יש לך עסק? המלצות להתמודדות עם הזיגזוג בפתיחת עסקים

קודם כל, אתם צודקים! התקופה שאנחנו נמצאים בה מייצרת מצבים של חוסר ודאות עבור עצמאים רבים. אבל אם יצא לכם לאחרונה לרכוש בגדים באינטרנט, לבטח שמתם לב שיש מחסור במידות או שהרבה בגדים אזלו מהמלאי. מה זה אומר? שלמרות שהרגלי הצריכה השתנו, אנשים עדיין קונים. 

עבור עסקים חוסר ודאות זה מקום מאתגר מאוד להיות בו. להיצמד למהדורות החדשות, ולנסות להבין אם מחר אפשר לפתוח את החנות או המשרד, ובאילו תנאים זה לא פשוט. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות בשביל לייצר שגרה בתוך המציאות שאנו נמצאים בה. ריכזתי עבורכם את הנקודות העיקריות:

עצמאי התנהג כעצמאי

עצמאים רבים מתנהגים כשכירים. יושבים על הגדר ומחכים למענקי והנחיות הממשלה. מענקים זה אחלה, אבל לשבת על הגדר ולחכות, זה גם קצת כמו להעביר את האחריות למישהו אחר. זה מכניס אותנו לחרדות ופחדים ומקשה עלינו לפעול. ואם קשה לנו לפעול – אין מי שינהל את העסק. 

כעצמאים ברור לנו מה לעשות כשהסגר נפתח. אבל כדאי להיערך לסיטואציה שהסגר ממשיך ולפתח מוצרים ושירותים תואמים לתקופה. כדאי לנסות להבין מה הלקוחות צריכים, ולענות על הצורך מבחינת שירות, מחיר, נגישות, ועוד, כך שגם אם הקורונה תמשך עוד שנה, תייצרו שגרת עבודה והכנסה יציבה. 

עסק שיתאים את עצמו לדרישות השוק יגדל ויתחזק. עולם היזמות הפך לזירה של מצטיינים: תצטיין או תסגור. עסקים שפועלים בגישה הבינונית כנראה היו צריכים לסגור עוד לפני תקופת הקורונה. עסקים חדשים שהתחילו לפעול בסמיכות לפרוץ המגיפה יצטרכו לקצר את עקומת הלמידה והטעויות.

מטרה

אחת הדרכים הפשוטות והיעילות לצאת ממצב של שיתוק למצב של עשייה, היא להגדיר מטרה ריאלית ומדידה. יעד מייצר פוקוס שבתורו מייצר ודאות וביטחון. יעד גם מצמצם את אינסוף האפשרויות ומגביר את היצירתיות. 

אחרי שמציבים מטרה צריך לתכנן איך מוציאים אותה לפועל. זה אומר לפתח אסטרטגיה מתאימה, לחדד את מערך השיווק והמכירות, ולהכין את התשתית המתאימה. לעיתים עצמאים יוצאים לדרך בלי לתכנן את המסע ובלי לבדוק שהמסלול כדאי. אחרי שסיימתם את שלב התכנון ויצאתם לדרך, מומלץ להגדיר מטרות רכות. זה יעזור לכם להישאר ממוקדים לאורך כל התהליך ולבחון את התמורות שהוא מניב לעסק. 

כפי שאתם יכולים לדמיין, אף אחד לא קם בבוקר ורץ מרתון. הוא מתחיל בשגרת אימונים. כל יום מגדיל את המרחק, עד שהוא יכול לרוץ 42.2 ק"מ. השתפרות מתמדת ועמידה ביעדים קטנים מייצרת מוטיבציה וסיפוק גדול. 

הצלחה משאירה עקבות

הצבתם מטרה, ואתם לא יודעים איך להגיע אליה? הסתכלו על הקולגות שלכם. אם הם הצליחו, זה כנראה אפשרי. קוראים לזה מודלינג. להסתכל על מי שהצליח ולשאול את עצמנו מה הוא עשה כדי להגיע לשם. 

העולם הפיזי VS העולם הווירטואלי 

העולם הוא כבר לא רק פיזי. הנתיבים הדיגיטליים היו חזקים טרום קורונה והתעצמו בצורה מואצת בעקבותיה. עסקים שרוצים קפיצת מדרגה יכולים לעבור לעולם הדיגיטלי כי הוא פותח הרבה הזדמנויות שלא קיימות במרחב הפיזי. שיווק יעיל ומתכונן יכול לפרוץ גבולות בעולם הדיגיטלי. את זה אני מספר לכם כמי שבתקופת הקורונה התחיל לעבוד עם לקוחות מחו"ל. ולא רק. לפני שהקורונה פרצה אל חיינו ליוויתי בחור שפתח עסק של יצירת מוזיקה אלקטרונית מהבית. הוא הגיע עם המיינד סט הנכון: אני מצליח או שאני מצליח. במקום שהקורונה תעצור אותו, הוא בדק מה אנשים צריכים. בנה תמהיל מוצרים תואם לתקופה, והתחיל ללמד אנשים להפיק מוזיקה אלקטרונית. היומן שלו היה התמלא במהרה והוא הגדיל הכנסות פי 10. 

לסיכום, החיים הם כמו נדנדה פעם אנחנו יורדים נמוך ואז עולים גבוה. אבל יש איזון, ואחרי ירידה תגיע עלייה שצריך להתכונן אליה. אז כדאי שנעשה היום את ההתאמות הרלוונטיות לתקופת הקורונה ולימים שיבואו אחריה, כדי שנצא ממנה מחוזקים. במקביל, בשביל להישאר בתודעת הלקוחות, צריך להמשיך לעשות עבודה שיווקית. משבר הקורונה אולי משנה הרגלים, אבל אנשים תמיד יהיו צמאים לבילויים ולשגרה המוכרת. אז כדאי שהלקוחות הפוטנציאליים יזכרו את העסק שלכם. במקביל, אתם תספקו את השירות הכי טוב שאתם יכולים. 

הכותב הוא מאת: נדב בורלא, מומחה לקידום ופיתוח עסקי ובעלי חברה המלווה עסקים לצמיחה: https://nadavburla.com

 

תגובות

להשאיר תגובה