שבעה יזמים צעירים בחרו לשלב עסק עם ערכים חברתיים ויצרו את 'פיצה פיפל' שממוקמת בלב שכונת שפירא. לצד גלריה מקומית, הרצאות וערבי מוזיקה הם מעסיקים נערים בסיכון  "המטרה היא ליצור מקום שמאפשר יותר" מספר חנן אננדו מרס, שותף בקפה, רקדן במקצועו שפתח לפני שנתיים את קפה שפירא

לא הרחק מהתחנה המרכזית החדשה, בין חנויות מסחר קטנות למועדון חברתי לילדי הפליטים צצה לה לפני כחודשיים פיצרייה בולטת בצבעוניותה בלב שכונת שפירא. הצבעוניות לא נובעת רק מהמשקופים הצהובים והחזית האדומה אלא בראש ובראשונה מההרכב האנושי שמפעיל אותה ועובד בה. פתחו אותה שבעה יזמים צעירים בגילאי העשרים המוקדמים בוגרי מכינות קדם צבאיות, תנועות נוער וכאלו שבוער בהם השילוב שניתן לעשות בין עסק מכניס שלוקח גם אחריות חברתית. לצידם של הצעירים, עובדים בפיצה נערים בסיכון שהופנו אליה דרך שירותי הרווחה בעיר "אנחנו הגדרנו את הפיצה שכונתית – חברתית" מספר לי חנן אננדו מרס שמוביל את הצוות היוזם "למרות שהשם הזה קצת שחוק וקצר מועד"הוא מסתייג קלות אך מיד אומר "חברתי זה אומר להחזיר ערכים לעולם הכלכלי. עולם  הכלכלה הוא עולם מנותק, גס ואכזרי והוא לא תמיד היה כך. הוא לא חייב להיות ככה. הרצון שמתעורר באנשים צעירים היום הוא חזרה אחורה. לחשוב לצד הכסף גם על נדיבות. על הגינות וכל מיני מילים גסות כאלה מעולם העסקים כמו אמינות של מוצר, שירות טוב ונדיב. על החזרה לקהילה שמפרנסת אותך".

אז איך אתם מחזירים לקהילה ?

"יש לנו פה גלריה לאומנות שאנחנו עושים תערוכות בתוך פיצרייה. יש אירועי מוזיקה, ערבי תרבות והרצאות. אנחנו מעסיקים אנשים שיותר קשה להם מאנשים רגילים. אנחנו פותחים דלת ומנסים להיות מקום שמאפשר יותר והוא פחות נבזי. פחות קשוח והגבולות שהם פחות מסומנים. יש לנו נוער בסיכון אבל אני חושב שלהיות חברתית זה גם לשחרר את ההגדרות. יש לנו אנשים שהם אחרים. יש לנו אנשים שהשעון שלהם דומה יותר לשעון של דאלי (סלבדור דאלי הצייר) מאשר כמו השעון שלנו. ואם אנחנו רוצים לספוג אותם אנחנו צריכים לעבוד אחרת".

מדוע שכונתי ?

"כי זה קודם כל נמצא בשכונת שפירא. השכונה הזאת היא אולי אחד המקומות היחידים בעיר שעוד מתפקד כשכונה. הרעיון הוא שכולם מכירים את הלקוחות כמו פעם. ולקוח הוא לא לקוח הוא חבר אחרי חודש. אנחנו יודעים מי זה ואיך קוראים לו ומה הוא עושה בחייו ומה הוא אוהב . הקונספט הוא לחזור להיות אישי".

אננדו מרס מביא איתו ניסיון רב מפתיחת קפה שפירא לפני שנתיים והוא מלווה את הנערים בכל התהליך של ביסוס העסק. אננדו מרס מגיע מתחום הריקוד כרקדן יחד עם בת זוגתו

 

16 הערות

להשאיר תגובה