חוגגת בסטייל

השבוע חגגתי יומולדת 34! התרגשתי. וגם שמחתי. וזה בכלל לא אופייני לי. חשבון הנפש ורשימת הישגים הקפדנית שנהגתי לנהל בימי הולדת פשוט נעלמו, התפוגגו, וזו הרגיש ממש טוב. מילאתי את היום שלי בטעמים, בצבעים, בניחוחות, ובאנשים – כולם בז'אנר האיכות והבריאות. לחשוב שעד לא מזמן חגגתי ימי הולדת בארוחות מושחתות, העדפתי לקבל שוקולדים מכל סוג, על פני בגדים או סבונים, ותמיד הייתה כמות נכבדה של אלכוהול בכל הסיפור הזה. הזוי. מאז שנפלאות התזונה הטבעית ביקשו נואשות שאחוס על גופי, גם יום ההולדת קיבל משמעות מחודשת – בריאה יותר, איכותית יותר והכי חשוב – מהנה יותר. והשנה היה כל כך מושלם, שהייתי חייבת לכתוב על זה פוסט. תשע אפס אפס, בוקר יום ראשון ה- 26/6. התעוררנו אני ואחותי שני בקומה ה- 16 באחד ממלונות הבוטיק בעיר. במקום לפהק מול בופה הבוקר העממי, החלטנו להתחיל עם המיצים המשגעים של ג'וסה. ​​

מיץ_תפוחים

בתשע וחצי הגיע שליח עם צידנית של מרקחת טעמים נפלאה בצבעי קיץ, בכבישה קרה ומאה אחוז פירות וירקות טריים. בלי שטויות. ישבנו בחצר הקדמית של בית המלון ולגמנו אבטיח, תפוזים, סלק, גזר, ג'ינג'ר ותפוח. שני המשיכה עם לאטה קר על בסיס חלב שקדים, ואני בחרתי ספק ליהנות ספק לסבול עם שט ג'ינג'ר, לימון וקאיין (למתקדמים בלבד!). אחרי שהזנו ואיזנו את הגוף בוויטמינים, מינרלים ואנזימים, קפצנו לברכה, משם דילגנו לסאונה ובחזרה אל ברכה,  התקלחנו והמשכנו אל היעד הבא.

קינוחים

בחצות בצהריים, הגענו אל הפטיסרי השוויצרי השוכן בהצטלבות הרחובות אבן גבירול והשופטים – ג'ראלד. מבחוץ המקום נראה כמו גלריית תכשיטים אליטיסטית, וזה הספיק לי כדי להתאהב. את פנינו קיבלו בעלי המקום, האחים ג'ניפר ויונתן (ג'ראלד, האבא, חי בשווייץ). התיישבנו במרפסת תחת השמש, מאחורינו שלוש נשים מטופחות גלגלו שיחה בצרפתית, מולנו הונחו התפריטים, ומונחים כמו מינימליזם, יצירתיות ואיכות התמזגו באוויר עם הלחות של סוף יוני. לגמנו מיץ תפוחים ירקרק עם נגיעת ג'ינג'ר, והתענגנו כאילו לא שתינו מספיק פירות להיום.

בוקר_בריאות

בעודנו מדברות על פילוסופיית החיים ומשמעותם (שיחת יומולדת טיפוסית…), הגיעו המנות הפוטוגניות שהזמנו: בשבילי – קראסט של לחם דגנים קלוי עם ביצת עין, דלורית צלויה, עגבניות שרי, לימון כבוש, מלפפון ירוק, כוסברה, בצל סגול וטחינה, על מצע חסה ורוקט בתיבול שמן זית ולימון טרי – הדוניזם במיטבו, לא פחות! שני בחרה סלט ניסואז – טונה אורטיז, ביצה קשה, שעועית ירוקה, תפוח אדמה, עגבניות שרי, צלפים, קורנישונים, זיתי קלמטה, בצל ירוק, חסה ורוקט – ודיווחה על ציון מושלם בסולם הנהנתנות. בנוסף, חלקנו קיש תרד וגבינת בושה, וזה היה הקיש הכי נהדר שאכלתי אי פעם, ואכלתי קישים בחיי. בצק פריך ודק, גבינה משובחת, תרד מופלא ותיבול מדויק ונכון.

​בשלב הקינוחים הוזמנו להציץ פנימה אל חלון הראווה מאחוריו נחה התוצרת האליטיסטית. מאחר ולא הצלחנו להחליט במה לבחור, הפקדנו את המשימה בידיה של ג'ניפר שהובילה לשולחן ארבע יצירות מופת מגרות להחריד: טארט שוקולד וקראנץ' פרלינה, פחזנית פירות יער ומסקרפונה, טארט פירות אדומים וקרם פיסטוק. גולת הכותרת הייתה קינוח "ג'ניפר" – תחתית קראנץ' לוטוס, ביסקוויט לימוני וקונפי פירות אדומים במעטפת מוס פנקוטה נימוח משגע. ד"ר פיל אמר פעם: It's ok to eat your birthday cake, but don't eat everyone's birthday cakes! אז מי אני שאתווכח עם ד"ר פיל, טעמתי מהכל!

קיש

מבחינתי, חגיגות יום ההולדת יכלו להסתיים כאן, אבל הלו"ז שוריין מראש, ולא הייתה ברירה, אלא להמשיך. שוטטות נונשלנטית בסמטאות העיר, הובילה אותנו אל כולה, בית העונג הנשי (אל תפליגו במחשבות, מדובר בספא!). דלת הכניסה חושפת מקום אינטימי יפיפה אבל לא מתיימר, מעוטר בכריות, שמיכות, חלוקים וכלי בית צבעוניים שנשזרו, כאילו באקראי, בחלל לבן נקי ושקט, בדיוק כמו שאני אוהבת. המקום נעים, מזמין ונטול מניירות, המוניות וריחות סינתטיים.

כך, במשך שעתיים הפקדנו את גופנו בידיהן המיומנות של המטפלות שמשכו את גופנו בשמן שקדים, חמאת שיאה ותמצית אשכוליות, עיסו, שחררו והרפו, ענגו את הגוף ואת הנפש, לחצו וליטפו. לקראת סוף העיסוי התפנקנו במסכת פנים מנבט חיטה להחדרת לחות לעור הפנים.

כשסיימנו את העיסוי המתינה לנו המעסה מחוץ לחדר הטיפולים עם כוס מיץ תפוזים וליפת סבון הדרים, ברוח העיסוי. שמחתי מאוד לשמוע שכל השמנים והקרמים מבוססים על טהרת האורגניות ונרקחים מחומרים טבעיים ומקומיים.  התקלחנו כדי להסיר את שאריות השמן (שמכיל לימון ולכן לא מומלץ לשהות איתו בשמש) ובשעה שש בערב חזרנו למלון. פעם, הייתי ודאי מבקשת לעצמי בשלב זה של היום שינה ארוכה, מנה מכובדת של סוכר מהסוג המעובד ביותר או משקה מוגז זול. לשמחתי, אני כבר לא מרגישה צורך להזריק את הדברים האלה לגוף שלי. במקום זה, בחרתי להתפנק במתנת היום ההולדת שקיבלתי מהמשפחה המושלמת שלי: חליטות צמחים קיציות של פוקה – לימון ומנדרין, תה ירוק יסמין, נשנושי הסופרפודס של נאביטס נטורל (תותי עץ, תותי זהב, קשיו וגוג'י ברי) ושוקולד מריר אורגני משובח 70% קקאו מבית Green & Blacks. בין הפינוקים התחבאה גם חפיסת קלפים צבעוניים עם מסרים, ציטוטים ומנטרות לחיים טובים, אתנחתא קומית מרעננת ומפרה. הכל – נארז בתיק בד ורוד מהמם, שילך איתי ועם קרם ההגנה האורגני שלי לים ולשיעורי היוגה.

IMG_4723

בשעת ערב מאוחרת הגיעה מתנת יום הולדת נוספת, מחברותיי שיודעות היטב מה עושה לי טוב – קופסאות בגוון תכלת בוהק ובתוכן תכשירי הקוסמטיקה האורגנית האהובים עליי של אננדה! מלח אמבט וצמחי מרפא (סופח רעלים מהגוף ומחדיר מגנזיום), ג'ל רחצה מינרלי משגע עם שמנים אתרים, מינרלים ומיצוי צמחים, ומסיכת פלינג עדינה לעור הפנים שמותירה את העור שלי רך, מבריק ונעים למגע. פינאלה מושלם ליום ההולדת ולכל יום שבו אני מרגישה שהגוף שלי מבקש תשומת לב מיוחדת.

IMG_4607

אחרי המקלחת פינקתי את הגוף שלי בספרי מי ורדים מרגיע בניחוח עדין ומתקתק, שמשרה תחושת רוגע ושלווה (גם הוא של פוקה), נהדר לאדמומיות בעור ולקירור. בתום הטקס המלכותי הזה, השעה כבר הייתה אחר חצות, באופן רשמי תם יום ההולדת שלי ואתו החגיגות. שכבתי על המצעים הלבנים במלון הבוטיק התל אביבי, סגרתי את האור אך תאורת העיר חדרה דרך החלון והפרה את החשכה. חשבתי על היום הנפלא שהיה, על הימים שקדמו לו ועל הימים שעוד לפני. איחלתי לעצמי שהמזל שלי יהיה טוב וביקשתי מאלוהים שתמיד יכניס לחיי אור, ויפר את החשכה.

רוצים לעקוב אחרי נייצ'ר טלי? הקליקו לבלוג!

 

34 הערות

להשאיר תגובה