הביטוי "טוב אז נפגשים אצל גלי", הפך כבר לביטוי שגור בקרב החבר'ה הצעירים של הצפון הישן כאשר הם מתכוונים ל'גאליס', המספרה החדשה שנפתחה בחודשים האחרונים בדיזינגוף פינת באזל. המספרת החדשה הפכה למוקד חברתי שכונתי. כאן מחליפים רשמים, עוצרים לשיחה טובה, שותים קפה ואם אפשר אז עולים לקומה העליונה כדי לעשות קעקוע גם בשתים עשרה בלילה. את המספרה פתח הספר הוותיק גלי ביטון והיא מבשרת את הדבר הבא בכל הקשור לעסקים קטנים שרוצים להצליח : חשיבה מחוץ לקופסה, 'שידוכים' ושיתופי פעולה מתחומים שונים אך משיקים וחשיבה במובן חברתי – קהילתי "בגלל האווירה והוויב המקום הפך ל'ספוט שכונתי' ומוקד למפגש חברים ומינגלינג" מספר לנו גלי ביטון (42) מי שהקים את המקום ובעצמו דור שלישי למשפחת ספרים שהחלה עוד בסבא שארל שהיה גוזם שפמים לתושבי קזבלקנה והמשיכה עם מספרה בעל שם דבר במרכז הכרמל אותה הפעילו אביו וסבו תחת השם 'שארל – אנדרי'.  "בגלל היחס החברי המוזיקה הטובה והפתיחות הפכנו למוקד קהילתי". מסביר ביטון שעורך לי סיור במקום שבחלק מימי השבוע עובד עד חצות "כי רוב האנשים עובדים עד מאוחר והסידור הזה מאוד נוח להם. זה וויב אחר בשעות הלילה וזה נותן מענה לקהל מקומי שמתחיל להתעורר בלילה".

ביטון התחיל את הרומן שלו עם מחלפות שיער הראשים של החיפאים "פתחתי עם אבי מספרת לפני חמש עשרה שנים וקראנו לה 'גלי שארל אנדרי'. היא נפתחה במקום הכי נחשב בעיר בשדרות מוריה.פעם בשבוע אני נוסע לשם לתת חיזוק למקום". אחרי ארבע שנות עבודה נסע ביטון להשתלם במיטב המספרות בארה"ב כמו 'קייר מישל' במנהטן או 'הרס סנשיין' במיאמי "נסעתי להתחדש ועברתי קורסים אצל מעצב העל וידאל ששון".

לפני חמש שנים חזר לארץ ועבר להתמחות במספרות תלאביביות נחשבות כמו אמיר מזרחי בכיכר המדינה "הרגשתי שאני ממש מתבגר ורוכש ידע וניסיון נוסף". בשלב מסוים הפך ביטון לעצמאי ועבד בעיקר עם כלות, הפקות אופנה לטלויזיה ושערים למגזינים כמו 'את' ו'לאישה'. לפני מספר חודשים החליט לקפוץ לבריכה ולפתוח את 'גליס' שנמצאת בצפון הישן "אני מאוד מחובר למקום ולאווירה".

IMG_8635

בקומה העליונה של המספרת ממוקם חדר הקעקועים של מורן אברבנל (33), מקעקעת בעלת שם שמציירת על הגוף ציורים פרי דמיונה העשיר כשהיא מושפעת מסגנון הארט נובו והרוח האוריינטלית "היום מאוד הולך צורות גיאומטריות" היא מספרת ומגלה שיש לה משיכה לגיאומטריה מקודשת ומנדלות ברוח תרבות המזרח "אני לא מקעקעת כל דבר" היא מצהירה ומוסיפה כי "אני מוסיפה מה שנותן כבוד ואסתטי לאדם". כמעט כל מי שנכנס למספרת גם מתעניין בקעקועים ולהיפך כך שכל עסק מושך קהל אחר לעסק השני כשלא מתפשרים על איכות "אנחנו משתמשים במוצרי טיפוח מהמובילים בעולם של 'label m' ושל 'טוני וגיא'" מסביר ביטון ומציין בעניין "הרעיון הוא שאלו יהיו מוצרים ידידותיים לסביבה, עם חומרים טבעיים שיתאימו לאקלים המקומי". לקראת סיום מגלה לנו ביטון מהם הקווים שישלטו הקיץ הזה ":הטרנד שהולך להוביל הקיץ הוא קווים חדים ובלונדים בצבעי פסטל סגול לילך וגם אפור כסוף וכחול ג'ינס".

6 הערות

להשאיר תגובה