אדריכלי המחר: חניכי וחניכות עמותת 'חינוך לפסגות' מתכננים ערים בכיתה ה'

בשבוע שכבר התקיים בביה"ס עירוני ז' בת"א-יפו האירוע השנתי של עמותת 'חינוך לפסגות', אירוע "קונגולו" – סיום קורס אדריכלות טכנולוגית-סביבתית ע"ש שלמה טירן.

האירוע כלל תערוכה בה הוצגו דגמים של ממלכת "קונגולו", אותם בנו חניכי וחניכות כיתות ה' ממרכזי העמותה ברחבי הארץ, מקצרין ועד ערד. דגמי הממלכה נבנו לפי הנחיות קפדניות שקיבלו החניכים, ואשר מיישמים את החומר שלמדו לאורך השנה במסגרת הקורס, דוגמת חישוב נפח, שטח, פרספקטיבה, קומפוזיציה וכד'.

אל תערוכת הדגמים הגיע חבר שופטים מכובד, בו ניתן היה למצוא את יואש טרוקמן מטעם קרן שלמה טירן, מנכ"ל הראל פיננסים טל קדם, יו"ר איגוד השיווק הישראלי תלמה בירו, האדריכל אילן פיבקו, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל יעקב בן אדיבה, מנכ"ל רדיו תל אביב אבי משולם, מנכ"לית Publicators טליה ברנדס, שותפה בכירה במשרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' עו"ד דליה טל, מנכ"ל יסקי-מור-סיון אדריכלים אולג מליוקוב, הדוגמנית ג'ני צ'רוואני, מגישת הטלוויזיה שרון כידון נציגים ממחלקת החינוך של עיריית ת"א-יפו ורבים נוספים.

השופטים והשופטות דרגו את הדגמים לפי קריטריונים הנוגעים לבקיאות ומקצועיות בחומר, עבודת צוות, יצירתיות, היבט טכנולוגי וסביבתי בדגם ועוד. חניכי וחניכות העמותה הנרגשים השיבו לשאלות השופטים על הדגמים היצירתיים, והפגינו מקוריות, יצירתיות ויכולות אדריכלות מרשימות במיוחד, לצד יישום ידע בהנדסה, טכנולוגיה וקיימות.

לכל דגם צירפו החניכים והחניכות חוברת, המדגימה את התכנון ההנדסי של הדגם שהכינו, בהתאם לדרישות הבנייה ובהתאמה לנושא שבחרו. נושאי הממלכות היו רבים ומגוונים, והתעסקו בחלקם בנושאים סביבתיים כמו מחזור וטבע, בחלקם בנושאים תרבותיים המאפיינים את עולמם של הילדים ובחלקם ב"טרנדים" עכשוויים דוגמת הספינרים ומשחקי מחשב שונים.

קורס האדריכלות נתמך ע"י קרן שלמה טירן, על שמו של שלמה טירן ז"ל, שהיה מהאבות המייסדים של ענף המחשוב הישראלי וממובילי החדשנות בישראל. קרן שלמה טירן תומכת בקורס ומעבירה באמצעות תכניו את מורשתו ואהבתו לטכנולוגיה של שלמה ז"ל. כחלק מכך, בכל דגם ממלכה שולב היבט טכנולוגי, לפי בחירתם של החניכים. כך לדוגמא, ניתן היה לראות כדור פורח שמאפשר תצפית על הממלכה, ממלכה היוצאת ממסך של טלפון נייד, מבנים באוויר, חממות, שער מבוסס על הידראוליקה (מזרקי מים) ועוד.

כמו כן, הדגש האקולוגי ניכר היה בדגמים השונים, בין אם דרך החומרים הממוחזרים בהם עשו שימוש לבנייה ועד בניית קולטני שמש לגגות הבתים, מתקן להתפלת מים ועוד.

חניכי וחניכות העמותה, המגיעים מרחבי הארץ ומרקעים שונים, שילבו את הסביבה ממנה מגיעים בדגמים, והביאו לידי ביטוי את פרשנותם האישית הנוגעת לדרך בה צריכה להיראות הממלכה הטובה ביותר.

את הטקס שחתם את האירוע המרגש, הנחו חניך וחניכה מהעמותה בכיתה ו', ממרכזי העמותה שזכו בשנה שעברה בתחרות דגמי "קונגולו", ובכך סגרו מעגל כשהכריזו על זוכי התחרות בשנה הזו

5 מרכזים זכו בתחרות בחלוקה לקטגוריות שונות:

מרכז 'חינוך לפסגות' כרמיאל יסודי: זכו בקטגוריית פתרון בעיות וטכנולוגיה

מרכז 'חינוך לפסגות' רמלה יסודי: זכו בקטגוריית חביב הקהל

מרכז 'חינוך לפסגות' נווה עופר: זכו בקטגוריית יצירתיות

מרכז 'חינוך לפסגות' נתניה אזורים: זכו בקטגוריית עבודת צוות

מרכז 'חינוך לפסגות' עכו יסודי: זכו בקטגוריית מקצועיות.

צילום: חן גלילי

11 הערות

להשאיר תגובה