קומפלקס  היופי בליסימה שבדיזינגוף משלב את כל הטיפולים הקוסמטיים שאשה רק יכולה לבקש. בעלת המקום אדירה כהן פלח מספרת על הדרך מהיותה דוגמנית ומעצבת  אופנה, המעבר לתחום הביטוח האפור, גידול חמישה ילדים ועד להגשמת החלום. היא גם מספרת איך אפשר לא לנגוע בפחמימות כשיש לך חנות ממתקים ומה אישה חייבת להפנים בנוגע למראה החיצוני

אדירה כהן פלח בעלים של מתחם הקוסמטיקה החדש בליסימה, עברה כמה וכמה דברים בחייה עד שהגיע להגשים את חלום ילדות.  היא בת 55, ונראית נפלא. מספרת שאחרי כל לידה 'נדבקו' עליה 6 קילו והיא עברה חמישה לידות. בשלב מסוים התחילה תהליך שינוי תזונתי באמצעות קבוצת תמיכה עבור אנשים המכורים לאוכל  והשילה ממשקלה 33 קילוגרמים. מקפידה על תפריט בריא ומדויק ונגמלה לחלוטין מסוכרים ופחמימות לא דבר של מה בכך עבור אשה שבבעלותה גם חנות שוקולד.  

כיום היא גרה בתל אביב, גדלה בעיר פתח תקוה  כבת בכורה במשפחה בת 6 ילדים והיא בתו של הפסל והצייר יהודה בן יהודה ז"ל, שבכניסה לכפר האומנים בהר תבור יש פסל סביבתי ענק שלו מאבן בזלת. פסלים רבים נוספים פרי יצירתו ממוקמים  בגן האומנים ברעננה באשקלון ועוד.

היצירתיות תמיד הייתה בה. בנעוריה ניגנה כהן – פלח בפסנתר ורקדה בלט בלהקת בת דור. בשנות ה-80 למדה עיצוב אופנה ואת פרויקט הגמר עשתה מול המעצב  יהודה דור ז"ל. לאחר לימודיה, עבדה כמעצבת אופנה עצמאית   בסטודיו קטן בחצר ביתה ועיצבה תלבושות לבית לסין, בגדי ערב ושמלות כלה. את לקוחותיה היא הייתה נוהגת לאפר בעצמה ביום האירוע.   היא השתתפה בתצוגות אופנה רבות ולצד דוגמניות העל של התקופה ובראשן תמי בן עמי, היא הייתה בין הדוגמניות הקבועות של מעצבי השיער הנודעים ז'קלין ואביגדור ליכטנשטיין ומעצב שמלות הכלה המוביל דני מזרחי. "הייתי בת 24-5, השתתפתי בהמון תצוגות אופנה וזה היה כיף. אני זוכרת את בן עמי כאשה מדהימה והיא גם דגמנה עבורי".

במקביל  לקריירה המתישה כמעצבת תלבושות בינתיים, הפכה לאמא ל-4 בנים ובת. הייתה עובדת מחמש וחצי בבוקר ועד אחת בלילה. "איך הספקתי לגדל חמישה ילדים ולעבוד כך? אפשר…הייתה לי עזרה כל הזמן אבל זה היה נורא, זה שאב ממני המון, עד שכבר החלטתי שדי. שאני רוצה לגדל את הילדים שלי והחלטתי לזנוח  את התחום".

היא עזבה את עולם עיצוב האופנה לטובת עבודה במשרה חלקית כמנהלת משרד ביטוח במקביל למדה באוניברסיטה הפתוחה  אדריכלות ועיצוב פנים ואף עבדה עם בעלה הקבלן בשיתוף פעולה . "הביטוח הוא תחום אפור ושונה לגמרי ממה שעשיתי קודם, עבודה מ-8:00-13:00, אבל עשיתי את זה 15 שנים, אני טיפוס שאם אני עושה משהו, אני 'מתאבדת' עליו ועושה אוו ממש טוב. יום אחד הגיעו לעשות בדיקת קרינה במקום, ואז גיליתי שאני יושבת במקום שהקרינה שבו היא פי 50 ממתחמים אחרים במשרד, בגלל זה קיבלתי גידול באוזן אחת ואיבדתי את השמיעה בה, התפטרתי משם ב-2011".

70fb624c-7090-44fa-9b3c-1bfdb6ef437f

לפני שנים אחדות קיבלה כהן – פלח הצעה לפתוח חנות במתנות והבינה שהיא מאוד טובה בניהול והחלה לרקום את החלום שלה: לפתוח מתחם יופי  שבו אישה תוכל להיכנס וליהנות מאלף עד תו בטיפולי אסתטיקה שונים.

לפני שלוש שנים  היא הקימה את בליסימה והשקיעה את רוב מרצה בבחירת צוות מיומן הכולל מעצבי שיער, קוסמטיקאיות, שתי פדיקוריסטיות. אדירה עצמה, שבמהלך השנים למדה איפור אצל רוית אסף ויוסי ביטון עובדת במקום כמאפרת ראשית. יש לה גם חנות ממתקים ושוקולד באיכילוב, כך שהיא מצליחה 'למנגל' בין שני עסקיה. "רציתי מקום שאפשר לעשות בו הכל. אני לא מכירה הרבה מתחמים כאלה שמעניקים את מכלול השירותים כמו עיצוב שיער, טיפולי קוסמטיים, פדיקור מניקור, הסרות שיער ועד הזרקות בוטוקס, בקרוב גם נעניק טיפולי רפלקסולוגיה. "החלום שלי לא נגמר כאן. אני מאחלת לעצמי לעבור למקום גדול יותר שיכלול גם שמלות כלה וערב".

מתחם היופי בליסימה הממוקם ברחוב דיזינגוף, תל אביב הוא קומפלקס נעים של טיפולי יופי שונים במספר מחלקות. מחלקת רפואה אסתטית בניהולו של ד"ר שביט, מחלקת קוסמטיקה פרא רפואית בשיטת חוה זינגבוים, מחלקת טיפולי יופי שכוללת טיפולי ציפורניים, הסרת שיער וטיפוח, מחלקת עיצוב שיער בהשראת המעצב האיטלקי הנודע מלאטי, ומחלקת כלות המציעה את כל הדרוש לכלה לקראת יום חתונתה וגם למלוות שלה.

כל הטיפולים במתחם מוענקים על ידי מטפלים מקצועיים ושירותיים שאדירה כהן בחרה בקפידה וכותבת שורות אלו יכולה להעיד שאכן זה הרגיש כך. בתור מי שלא נוהגת ללכת תדיר לטיפולי יופי ואי אפשר להרשימה בקלות בנושאים אלו,  זו הייתה עבורי חוויה נפלאה, ואין כאן שום אינטרס כלכלי לדווח על כך, פשוט התרשמות אותנטית.  טופלתי על ידי הקוסמטיקאית ליאת בגים שערכה לפניי טיפול פרא רפואי מקצועי, מפנק  ואף מרתק. בעת ביצוע הפעולות השונות היא טרחה לפרט ולספר לי על השפעתן על הפנים, אבחנה היטב את מצב עורי, שלא היה ביום טוב במיוחד בעת הביקור. בגים הנחתה אותי כיצד לפעול ולטפל בו, חיזקה אותי כשסיפרתי לה על בעיות שקשורות אליו ובהחלט הפיחה בי רוח תקווה.

כהן פלח היא האדם הנכון לקחת ממנו טיפים בנושאי ביוטי, או לפחות הכוונה קטנה. "כשמסתכלים על אשה, דבר ראשון שמים לב לשיערה וכפות רגליה, לא משנה מה תלבש", היא אומרת, " זה מאוד לא אסתטי גם אם אשה לבושה פיקס וכפות רגליה סדוקות או ששיערה לבן, חשוב שהוא יהיה נקי ומסודר ואם לא כך כל חזותה לא נראית טוב. אין כזה דבר אישה מכוערת, כל אחת יכולה לצאת פגז. גם מבחינת איפור הכל אפשר היום לעשות".

1 תגובה

להשאיר תגובה