסקו בתהליך השלום במזרח התיכון ובתפקיד הדיפלומטיה באזורי סכסוך. המפגשים יתקיימו בברים בתל אביב, חיפה וכפר סבא החל משעות הערב בהשתתפות שגריר האיחוד האירופי לישראל ושגרירי מדינות שבדיה, הולנד, דנמרק, אוסטריה, ליטא, סלובקיה ואסטוניה.

"יוזמת האיחוד האירופי לבניית שלום", המארגנת את המפגשים הללו היא תכנית של האיחוד האירופי המקדמת פרויקטים חברתיים ואזרחיים לקידום שלום, סובלנות ואי-אלימות.  מטרת המפגשים היא ליצור דיאלוג ישיר ובלתי מעונב בין המדינות החברות באיחוד האירופי לבין הציבור הישראלי.

יום השלום הבינלאומי נקבע על ידי האו"ם ב-21 בספטמבר על מנת לקדם את נושא השלום ולהעלות אותו לסדר היום הציבורי. ברחבי העולם מציינים יום זה במגוון פעילויות, ביניהן הרצאות, סדנאות וכנסים.

שגריר האיחוד האירופי לישראל, לארס פאבורג-אנדרסן: "יום השלום הבינלאומי הוא הזדמנות לאיחוד האירופי ולמדינות החברות בה ליצור קשר באופן ישיר ובלתי פורמלי, על כוס בירה, עם הציבור הישראלי. אנו מצפים לדבר עם הקהל הישראלי על שלום ועל האופן שבו דיפלומטיה יכולה להשיג שלום, לא רק באזור זה, אלא בעולם כולו".

להלן המפגשים המתוכננים: תל אביב, מסעדת ננוצ'קה:  שגריר האיחוד האירופי לישראל, לארס פאבורג-אנדרסן ושגריר הולנד, חיליס בסחור פלוך. ההרשמה דרך הפייסבוק של think & drink different כפר סבא, חצר השוק, אוטו בר: שגריר אוסטריה, מרטין וויס, שגריר אסטוניה, סולב קניקה ושגריר דנמרק, יספר וואר. ההרשמה דרך הפייסבוק של חצר השוק, חיפה, איזבלה בר: שגריר שבדיה, קרל מגנוס נסר, שגריר סלובקיה פיטר הולאני ושגריר ליטא אדמינס באגדונאס. ההרשמה דרך הפייסבוק של think & drink different Haifa

התכנסות בשעה 19:00. התחלה בשעה 20:00. המפגשים פתוחים לקהל הרחב. הכניסה חינם.

תגובות

להשאיר תגובה