בניגוד למה שנהוג לצפות ממתקשרים, אני בכלל לא עונה על שאלות לגבי העתיד. ואם תשאלו אותי, גם לא כדאי לכם לשאול. טור חדש

אני מאפשר לכל אדם שרוצה, לשלוח אלי שאלה דרך המייל, ולקבל תשובה בתקשור. שאלה אחת בלבד לכל אדם, ללא תשלום. זה אמצעי שמאפשר לאנשים להכיר אותי ואת טוהר, קבוצת הישויות אותה אני מתקשר, לקבל עזרה ביחס למשהו מסוים שמטריד אותם ואם הם ירצו בהמשך, גם לקבוע תקשור מלא.

יש הרבה דברים מעניינים שאני לומד בדרך הזו עלינו, בני האדם. הדבר הבולט ביותר, שחוזר על עצמו שוב ושוב, הוא הרצון שלנו לדעת מה יקרה בעתיד. "מתי תהיה לי עבודה חדשה", "מתי אני אתחתן?" ו"מתי הילד/ילדה שלי סוף סוף יביאו צאצאים לעולם?", הם השאלות הנפוצות ביותר.

כל מי ששואל אותי את השאלה הזו, מקבל ממני מייל בחזרה ובו אני מסביר שאני לא יכול לענות על השאלה הזו. טוהר בכלל לא עונים על עתיד ואם תשאלו אותי, לא כדאי בכלל לשאול.

אני מבין למה אנשים שואלים על העתיד. הוא לא ידוע, העתיד, ולכן הוא גם מפחיד אבל גם מעורר תקווה. הוא מפחיד, כי אנחנו לא יודעים מה מצפה לנו, ומאותה סיבה הוא מעורר תקווה שמה שלא קרה לנו, שאנחנו רוצים, אולי יקרה לנו בעתיד; ומה שכן קרה לנו, שאנחנו לא רוצים, אולי ישתנה וייפסק.

יש עוד סיבה למה אנשים שואלים את זה: הרוב המוחלט של המיסטיקנים מתפרנסים מלהגיד לאנשים מה יקרה להם ומתי. זה כל כך נפוץ, שלרוב האנשים זה נראה הגיוני לשאול אותי מה יקרה להם בעתיד, עד כמה שלהתייעץ עם מתקשר זה בכלל עניין הגיוני.

אז למה אני לא עונה על השאלות האלה? בגלל שאנו חיים בעידן חדש.

כדור הארץ תמיד היה עולם של בחירה חופשית, אבל כל זה הפך לרלבנטי יותר מתמיד בעידן בו אנו חיים. אנו חיים בתקופה בה הגבולות פתוחים יותר מאי פעם – אינטרנט, טיסות זולות יחסית לכל מקום בעולם, אפשרות לגור במדינות שונות ולעבוד בכל מיני תחומים, כך שיש לנו יכולת ממשית לבחור כיצד יראו החיים שלנו.

בנוסף לזה, משהו קרה ברובד האנרגטי-תודעתי של הקיום שלנו. בניגוד לתחזיות עתיקות של מיסטיקנים, לפיהם היינו צריכים להיות עכשיו בשיאה של מלחמת עולם שלישית, גוג ומגוג שיביא לחורבן האנושות, אנו נמצאים בשלב חדש בהתפתחות, שמעולם לא נחזה, ולאף אחד ביקום אין מושג לאן אנו הולכים. האפשרויות פתוחות בפנינו בכל הרבדים, בכל המובנים, והעתיד שלנו תלוי בנו ובבחירות שלנו.

לכן, אם אני אומר לאדם מה יקרה לו, אני שולל ממנו את חופש הבחירה שלו, ומשאיר אותו חסר אונים. אני גם מטעה אותו, כי אני לא באמת יכול לדעת מה יקרה לו. במקרים מסויימים אפשר לראות פוטנציאל מסויים לעתיד הקרוב מאוד, וגם אז מדובר בפוטנציאל בלבד; אי אפשר לדעת אם האדם יממש את זה או לא.

אז מה כן אפשר לקבל בתקשור? בהירות לגבי הסיבה שגורמת למציאות שלנו להיות כפי שהיא. ולא, זה לא בגלל קנאה או צרות עין או עין רעה. הקשיים שלנו נגרמים כדי שנלמד ונתפתח מהם, וההתפתחות מתרחשת מתוך ההבנה של מה בתוכנו שיוצר את המציאות כפי שהיא. אלו אמונות ורגשות יש בתוכנו, שגורמים לנו ליצור מציאות של רווקות, של חוסר בכסף, בעיות בעבודה וחוסר מימוש עצמי.

כן, זה קורה "בגללנו", כלומר בגלל חלק בתוכנו. אם נבין זאת נוכל לטפל באותו חלק, ולשנות לא רק את עצמנו, אלא את כל החיים שלנו. אלו התשובות שאני יכול לתת בתקשור, ואלו השאלות שבעיניי, כדאי לשאול.

רוצים לשלוח שאלה? היכנסו לכאן, הציצו לחלק השמאלי, העליון, של המסך, ושלחו שאלה.

* הכותב הוא מתקשר של טוהר, מנחה סדנאות "חופש להרגיש" ומחבר הספר "המדריך למרגיש המתחיל או מה לעזאזל עושים עם כל הרגשות הללו?"

1 תגובה

להשאיר תגובה