תוכנית 'יחד' של רשת 'אור תורה סטון' בשיתוף 'ארגון רבני צהר' תקיים תקיעות שופר המוניות במוקדים שונים בבת ים

גם השנה בשני ימי החג של ראש השנה הקרובים תקיים תוכנית 'יחד' של רשת 'אור תורה סטון', בשיתוף 'ארגון רבני צהר' והחברה למתנ"סים, את ארועי "שופר בפארק" בבת ים במוקדים שונים בעיר בהם עופר, יגלום, כותר גן העיר, טיילת בת ים, עמידר בת ים, ועוד (שעות וימים מדויקים באתר צהר). הארועים יכללו תקיעות שופר המוניות לצד פעילויות חוויתיות ברוח החג.

מטרת האירועים לאפשר למשפחות וישראלים מכל הגילאים שאינם פוקדים את בתי הכנסת בראש השנה, להתחבר לערכי החג ברוח ישראלית-יהודית חווייתית. מלבד תקיעת השופר המסורתית, ייערכו בכל אחד מהמוקדים פעילויות לכל המשפחה הכוללות שירי חג, חוויה, ועוד שיאפשרו למשתתפים להיחשף לתכני וסמלי ראש השנה כחלק מחוויה משפחתית מהנה וחגיגית ברוח החג.

הרב  כתריאל (קנת') ברנדר נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון מדגיש כי "כפי שהיהדות שייכת לכולם כך גם בוודאי חגי תשרי שייכים לכולם. חשוב שכל אחד ואחת בעם ישראל ירגיש קשר להיסטוריה, למורשת ולסמלי העם היהודי, כל אחד בדרכו ועל פי תפישת עולמו, מתוך עיקרון שמדגיש כי הבדלי השבטים הקיימים ביננו אינם משנים את העובדה כי כולנו עם אחד".

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו: "אנו פועלים לחיבור לערכי החג ולמעגלי החיים לכלל החברה, להעצמת המפגש כמנוע של זהות והזדהות. כחלק מכך, אנו מקיימים את אירועי 'שופר בפארק', שמטרתם לאפשר לאנשים הרוצים בכך, להרגיש את החיבור למהותו ולערכיו של החג".

מנכ"ל אור תורה סטון ינון אחימן: "דווקא לאור התקופה האחרונה שבה היינו עדים לשיח פופוליסטי, משסה ומפלג בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית, אנו רואים חשיבות רבה בקיום פעילויות שמסירות את החומות בין המגזרים השונים, כשאנו מבקשים להדגיש כי ראש השנה וסמלו המרכזי – השופר שייכים לכל המגזרים בעם ישראל, כל איש בדרכו".

אירועי "שופר בפארק", המתקיימים זו השנה החמישית, הינם חלק מהפעילות לציבור הרחב שמקיימים רכזי תוכנית 'יחד' מבית אור תורה סטון לאורך השנה כולה בשיתוף עם החברה למתנ"סים ומרכזיים קהילתיים ברחבי הארץ.

תגובות

להשאיר תגובה