הם הוקלטו, הושמעו מעט ונעלמו גם ובעיקר מהרפטואר של אלו שביצעו אותם. מצעד השירים הכי מיותרים שיצאו פה ב70 שנות מדינה. 

דליה כהן והבחורים מאפיקים- היי הופה

שנת 1987,תחרות הקדם אירווזיון מזמנת לנו את השיר הזה שהוא בעיקר חצי בדיחה.על המילים איש הרדיו מלאכי חזקיה ועל הבמה דליה כהן,שמאז ועד אז נעלמה והבחורים מאפיקים שהבליחו באלבום משלהם והתאדו.

“הייה הייה הופה,קומתנו עוד נזקופה בואו ונסלול כמה כבישים,הייה,הייה הייה הופה וקדחת שוב נחטופה,אם צריך נביא גם יתושים” הם שרו במרץ והגיעו למקום נמוך מים המלח,ובעיקר לתהומות השכחה הקולקטיבית.בצדק.

ירדנה ארזי כשהארץ תרגע

ירדנה ארזי הייתה הזמרת של האייטיז,להיט רדף להיט ותמונותיה כיכבו בכל מקום,בחירת החומרים הייתה משובחת ובשטח התוצאות ניכרו.אבל השנים עברו,השירים השתנו והקהל כבד בגד,ואז בשלהי שנות ה-2000 הגיע השיר הזה למילים של יוני רועה ולחן של איתן גלס שאיך לומר,היה עדיף שלא ייצא.

הנסיון של ארזי לשיר שיר אופטימי משהו בתקווה לזמן אחר בו “הארץ תרגע”לא צלח את הרדיו הרשת או את הקהל ואפילו לא את ארזי עצמה שמאז שיצא לא ממש דיברה עליו.

 

 זהבה בן מאהב לטיני

זהבה בן היא זמרת של שירי תוגה,עובדה,כשהיא שרה בלדות הן מצליחות והיא מוכיחה שוב ושוב שהיא באמת המלכה,אבל מה קורה כשזהבה מחליטה לחלטר? יוצא השיר הזה שנקרא “מאהב לטיני”שהוא לגמרי מיותר, שיר שהוא בליל של חרוזים מטופשים שבינהם אין ממש קשר.השיר,עד כדי כך מיותר ששלושה ימים אחרי צאתו היא התכחשה לו והוא נעלם,השיר שאמור היה להיות חלק מאלבום שלה ,לא נכלל בשום אלבום והמאהב הלטיני חזר לספרד או לאלוהים יודע לאן ונשאר שם לנצח.וזהבה?הקליטה מאז עוד כמה שירי תוגה וביססה את מעמדה.

ירדנה ארזי וליאור נרקיס הורה ישראל

שנת ה70 למדינה ולשרת התרבות יש רעיון נפלא,בואו ניקח את ירדנה ארזי שמייצגת את הדור הישן במוזיקה הישראלית ואת ליאור נרקיס שמייצג את החדש ונעשה הכלאה של שיר הורה,המלים של יוסי גיספן מתחרזות אחת בשניה,הלחן של הבן אוראל גיספן קליט למדי והתוצאה מיותרת.

ארזי בקול חלוש וטראומתי ונרקיס בקול גדול ומסיבתי לא ממש הופכים את הכפפה למתאימה ליד ונראה כאילו ההקלטה נעשתה בנפרד ואז הולבשה זה על זה.מצד שני מדובר בשיר שמיועד למטרה אחת ולאחריה הוא ישכח,אם לא כבר לפני,כי כמה אפשר לשיר על ארץ זבת חלב וכשמסביב רק קוצים וחם?!

 אייל גולן וזהר ארגוב- נכון להיום

על פניו הרעיון נשמע מצויין,לקחת זמר ענק שמת לפני שלושים שנה,להשתמש בקול שלו וליצור אלבום של דואטים של המלך של אז (ארגוב) מול זה הנוכחי(גולן) אממא,התוצאה,בחלק מהשירים היא בעיקר מביכה.”יום יום”השיר שמזוהה עם ארגוב וקולו הוא מאסטרפיס,ולקחת את השיר הזה ולהיכנס בו בקול שני מזמן מראש תוצאה שמובילה לכשלון ובעיקר לשאלה הרת הגורל.למה לעשות את זה.השיר או יותר נכון הביצוע המשותף מיותר וחבל,כי באלבום הזה שמורכב מ10שירים של ארגוב עם גולן יש גם כמה פנינים שאולי ישארו איתנו עד השנה הבאה.

נורית גלרון -תלתלים

נורית גלרון היא זמרת מדהימה,גם בגילה המתקדם האיכויות הקוליות שלה לא השתנו ומספיק לראות אותה בהופעה כדי להבין כמה היא מצויינת,אבל,טרנד הנסיון לפנות לקהלים חדשים לא פסח עליה גם כן ולפני כמה שנים היא הוציאה את “תלתלים”למילים של חנן בן ארי. הרעיון היה לקחת שיר נונסנס ולכבוש איתו את הרדיו,וזה הצליח לתקופה קצרה,בסיפור שמאחורי השיר,דיווחה גלרון לתקשורת שמכיון שאחד הסימנים המזוהים איתה הם תלתלים השיר למעשה עליה.אז היא ליהגה איתו קצת בהופעות וזימרה בנועם “יש לה תלתלים”במשפט חוזר ושם זה נגמר.התלתלים נשארו השיר התאדה.

אילנה אביטל -כמה טוב שבאתם 

בעיני,אילנה אביטל היא קוריוז,למעשה היא זמרת של להיט אחד, שיצא אי אז בשנת 1977 ומאז היא לא ממש עשתה שום דבר משמעותי.אבל אז הגיעה העליה הגדולה מברית המועצות ואילנה אביטל והאמרגן שלה שלמה צח הגו רעיון,בואו נעשה שיר הלל לעליה הגדולה משם.ככה נולד השיר “כמה טוב שבאתם שבעיקר גרם לעולים לרצות לחזור.השיר שמספר סיפור עליה בהחלט ניצח על המומנטום אבל שניה אחרי כבר נשכח ונעלם וככה מצאה את עצמה אילנה אביטל (שוב) עם עוד שיר מיותר באלבום שיצא קצת אחרי.

שלמה ארצי – את ואני

שנת 1975, שלמה ארצי,אז חייל משחורר מחיל הים שמנסה את מזלו ומקבל את ההזדמנות להופיע על הבמה הגדולה בעולם האירווזיון שנערך באותה שנה בשבדיה.הוא שר את “את ואני” ומגיע למקום נמוך שגורם לו מאז לסלוד מתחרויות זמר ולהדיר את רגליו משם,השיר עצמו נעלם לבית הקברות הידוע יותר כארכיון

הארווזיון,מקום אליו אפילו חובבי התחרות הקשים לא מתקרבים.ארצי עצמו חוזר מהתחרות ומתחיל להקליט אלבומים עד שהוא הופך למעצמה,ואת השיר ההוא הוא משאיר בצד.יקח לו יותר מ30שנים להקליט אותו שוב,בעיבוד אחד ובקול בוגר יותר,אבל זה לא משנה את העובדה.השיר הזה היה מיותר,לאוזניים,לקנל ולקריירה של שלמה ארצי הצעיר.

 ריטה-בוא ונרקוד עכשיו

גם ריטה חטאה בשירים שראוי היה שלא יהיו מזוהים איתה ולמזלה הם נשכחו,אחד מהם הוא “בוא ונרקוד עכשיו” למילים של יאיר לפיד מתוך האלבום “חמצן”השיר,ניסה להביא את ריטה הלטינית משהו במקצב סוחף שסחף חלקיקי אויר בודדים אבל לא את האוזניים של אף אחד,האלבום כולו אגב היה כישלון מכירתי ומתוכו אולי תזכרו את “לאלף נמר”שכן,כל השאר פשוט התאדו לשיכחון של ריטה שהתעלמה ממנו ורצה להקליט עוד אלבום שישכיח את המבוכה מההוא.

 שרית חדד – אמן

שנת 2018 ונראה ששרית חדד מנסה להיאחז בשיר חתונות שלא ממריא . היא חוזרת עשרות פעמים על המילה הכי מוכרת בכל השפות האפשריות אבל נראה שאפילו היא מובכת מהתוצא הסופית שלא מגיעה לשום מקום. אז אמרו אמן, מי יודע, אולי זה יעזור לשיר בעוד שבועיים מהיום כשכבר לא תזכרו אותו. אם אתם בכלל זוכרים.

 

תגובות

להשאיר תגובה