להעלים את המתח

סימני מתיחה הם, בדרך כלל, תוצאה של מספר תהליכים כגון ירידה יחסית מהירה במשקל, הריון ושינויים הורמונליים. האזורים ה"מועדים לפורענות" בהופעת סימני מתיחה הם: ירכיים, ישבן, בטן וחזה. אבל הכי גרוע- כשסימני המתיחה מקבלים צבע סגלגל וכהה. ממה זה נובע ואיך מתגברים? יאן גרינברג, מנהל תחום הטבע ב"טלפארמה" עושה לנו סדר בבלאגן.

תחילה נבין- מהם סימני מתיחה?

כאמור, סימני מתיחה הם,בדרך כלל, תוצאה של מספר תהליכים כגון: ירידה מהירה יחסית במשקל (ובנפח הגוף), הריון, שינויים הורמונליים. גם לתורשה מקום נכבד בסיבות להופעת סימני מתיחה.

העור מאבד את הגמישות שלו ולמעשה נקרע. באזור הקרע נוצרת רקמת חיבור אשר מופיעה כסימני מתיחה (striae). האזורים ה"מועדים לפורענות" בהופעת סימני מתיחה הם: ירכיים, ישבן, בטן וחזה.וכאילו זה לא מספיק, מופיע ה"אוייב" ללא אזהרה: על הרקמה לעיתים גוון סגלגל כהה יותר המצביע על סימני מתיחה "טריות" יחסית.הגוון הסגלגל נוצר בעקבות כלי דם, העוברים דרך הרקמה. במשך הזמן צבעם של סימני המתיחה דועך ובסופו של דבר הופך בהיר מאוד– גוונים של אפור ( לא חמישים גוונים של…) עד לבן לחלוטין.

עובדה מעציבה לעונת הרחצה המתקרבת: סימני מתיחה לא משתזפים! רקמת החיבור אינה מייצרת את הפיגמנט הרצוי, ולכן סימני מתיחה נראים בצורה יותר ברורהבעונה זו.

מתי מופיעים סימני מתיחה?
נא לא להתבלבל- סימני מתיחה מופיעים לא רק בשל מתיחה מכנית. הגורם העיקרי להופעתם– הפרעה בתהליך ההתחדשות העור.

  • סימני מתיחה יכולים להופיע בגיל ההתבגרות עקב שינויים הורמונאליים, המשפיעים על צמיחת הגוף.
  • סימני מתיחה מופיעים בחודשים האחרונים של ההיריון.

גורם נוסף להופעתם של סימני מתיחה- גנטיקה ותורשה. עלינו להביט בדור הבוגר של המשפחה ובמידה ולדודה או לסבתא יש סימני מתיחה –עלינו לפעול ו"להקדים תרופה למכה".
אין צורך למהר ללכת לרופא, אבל…
סימני מתיחה אינם מסוכנים מעבר למראה חיצוני ואי-נוחות פסיכולוגית, אך יחד עם זאת, לעיתים סימני מתיחה יכולים להצביע מחלות מסוימות, כגון סוכרת. לכן, לפני בחירת השיטה שבעזרתה אנו רוצים להיפטר מסימני מתיחה, רצוי לבקר את הרופא ולבצע את הבדיקות הדרושות. בייחוד כאשר סימני מתיחה מופיעים יחד עם עלייה בלחץ דם או עלייה פתאומית במשקל.

 

אז כיצד ניתן למנוע סימני מתיחה?
מכוון שלהעלים סימני מתיחה לחלוטין זו באמת משימה לא קלה, עדיף שניצמד למספר כללים פשוטים:
1. להשתדל להימנע מתנודות במשקל.
2. תזונה: חשוב להוציא מהתפריט כמה שיותר פחמימות פשוטות.
3. פעילות גופנית (גם במהלך ההיריון אפשר לבצע תרגילים פשוטים). גם הליכה משפרת את מצב העור.
4. שתייה מרובה.
5. טיפולי בית – עיסוי גורם לעור להיות אלסטי יותר. לעסות את האזורים הבעייתיים, ואחרי המקלחת, להשתמש בשמנים או קרמים.

ועכשיו לשיטות עצמן…

שמנים לעיסוי

כל יום לפני השינה יש לעסות את האזורים הדרושים (חזה, בטן, ירכיים) בתערובת שמנים: שמן זית, שמן נבט חיטה, שמן פצ'ולי. גם שמן אובליפיחה יכול לסייע במשימה. אבל לא לשכוח, ששמן אובליפיחה עלול לייבש את העור ואם העור יבש בפני עצמו – עדיף להשתמש בשמן זית או שמן שקדים.
מומיו

מומיו הינו חומר טבעי, אשר מכיל מינרלים, מוצרי כוורת וחומרים נוספים לחיזוק הגוף ולסיוע במצבי חולי רבים. מקורו במערות בגבהים של כ-3000 מ'. יכולותיו של המומיו מוכרים ברחבי העולם ונמצאים בשימוש אלפי שנים.
מומיו מוכר גם כמסייע מצוין בהיעלמות סימני מתיחה. מסיסים מומיו בכמות קטנה של מים ומערבבים עם שמן עיסוי. ניתן להוסיף  שמנים אתריים, כגון לבנדר או הדר.

פילינג

פילינג על בסיס מלח ו/או סוכר בתוספת שמן צמחי; פילינג קפה (קפה טחון בתוספת שמן או ג'ל רחצה). לעסות את האזורים הבעייתיים בזמן המקלחת, היתרון של פילינגים שונים שניתן לבצע אותם גם במהלך הריון וגם לאחר לידה.

מניסיוני האישי, השילוב המוצלח הינו (נא לבצע לפי הסדר):
– עיסוי גוף בשמן שקדים בתוספת שמנים אתריים,
– פילינג יבש – קפה,
– עיסוי סימני מתיחה עם מומיו.

טיפול במכשור (גלי קול / גלי אור)

הגלים אמורים לשפר את חילוף החומרים וייצור קולגן. פועלים לא רק על העור אלא גם על רקמת השומן והשרירים. השיטה יעילה עבור סימני מתיחה "צעירים"יחסית. ניתן לקבל במכונים מורשים.

מזותרפיה

הזרקות "קטנות" של תערובות ויטמינים, חומצות אמינו, קולגן וחומרים אחרים, המוזרקות לאזור של סימני המתיחה.  טיפול במזותרפיה יכול להפחית סימני מתיחה יחסית חדשים. הטיפול הוא בחומרים טבעיים בהזרקה על ידי איש מקצוע.
דרמה- רולר
טיפול טבעי בגלגלת מחטים לטיפולים בסימני מתיחה, קמטים, צלוליטיס. בגלגלת עם מחטים עד 0.75 מ"מ ניתן לבצע טיפול בבית. אפשר לטפל גם באזור הפנים.
מניסיוני האישי- דרמה רולר בשילוב עם חומרי מזותרפיה משפר מאוד את המצב של סימני מתיחה וגם בבעיות אקנה, צלקות יחסית עמוקות, קמטים וכתמי עור (פיגמנטציה).

עטיפות באצות

השיטה העדינה ביותר הינה שימוש באצות, כגון ספירולינה. אצות מכילות ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ומשפיעות לטובה על העור. לאחר מריחה, עוטפים את האזורים בסרט מיוחד (אבל ניתן להשתמש גם בניילון נצמד) לכ-40 דקות. לאזורים קטנים של סימני מתיחה אפשר להשתמש בכמוסות ספירולינה. ניתן לעשות את הטיפול בבית.

המידע באדיבות יאן גרינברג, מנהל תחום טבע בטלפארמה, בית המרקחת המקוון המוביל בישראל. המידע אינו המלצה ו/או התוויה לטיפול רפואי, בכל מקרה של בעיה רפואית יש להיוועץ ברופא.

למידע נוסף באתר טלפארמה www.telepharma.co.il

42 הערות

להשאיר תגובה