בהשקת קולקציית הנשים של SKETCH, גיליתי שמעצב האופנה יוסי קצב ואני לא רק נולדנו באותו יום (18 לנובמבר למתעניינים) אלא שנינו אוהבים בגדים נינוחים ולא לוחצים, מבדים טבעיים ולא סינטטיים כי למה לסבול.

קצב, בעל מותג SKETCH התפרסם בזכות קולקציית בגדי הגברים שלו שכוללת גזרות מדויקות, בדים איכותיים, וחדשנות, לנו הנשים נותר רק לקנא או ללבוש פריט מהקולקציה. עכשיו התמונה השתנתה, וקצב השיק לאחרונה קולקציית נשים ראשונה ל SKETCH נאמנה לערכי המותג, שתהווה בסיס לעונות הבאות. קצב מודה כי לפני 5 שנים לא חשב שיפתח מותג לנשים אבל משהו בהתפתחות שעבר ובשינוי הביא אותו לשם.

מה הייתה הנקודה בה החלטת לפנות לפלח הנשי?

לפני כשנה, לאחר המלחמה הרגשתי שאני בנקודה הכי נמוכה ואני צריך להרים את עצמי. התבוננתי בארכיון וראיתי שקרה משהו בעולם האופנה, המגדרים היטשטשו גבר יכול ללבוש חולצה של אישה ולהיפך, גיליתי מחלקה שלמה בבית הכלבו סלפרידג'ס וזה הרגיש לי הכי נוח. יצרתי לוח רעיונות, העמדתי מולו את הלקוחה הפוטנציאלית וטווח מידות, ידעתי שצריך קולקציה גדולה אבל לא כמו ברשת מסחרית ולא רציתי קטגוריה אחת של שמלות או חולצות. בניתי קולקציה שהולכת ומתפתחת כל חדש, בניתי לוח השראות וצבעים בהחלטה להיות מצומצם בצבעוניות וזה בעצם מה שמחבר אותה לקולקציה הגברים הראשונה שהייתה בגוני שחור, לבן ואבן. הקולקציה הנשית מתכתבת עם הקולקציה הגברית בשפה העיצובית ובחומרים, הפריטים בשתי הקבוצות ניתנים לשילוב והם תשובה לטרנד היוניסקס שהוא השפה של SKETCH.

תל אביב קצב נשים 2

ניסיון ותהיה?

במהלך פיתוח הקולקציה ערכתי מחקרים, הראיתי לקבוצות מיקוד של נשים סקיצות ושאלתי מה הן מחפשות, חשבתי איזה ערך מוסף אני מביא. כשאתה מדבר עם נשים אתה לומד דברים חדשים ומה הן רוצות.

יש חוט מקשר בין קולקציית הנשים והגברים?

בקולקציית הסווצ'רים הבד זהה, לפעמים אלה וריאציות שונות על אותו בד, כל הייצור נעשה באותם מפעלים. מכנסי הנשים מחויטים ממש כמו בקולקציית הגברים, אני אוהב את החיבור בין גבר ואישה, רוב הבגדים נינוחים ולא חנוטים, יש בקולקציית הנשים אינטרפרטציה על החולצה הגברית. בהתחלה לא חשבתי שנשים מחפשות חצאית אבל ברגע ש-50 הראשונות נחטפו הפנמתי, אני למד מה נשים רוצות.  הקולקציה כוללת אוסף פריטים על זמניים הפונים לנשים, צעירות עד בוגרות בקשת מידות רחבה, הקולקציה נינוחה ולא חנוטה עם אדג' גברי.

מה ההשראות?

כשהחלטתי להיות מצומצם בניתי לוח השראה ולוח צבעים, צבעוניות היא מה שמחברת את הקולקציה הראשונה שהיא הכי אני כי לא הייתה היסטוריה, הטקסטורות והצבעים בקולקציית הנשים והגברים, עוצבה בהשראת הפסל אנתוני פירסון, פירסון הפועל בארצות הברית ועובד עם חומרים כמו שיש, טיח ובטון ויוצר תבליטים פיסוליים, פירסון יוצר חזות הרמונית באמצעות איחוד חומרים וטכניקות, ומשלים את יצירותיו באמצעות צילום ואור דרך הטלת צללים מורכבים באמצעות רשתות טיח ותבליטים תלת ממדיים. הקולקציה שלי מתכתבת עם עבודותיו של פירסון באמצעות מרקמים וטקסטורות המחקים את חומרי הגלם ושימוש בצבעוניות מונוכרומאטית של שחור לבן, אפור, אבן הדבר בא לידי ביטוי בקווים הכמעט פיסוליים בחצאית משי, ז'קט עור, ובדים רבים בקולקציה. פריטים רבים קיבלו אפיון גברי, אלמנטים כמו צווארונים קטנים, חפתים גבריים, מחשופים לא גמורים וכפתרות, נותנים תשובה גברית אך נינוחה ורכה. לדוגמה, מכנסי סיגר 100% צמר קר (Cool Wool) מצוותים לחולצת כותנה לבנה וקרדיגן ארוך מקשמיר. פריטי הקולקציה משתלבים ויוצרים מכלול העומד בפני עצמו, ונותנים מענה לכל אחת, בכל גיל ומבנה גוף, מפריטים נשיים כמו חצאיות, שמלות ומכנסיים בעלי אפיון גברי ועד חולצות מכופתרות גבריות לצד סריגים מלטפים.

תל אביב קצב גברים

היכן אתה מייצר?

הקולקציה הנשית מיוצרת בפורטוגל מבדים איטלקיים ובמהדורה מוגבלת של 50 יחידות לדגם, והיא הבסיס לעונות הבאות של SKETCH WOMEN.   

מה בקולקציית הגברים?

מגוון חולצות (cut and sew) חולצות ג'רסי בשטיפת אינדיגו, חולצות טי ארוכות מבדי מלאנג' בעוביים שונים, חולצות טי עם צללית ארוכה וצרה מבדים כמו ואפל, כותנה מוברשת, כותנת FLAME, ג'רסי רךף כותנה או ויסקוזה בשילוב השפרצות צבע בגוני שיש. רוב החולצות רכות ובעלות מפתח רחב בצוואר. קטגוריית הסריגים הורחבה והעונה פותחו סריגים באיכויות חדשות כמו קשמיר כותנה, משי כותנה, ו 100% צמר מרינו, הסריגים נסרגו מחוטים איטלקיים הנסרגים במכונה אוטומטית ללא מגע אדם, בצפיפות gg16 עם אלמנטים עיצוביים כמו רוכסנים, צווארונים אסימטריים וקרדיגנים ללא כפתרה שניתן ללבוש ממעטפת ועד מראה חלוקי בגוני כחול, בז' ואפור ובטקסטורות שונות. כוכב העונה הוא הגולף, מגולף גבוה באפור מלנג' מכותנה קשמיר ועד גולף אסימטרי שניתן ללבוש מעל חולצת מכופתרת לבנה. קטגוריית חולצות האריג הורחבה, החולצות יוצרו בפורטוגל מבדים איטלקיים באיכות של 100% כותנה (80/80). בין הדגמים חולצות בטקסטורת אדרות דג מכותנה מוברשת, חולצת כותנה בגוון תכלת עם טקסטורת מרקם שיש  (רוחבי) וחולצת פסים עם צווארון סיני בגוון אינדיגו, חולצות בייסיק בגזרת fitted כמו 100% כותנה אוקספורד בשחור ולבן וחולצת כותנה לייקרה עם צווארון מוגבה. המאסט האב הם מכנסי הג'ינס, בקולקציה מכנסי ג'ינס לייקרה בגוון אפור בהיר, ג'ינס שחור בגוון פחם במראה RAW, גינס כחול עם תפרים מובלטים וכג'ינס אפור כהה רך למגע. כל הג'ינסים מגיעים בגזרות צרות ובגבהים שונים של מותן.

תגובות

להשאיר תגובה