מלך הכיתה

יונתן, בן 31 (ממש תיכף), במקור מעומר, גר בתל אביב כבר 11 שנה והוא הבעלים של ליין מסיבות הניינטיז “דונה מרטין”.

צלם: ערן לוי
צלם: ערן לוי

איך זה התחיל?

אני התחלתי לעבוד בחיי הלילה של תל אביב כבר בשנת 2005. תמיד חלמתי לעשות מסיבה שבה יתנגנו שירים שאהבתי משנות ה-90. בתקופה ההיא לא היית יכול לשמוע את השירים האלה באף מקום. החלטתי לעשות מסיבה חד פעמית כזאת. ציפיתי וקיוויתי שיגיעו 400 איש. בסוף הגיעו 700 והייתה מסיבה מאוד מוצלחת.

כיף.

הלם. אושר. הפתעה. אז התחלתי לעשות את זה קבוע. בהתחלה חיכיתי חצי שנה עד למסיבה הבאה, אחרי זה כל כמה חודשים, עד המתכונת הנוכחית שהיא פעם בחודש.

מה הקונספט של הליין?

הקונספט של ה”דונה מרטין” הוא ליין גייז צבעוני שמקבל בברכה גם סטרייטים. הוא התחיל כליין הניינטיז הראשון בישראל, אבל כיום אנחנו מקפידים לחדש את החוויה ואת התוכן ותוכלו לשמוע גם מוזיקה חדשה בדונה, העיקר בחצי השני של הערב. יש מסיבה פעם בחודש במועדון “הבלוק” ותמיד יש Theme מקורי לכל מסיבה, כשהדגש הוא על משהו אחר.

אז הקהל הוא גייז.

הקהל מורכב משתי כוסות של הומואים שובבים מבית טוב, חצי כף של לסביות שיק וכפית של סטרייטיות מחמד.

מי עוד עושה את זה איתך? יש צוות?

אני בעיקרון הבעלים, המפיק וגם היחצ”ן, אבל יש לי צוות נאמן שמלווה אותי כבר שנים. כל אחד בצוות תורם מכישוריו כדי להפיק את המכלול הזה שקוראים לו ה”דונה מרטין”, בין אם זה צוות הכניסה (ארז וקובי), צוות הגרפיקה (טל וערן), הפרזנטורית המדהימה שלי קלריסה סנאוויט וכמובן הדיג’אים (מורן שחף).

עדיין מוצא את עצמך מתרגש במסיבה כשאתה רואה מאות אנשים סביבך?

את האמת, גם היום, זאת תחושת אופוריה מדהימה. לעמוד בעמדה ולראות שטיח של אנשים שרוקדים ונהנים במסיבה שלך, זו תחושה שאין לה תחליף בעולם. אחרי מסיבה מוצלחת אני יכול להסתובב שלושה ימים עם חיוך מרוח על הפרצוף.

רגע שיא שאתה זוכר במיוחד?

וואו קשה לבחור. אני מתלבט בין ההופעה האגדית של מיכל ינאי לבין הסרטון שטורי ספלינג בכבודה ובעצמה (דונה מרטין המקורית) שלחה אלינו.

למה באמת דווקא דונה מרטין?

רציתי לקרוא לליין 90210, אבל בזמנו ליין נוסטלגי אחר בעיר כבר התהדר בשם הזה. חבר הציע דונה מרטין ובאמת למסיבה הראשונה שהייתה אמורה להיות חד פעמית קראנו: “Donna Martin’s Graduation party”. כשהמסיבה ההיא הפכה לליין, קיצרנו את השם בהתאם ונשארנו עם דונה מרטין. לפעמים רק דונה.

כשונונו לא עסוק בשימור תרבות הניינטיז, הוא משקיע את רוב מרצו בלימודי תואר שני בפסיכולוגיה קוגנטיבית. באור יום ניתן למצוא אותו מחלק את זמנו בין לימודים לספורט. בין לבין הוא התנדב באגודה למען שוויון זכויות ואף זה שיזם והתחיל את טרנד קמפיין השוויון הכחול לבן בפייסבוק, בעזרת הסמל שהפך לכחול לבן, בעזרתו של המעצב טל שפיגל. ונונו היה הראשון להחליף את תמונת הפרופיל שלו תוך כדי שקרא לשאר חברי הקהילה לעשות כמותו, וגם פה, השאר היסטוריה.

יונתן חמש שנים קדימה, איפה אנחנו?

בלונדון. בעזרת השם. ואני עושה שם דוקטורט בפסיכולוגיה. מדי פעם מגיח לתל אביב להרים מסיבה.

בעיר דינמית ותזזיתית כמו תל אביב, בה כל יום נפתח מקום חדש, ליין חדש או בר חדש, ונונו משמר את מעמדו כשליט הניינטיז הבלתי מעורער כבר שנים, ולא בכדי. הבחור עובד קשה, לא מפסיק להשקיע, לחשוב יצירתי או חס וחלילה לנוח. והקהל מצידו ממשיך להצביע ברגליים.

ונונו חוגג החודש 31 אביבים והמסיבה הקרובה ביום שישי ב”בלוק” ממותגת כ”מסיבת תה” אנגלית שמטרתה בעיקר להרים לו ליום הולדתו. אז יאללה תרימו. מגיע לו.

צלם: ערן לוי

 

3 הערות

להשאיר תגובה