עור הפנים והעונה החמה: ואיך מתמודדים?

אז הקיץ כבר כאן ועם כל היתרונות שהביאה איתה העונה החמה, יש גם כמה חסרונות משמעותיים לעור הפנים שלנו בכלל ולאקנה בפרט… מה עושים? איך מתמודדים?רבקה זיידה הגורו של עולם האקנה בעלים של מעבדות רבקה זיידה מסבירה ונותנת טיפים
השמועה אומרת שבישראל יש 4 עונות, אבל תכלס אנחנו חווים בעיקר שתיים – חורף וקיץ ואם נלך לפי החזאים, הקיץ שלנו כאן בישראל התחיל כבר ב- 21.6. זה לא ממש סוד שהקיץ הישראלי מאופיין בלא מעט שמש, אבל חשוב שתבינו שלצד יתרונות החשיפה לשמש כמו יצירת ויטמין D שעוזר לתפקוד המערכת החיסונית, או ההשפעה של קרני השמש על הפרשת הורמונים שעושים לנו שמח בנפש ואפילו הגברת ייצור תאי דם, לחשיפה לשמש יש חסרונות בולטים שמאוד שחשוב להכיר.
אני מאמינה שאת זה רובכם כבר יודעים: חשיפה ממושכת ובלתי מבוקרת לשמש ולקרני ה- UV מאיצה את תהליך ההזדקנות של העור ואף עלולה לגרום לסרטן העור ולסובלים ולסובלות מאקנה חשיפה כזו יכולה אף להוביל להחמרה בפצעים ולכוויות על פני העור.
בנוסף, חלקכם בוודאי שמתם לב שבחורף העור שלכם נראה ומרגיש פחות שמנוני מאשר בקיץ, ויש לכך סיבה:
כאשר הטמפרטורה גבוהה, גובר גם קצב ייצור הסבום (מעין נוזל שומני) בבלוטות החלב בעור שלנו, והמצב מוביל להתגברות שמנוניות העור, סתימה של נקבוביות והתפרצות/החמרת אקנה. ההזעה והלחות המוגברת המהווים מעמסה על העור תורמים אף הם להחמרת האקנה. ולאלו שבכל זאת בחרו בטיפול תרופתי, שימו לב שהוא מגביר רגישות לשמש והנה מתכון לאסון אם לא נמנעים או נזהרים בזמן הקיץ והשהייה בחוץ.
אז מה עושים ואיך מגנים על עצמנו עד כמה שניתן מהשמש?
הפתרון הכי יעיל הוא כמובן להימנע מחשיפה לשמש, בטח ובטח בשעות הצהריים בהן קרינת ה-UV(קרינה אולטרה סגולה) בשיאה. נכון, אמרנו ששמש יכולה להפחית דלקות ויחד עם זאת לייבש את העור והפצעים, אבל כשמתמודדים עם אקנה צריך להבין שהנזק עולה על התועלת: בעור בכלל ובעור אקנתי בפרט, חשיפה ממושכת לשמש יכולה ליצור פיגמנטציה בעור באזורי הפצעונים ובאזורים נוספים ואף ליצור גירויים בעור, שבתורם עלולים לעודד היווצרות של פצעונים. עם זאת, מובן שלא תמיד אנחנו יכולים או רוצים להימנע לחלוטין מחשיפה לשמש, ולכן כדאי להבין את חשיבות השימוש במקדמי ההגנה הנכונים עבור העור האקנתי שלכם ולקבל טיפים חשובים נוספים.
5 טיפים לעור אקנתי לזמן הקיץ:
הימנעו עד כמה שאפשר מחשיפה ישירה לשמש כשעורכם ללא תכשירי הגנה.
העדיפו מקדם הגנה המכיל לפחות 30 SPF. המינון המומלץ הוא שכבה נדיבה של מקדם הגנה לפני החשיפה לשמש. מומלץ להוסיף שכבה נוספת בכל 3 שעות.
העדיפו שימוש בתכשירי הגנה נטולי שומן או מוצרים המיועדים למצב של אקנה אשר אינם חוסמים את נקבוביות העור ובהתאם, אינם מגבירים או מעודדים היווצרות פצעונים. לנו יש כמה סוגים שונים של תכשירי הגנה לעור אקנתי המותאמים אישית בהתאם לפרמטרים שונים שמשתנים מאדם לאדם (גיל, סוג עור, מצב אקנה וכד').
הקפידו על שגרת טיפוח מירבית בימי הקיץ: הסרת איפור בזמן, שימוש בתרחיץ פנים איכותי ואף תמיכה בתכשירים מקצועיים נוספים כמו אלה שהמטופלים שלנו מקבלים לשימוש הביתי, שמיועדים לצמצם את כמות השומנים בעור ולהתמודד עם הייצור המוגבר של השומן כמו שקורה במהלך הקיץ.
בנוסף לקרם ההגנה, כדאי להעדיף לכסות את הפנים עם כובע,כאשר הולכים לבריכה או לים, או לשבת במקום מוצל, לפחות לפרקים.
מה זה SPF
מדובר בראשי התיבות של המילים Sun Protection Factor שזהו המדד הנפוץ ביותר לקביעת רמת ההגנה של תכשירי הגנה משמש. המספר הזה שאנחנו רואים על תכשירי הגנה כאלו ואחרים הוא בעצם מקדם ההגנה והוא קובע כמה זמן ניתן לחשוף את העור לקרני השמש תוך שמירה על מידת סיכון מינימלית מפני כוויות ונזקים. לדוגמה, בשימוש בתכשיר בעל SPF של 15, זמן החשיפה לשמש עד להופעת אדמומיות בעור יהיה ארוך פי 15 לעומת עור לא מוגן.
קרדיט תמונה- קרדי

תגובות

להשאיר תגובה