הכירו את מיכאל פרץ (33) מחדרה, פייטן נודע בקרב הקהילות היהודיות בעולם שברזומה שלו : 4 שנים כחזן הראשי של הקהילה היהודית בבריסל, חזן (במיל') של פיקוד צפון והחל מ2009 משמש פרץ כסולן ראשי בהופעותיה של התזמורת האנדלוסית מעלות וכן הצטרף לאנסמבל האנדלוסי בירושלים, עימו הופיע בכל הארץ.

בימים אלה עובד מיכאל על אלבום הבכורה שלו מתוכו יצא השבוע הסינגל החדש – "לאן את נוסעת"- סינגל עוצמתי, קליט, רומנטי, המקבל משמעות יתרה בקולו המרגש ומלא הנשמה של פרץ, הנותן כבוד לקדושתן של המילים וכוחו של הלחן. את השיר כתב בר רפאל פרץ והלחין גוסטו, מהיוצרים המוכשרים במחוזותינו.  השילוב של מוסיקה אתנית, נגיעות רוק והשפעות אנדלוסיות, יוצרות שיר החודר עמוק אל תוך הנשמה וממשיך את קו השירים האיכותיים של פרץ, שלפני כחודשיים הוציא את הסינגל "אומרים" שהיווה יריית פתיחה מצוינת לזמר הכשרוני, העובד בימים אלה על אלבום הבכורה שלו.

מיכאל, מנקודת מבט אישית שלך, מה לדעתך הדבר הבולט בקולך ? מה אתה מנסה להעביר למאזין בשירתך?

" לדעתי הדבר הבולט בקולי הוא הרגש, השירה שלי התחילה מהפיוט מבתי כנסת ומהתפילות. אני מעביר למאזין את הטקסט. אני בוחר טקסטים שאני מתחבר אליהם והם הופכים להיות חלק בלתי נפרד ממני."
מתי היה הרגע בו החלטת שזהו, הגיע הזמן להוציא אלבום בכורה?

" אני מגיל 17 שר במקהלות  עם נגנים בפיוט, הגעתי להחלטה שאני רוצה אלבום בכורה משלי כשהקמתי משפחה. אז הרגשתי שאני יכול להשקיע בקריירה ולפתח אותה. אני יודע שזה מנוגד לחשיבה של מרבית האנשים אבל הבית והמשפחה הוא הכוח הכי גדול שלי להגשמה עצמית."

ספר קצת על השיר "אומרים", סינגל הבכורה שלך, איך נוצר החיבור עם יוצריו: גוסטו וליז טוויטו?

"החיבור עם גוסטו נוצר לראשונה על הבמה הופענו יחד במופע לזכרו של גו עמר יחד עם האנדלוסית. עקבתי אחרי הקריירה של גוסטו, אהבתי את הסגנון של גוסטו שהוא מאוד ייחודי ויום אחד אחרי שנה וחצי של הכרות החלטנו לעשות משהו יחד. גוסטו השמיע לי סקיצות וישר הבנתי ביני לבין עצמי שזה הסגנון שאני מתחבר אליו אישית. הטקסט ברמה גבוהה ומדבר לכל אחד.

ליז טוויטו רצתה מאוד לעבוד עם גוסטו היא היתה שולחת לו טקסטים בכדי שילחין אותם. את הטקסט אומרים הוא השמיע לי אהבתי את השיר מאוד ודרך השתפ הזה הכרתי את ליז.

עד היום שיחררתי שני סינגלים בכורה מהאלבום כל אחד מהם בטקסט מאוד שונה אך השפעת הלחן והעיבוד הינם בקו ישיר לאורך כל האלבום-מוסיקה אשר מושפעת ממחוזות המאגרב לטקסטים מוקפדים ולניהול אומנותי ומוסיקאלי של גוסטו.

 אני מגיע מעולם מוסיקאלי עשיר במוסיקה האנדלוסית על כל גווניה, מרוקאית, אלג'יראית, עממית, קלאסית  ואותה מבצע בשנים האחרונות בקביעות בפסטיבלי מוסיקת עולם בינלאומיים ועל בימות מכובדות בארץ .

"אומרים" הוא טקסט שמביע תובנה שהקדוש ברוך הוא בוחן כל אדם, אף אחד לא יכול ללמד להיות דתי כי בסופו של דבר זו העמידה שלך מולו והחשבון נפש של עצמך."

והסינגל החדש – "לאן את נוסעת"?

"לאן את נוסעת" טקסט יותר נועז שמדבר לאישה. המוסר השכל הוא לא לפספס את האישה שצידך, לשמור אותה. כי ביום שהיא תלך אתה תשאל את עצמך "מי אספה אותי כשהייתי שבור, מי עשתה אותי שמח"

מה צפוי לנו באלבום הבכורה?

"אלבום הבכורה מכיל 11 רצועות הוא מושפע רובו בסיגנון אלגיראי, מרוקאי  האלבום מגוון אחד השירים יהיה בשת"פ  של דואט עם גוסטו."

מה החלום הכי גדול שלך?

"החלום הכי גדול שלי, הוא להיות זמר, לשיר אל העולם, לדבר בטקסט שלי לכל אחד. והעיקר להמשיך להיות מי שאני."

ביקורות סינגלים:

 

יואב שושני – הרכבת עוברת

מילים ולחן: יואב שושני

סינגל חדש ליואב שושני – רוק קליט, קצבי וכל כך כל כך תל אביבי ( על גבול הטעם הטוב) . ב-4 לנובמבר ב"אוזן בר" תל אביב בשעה 22:00 – השקת הסינגל. תבואו.

https://www.youtube.com/watch?v=0m1HLSt35g4#t=98

גלעד כהנא מארח את עדי אולמנסקי – "אל תתני לו"

מילים ולחן: גלעד כהנא

סינגל חדש לגלעד כהנא בו הוא מארח את עדי אולמנסקי, שיר די  מייגע וחוזרני, מלבד הפזמון הקליט שמציל אותו.

https://www.youtube.com/watch?v=-qE9wJPVoE4#t=147

 

12 הערות

להשאיר תגובה