תצוגות ההוט קוטור בפריז וברומא לאביב 2021 (שנערכו השנה באון ליין) חשפו את טרנד הקטיפתי באיפור. הבשורה לא מגיעה מהבמות אלא נוחתת היישר לעולם הדיגיטלי. שהחיים עוברים ישירות למסכים – חייבים להעלים את הקמטים. מהו איפור סאטן? איך הפך לטרנדי? ומדוע הוא מתיימר להפוך את עור הפנים לחלקלק וזוהר כמו של ישבן של תינוק? ירין שחף מסביר איך לאמץ בלי להתאמץ

בין להיטי האיפור של אביב-קיץ 2021, עומד להתרגש עלינו מראה הסאטן. אם עד היום נתקלתם בו בהקשר של בדים, מצעים, שמלות או הלבשה תחתונה, עכשיו – הוא מטפס לגובה ומתיישב על הפנים. צלליות, פודרה, שימר ואפילו מייק אפ – כולם סאטן. הטקסטורה הזו מחליקה על הפנים כמו משי. היום של אחרי הקורונה מסתמן ב'לוק'-סאטן זוהר ואופטימי. גוני הפסטל נערמים בחושניות על קימורי הפנים ומשווים לו מראה חלקלק ובוהק.
הכל עניין של מרקם

צלליות משי במרקם סאטן הן לא המצאה חדשה. הן היו פה תמיד והסתובבו בין חבריהם: המאט -המבריק -המטאלי והאולטרא. עידן הקורונה הוא זה שהביא אותם אל הפרונט וזנח את המרקמים האחרים. כשהחיים עוברים דרך מסכים כל קמט הופך לחריץ. הטקסטורה של הסאטן עושה 'פלאים' לקימטוטים ומחליקה אותם כמו קטיפה.

ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות מסביר:
"ההשראה מגיעה מימי הזוהר של שנות ה-30. שמלות הערב של אז נהנו מבד הסאטן הנחשק על שלל גזרותיו. הסאטן בשנים אלו זכה לדימוי יוקרתי ואפילו מלכותי. בגלגולו הנוכחי הוא לא מסתפק באופנת הלבוש, אלא מתיישב על הפנים. המפגש עם תאורה – הופך אותו לזוהר ואלגנטי.

איך להשיג את הלוק?
לפני הכול – פריימר! מדובר בתכשיר במרקם סיליקוני המשמש שכבת יסוד, שחוצצת בין העור למוצרי האיפור. מטרתו למנוע מהאיפור להיספג בעור, לנטרל ברק עור שומני, לטשטש נקבוביות וקמטים, ולהחליק את העור. איך משתמשים? אחרי הנחת קרם הלחות, ממתינים מעט לספיגה, ולאחריה מניחים את הפריימר בשכבה דקה. מתאפרים כרגיל: מייק אפ, צלליות, סומק, ועוד.
צלליות סאטן
המראה הייחודי של צלליות הסאטן נוצר בזכות תמהיל של שני הרכבים יחד: מאט ומבריק. השילוב ביניהם מקנה תחושת 'חלקלקות' מהבהבת, המושפעת מכמות האור בסביבה.
לחיצת יד
איפור במרקם סאטן דורש יד מיומנות ושימוש עדין. הרעיון הוא, ליצור על העפעפיים הברקה חלקית. את המינון הנכון ניתן לדעת תוך כדי פעולה ובעזרת תאורה איפור חמה (לא פלורסנטית). צריך להגיע אל השכבות הנכונות בלי ליפול למלכודת הנוצצת-המוגזמת. יתרון נוסף לצלליות הסאטן: פיגמנט חזק שמבטיח את עמידות איפור לשעות ארוכות.

תגובות

להשאיר תגובה