מחוץ לקופסא

במיוחד בתחומים בהם העיצוב התקבע במשך שנים על סגנון ברור ומוכר (כמו משרד עורכי דין) נעים להיחשף לעיצוב אחר, שלא חושש לצאת מהמסגרת, משדר נוכחות וייחודיות שמקנה ליושביה וגם לאורחיה תחושת חוויה ואמירה עם חותם.
הסביבה הפכה ליותר ביתית גם במקום העבודה, ובעיצוב המודרני של משרדים כיום המטרה היא להגיע לסביבה הנעימה ביותר שיהיה נוח לעבוד בה.

שיפוץ משרד באזור התעשייה חבל מודיעין עוצב מבפנים בחלקו העגול על ידי מעצבת פנים מומחית לעסקים אורית בנדר.עיצוב פנים אורית בנדר צילום קרלוס יעקובי (3) (1)

בחינת תחום העיסוק של החברה השוכרת את החלל על ידי המעצבת, העלה כי החברה הנה עוסקת בארגון הרצאות וקורסים מקצועיים לעורכי דין בתחום הנדל"ן.
עניין זה אפשר חשיבה אחרת בהתייחסות לתכנון ועיצוב המרחב, מאחר ולא מדובר במשרד עורך דין טיפוסי.
הצורך הראשוני שהועלה הוא לתת לעובדים תחושה ביתית, משפחתית חמימה ומזמינה.
הושגו תוצאות מוצלחות תוך פרק זמן קצר בזכות הניהול המקצועי של הפרויקט,  תוך שיתוף בעלי מקצוע וספקים מהימנים ומנוסים המומחים בשיפוצים אלו.
בעת תכנון החלל הועלו סוגיות בהקשר למגבלות השטח: היתרון של צורת המבנה העגול הנעים והמרשים יצרה גם בעיתיות בהתאמת מקומות אחסון והמטבח עקב צורתו העגולה. כפתרון לכך תוכנן קיר ישר מגבס שבצמוד אליו מוקם המטבח.

החזון של המעצבת היה להשתמש בנתוני השטח הייחודיים על מנת לתת פתרונות לצרכים שהועלו תוך יצירת אווירה קסומה ואחרת:
התקרה בצורת המבנה העגול נתמכת על ידי ארבע קורות בצורת ריבוע, את המפגשים האלו תומכים ארבעה עמודים עגולים. צורה טבעית זו של המבנה נוצלה בהמשך בחלוקת השטח לארבע פונקציות שונות המקבילות לקורות ולרווחים שבין העמודים.
ליצירת ההרמוניה עם צורת המבנה נשמרה הסימטריה בכל מקום אפשרי בחלל העגול על ידי מיקום הריהוט.  
ארבעת השטחים הפונקציונלים כוללים: שני אזורים נפרדים לעמדות עבודה, פינת אירוח,יחידת אחסון גדולה
ומטבחון בסמוך לחלל הכניסה למשרד).
הרעיון העיקרי בעיצוב החלל כולל שימוש בפינת האירוח כנקודת המיקוד המרכזית של החדר המרווח כאשר מימינו ומשמאלו ממוקמים שולחנות העבודה. הכניסה והשטח שהוקשה למטבח צילום קרלוס יעקובי עיצוב פנים אורית בנדר
הרעיון המרכזי בעיצוב הפנים של החלל הוא שילוב של ניגודים בחומרים ובצבעים תוך שמירה על איזון עם נתוני השטח:
ניגוד בשימוש בחומרים: ניצול תקרת בטון במצבו הטבעי ליצירת ניגוד בין בטון הגס מול הרכות של הריפוד הקטיפתי בפינת אירוח קלאסית, בכיסאות האורחים בקטיפה שחורה והווילונות המעודנים.
ניגוד של צבעוניות: גוונים ניטרליים של אפור בטון בתקרה ובעמודים, פרקט אלון ווילונות בהירים מול שטיחים אדמדמים וריהוט בגווני שחור עם נגיעות של ידיות מוזהבות.
ניגוד של סגנונות: שילוב קלאסי מול תעשייתי ומודרני.
ניגוד בקווים צורניים: צורת המבנה העגול יוצרת תחושה חמימה, בניגוד אליו הוכנסו שולחנות מלבניים, שטיחים, עמדת אחסון ושידה – והכל בקווים ישרים.
לסיכום: עיצוב המשרדים הופך יותר ויותר לביתי, ריהוט וחומרים שהשתמשו בהם פעם בעיקר לעיצוב הבית נמצאים כיום בשימוש נרחב יותר ויותר בעיצוב משרדים. המשרדים יצאו מהתפישה הפורמלית לתפישה  א- פורמלי ומתחשב יותר ויותר בצרכי האדם, כאשר הסביבה מותאמת אליו. דווקא באמצעות שימוש נבון בניגודים של חומרים וצבעים ניתן ליצור אווירה הרמונית רכה ועוטפת המזמינה את העובדים להגיע לעבודה בשמחה, לשהות במקום העבודה שעות רבות ועדיין להרגיש אווירה נעימה ומזמינה ממש כמו בבית. אווירה כזאת מעלה את רמת המוטיבציה והאכפתיות ותורמת לתפוקה רבה ואיכותית יותר בעבודה. __עיצוב פנים אורית בנדר צילום קרלוס יעקובי (2) (2) - עותק

תגובות

להשאיר תגובה