מסכות הפנים- "גיבורות התרבות" החדשות של התקופה – יהיו במרכזה של תערוכת צילומי החוצות FACE:SAFE-פייס:סייפ שתוצג במסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון, בין התאריכים 10 יוני-31 באוגוסט 2020, בגן המוזיאון בחולון.

"במציאות החדשה שנקלענו אליה" אומר רפי וזאנה "כשעטיית מסכה הפכה לחובה, היה ברור שהמסכות יציתו את דמיונם של מעצבים, בתי אופנה ואנשים יצירתיים ברחבי העולם. בימים בהם האמרה "להפוך לימון ללימונדה" הפכה למוטו, העיסוק בעיצוב מסכות מגן לפנים היווה תעסוקה למעצבים ברחבי העולם והעניק להם הזדמנות ליצור מסכה בעיצוב מקורי, עם אמירה אישית ומסר חתרני או משעשע המנסה לשמור מחד על ההנחיות הבריאותיות ומאידך על אסתטיקה המשלבת מסר: למרות הכל בואו נרגיש טוב! 

היו שיצרו מסכות מחזיות או מגרביים, היו שמיתגו מסכות בסמלילים (לוגואים), דוגמת בתי אופנה נחשבים והיו שבחרו לשלב דגם מסכה על גבי יצירות אומנות בינלאומיות מוכרות ובולטות ובכך הפכו את הנושא לאייקוני. 

גם בזמן צפייה בתערוכה, יכולים הצילומים המוצגים של המסכות להתפרש כמראה של מציאות דמיונית, כזו שבה היינו מוכנים להעז ולעטות על עצמנו מסכות יצירתיות שהן הרבה מעבר למגן בעזרתו הצלחנו "לשטח את העקומה…"

השימוש במסיכות הפנים הנשימתיות אינו חדש וכבר בראשית המאה ה-20 שימשו כהגנה על עובדי מכרות, חיילים וכבאים מפני גזים וחומרים רעילים. מאוחר יותר הפכו לפריט חובה אצל צוותים רפואיים. 

במרוצת השנים הפכו המסכות להיות פופולאריות יותר ויותר גם בקרב ציבורים שונים ובעיקר במדינות מזרח אסיה שם השתמשו בהן כהגנה מפני פגעי זיהום אויר ומחלות.

עד… שהגיעה הקורונה והפכה את המסכה לחלק משגרת היום ההכרחית של תושבי העולם כולו -ממש כמו כל פריט לבוש.  

תגובות

להשאיר תגובה