הטיפים לחיוך מושלם

הדרך לחיוך לבן ומושלם לא תמיד פשוטה, נתחיל בנתון מבהיל, כמעט 100% מהאוכלוסייה סובלת מבעיה כלשהי בחלל הפה. שיניים, חניכיים, לסתות ועוד מגוון סיבות שעשויות לגרום לנו , שילוב קולות המכשירים והריח המאפיין את מרפאת השיניים, יוצרת חרדה מרופאי שיניים, כזו שלא קיימת כמעט אף פעם מפני רופאי המשפחה לדוגמה, ובכן אני לא כאן כדי לעזור לכם להתגבר על הפחד מרופא שיניים, אבל כשהכאב יתגבר על הפחד, הביקור אצל רופא השיניים יהיה בלתי נמנע, אז אנסה לפחות לתת מספר עצות בבחירת רופא השיניים הטוב ביותר עבורכם ועבור הטיפול לו אתם זקוקים.

ראשית בחרו עבורכם רופא קבוע.  בשונה מההתעסקות האובססיבית שלנו ברפואה הכללית  רובנו יתומים מרופא שיניים, הדילמות והחששות סביב הטיפול אותו נאלץ לקבל, תוך שאנחנו חווים כאב שיניים, והעובדה שאנחנו גם ככה לא סומכים על אף אחד או יודעים מה הקריטריונים לבחירת רופא שיניים, הופכים את הסיפור  ללא פשוט בכלל. אז אמצו לעצמכם רופא קבוע שמכיר אתכם ויעניק לכם את הטיפול הנכון והראוי ביותר עבור בעיות הפה והחניכיים שלכם.

וכיצד בוחרים את רופא השיניים הנכון ביותר עבורכם?  כיום בישראל פועלים למעלה מ-10.000 רופאי שיניים כללים,  כיום הבחירה ברופא שיניים מתבססת על פרסומים שיווקיים של המרפאות הפרטיות והפניות של קופות החולים ואנחנו שבעיקר  רוצים שהחוויה הזאת תהיה מאחורינו, ממהרים לטיפולי קסם מהירים. רגע לפני שאתם מחליטים על הרופא שיטפל בכם, דעו שמתוך כל רופאי השיניים הכללים, רק 1000 רופאים מומחים בתחום השיניים עבור כלל סוגי ההתמחות בחלל הפה, ביחס של רופא מומחה אחד על שניים עשר רופאי שיניים כללים, כאשר ברפואה הכללית, קיים רופא מומחה אחד על שני רופאים כללים.  לעומת הנתון הזה, במדינת ישראל מתבצעות הכי הרבה השתלות שיניים לעומת מדינות עולם אחרות כמו גרמניה, יפן וארה"ב. האם הנתונים האלו לטובתנו? חד משמעית לא! בישראל כלל רופאי השיניים רשאים לבצע השתלות שיניים והתוצאה היא אחוזי הצלחה מאוד נמוכים. כאשר פעולת ההשתלה היא ניתוח בו אחוזי ההצלחה עומדים על 97% כאשר היא מתבצעת על ידי מומחה פה ולסת או פריודנט.  אז לפני שאתם ממהרים לבצע טיפול או אפילו לקבוע פגישה וודאו שהרופא המטפל הוא רופא מומחה, מה שיבטיח את הטיפול לו אתם זקוקים באמת ואת הטיפול הטוב ביותר. למי מכם שתוהים כיצד ניתן לדלות פרטים על מגוון רופאי השיניים, התשובה היא לגמרי פשוטה. חיפוש בגוגל אמור להציג לכם מידע עדכני על הרופא ועל המרפאה.

התייעצו ובדקו את כל האלטרנטיבות הקיימות לבעיה שלכם או לסוג הטיפול אותו תרצו לבצע, ריבוי הרופאים אשר אינם ומבצעים פעולות כירורגיות מורכבות, הפכו את ההתייחסות לטיפול הכירורגי, למשהו רנדומלי. קיימות עשרות מרפאות שמבצעות עקירה של  שיניים בריאות לחלוטין למטרות רווח בלבד, טיפולים וניתוחים בלתי הפיכים נעשים שלא לצורך, רק כדי להשיג למטופלים תוצאות בזק. לכן הקפידו לבדוק את הטיפול שהוצע לכם ולבדוק את האלטרנטיבות במידה וקיימות. השיניים שלכם יודו לכם בעוד 15 שנים.

לסיכום, אל תזניחו את בריאות הפה והחניכיים, מצאו לכם רופא  מומחה שילווה אתכם ויטפל בכם באופן קבוע, וודאו שאתם מקבלים את הטיפול הנכון והנחוץ לפה ולשיניים שלכם,  בדקו אלטרנטיבות לטיפול שהוצע לכם והקפידו לחייך.

הטיפים באדיבות: ד"ר ענת פאפורה

 

תגובות

להשאיר תגובה