סינגלים חדשים

"דמעה" הוא שם הסינגל החדש והיפהפה של רז חדד בהשראת המוסיקה המזרחית הנוסטלגית של פעם. את השיר כתב יוני רועה בהשראת אהובה עוזרי, אגדת המוסיקה המזרחית מכרם התימנים, שגם הלחינה את השיר, שנשמע כמו יצא מצלילי הבולבול טרנג שלה אי שם בשלהי הסבנטיז.  

חדד מבצע מצוין, העיבוד וההפקה המוסיקלית של רועה ורוני ברק מצליח לשמור על האותנטיות של הטקסט והלחן ולשמור על רוח הפזמון, פשוט כיף של שיר. אחלה חפלה.

אפרת דהן, יוצרת וזמרת שלא הכרתי עד כה, הוציאה סינגל יפהפה, מלטף ומיוחד בשם "לאור": מקצבים ספרדיים, שירה ג'אזיסטית ומיזוג של מוסיקה אתנית – עונג של צלילים.

https://www.youtube.com/watch?v=vwUNhw8oNSQ

בכי, יזע ודמעות, זה מה שאני חש בשומעי את הסינגל החדש של דור אליחי – "בשעות הקטנות". מלבד שהשיר מתחיל כהעתק של "בשעות הקטנות של הלילה" של אריק אינשטיין ( מתקליטונו הראשון מ-1960) , אליחי מתאמץ מאוד להישמע כחיקוי של עופר לוי או חיים איפרגן ולא מביא ביצוע מקורי משלו, מתאמץ לשווא לשיר ב-ע' ו-ח' במקומות הנכונים וכל מה שמותיר לי זה רחמים לשמוע שאהובתו הלכה בלי סיבה.

http://www.linktone.co.il/linkton.php?lt_id=Vm0xMFlXSXlVWGhUYmtwT1YwVndUMVl3Vm1GWlZsSlZVMnhPVlUxV1dubFhhMlIzVlVaV1ZVMUVhejA9Kw==&br_id=

השבוע הנוכחי עמוס בסינגלים של מיטב האמנים ה"בכירים" בתעשיית המוסיקה, כשיריית הפתיחה השבוע היא הסינגל החדש של עומר אדם מאלבומו החדש העתידי – "אחרי כל השנים" שכתב והלחין עבורו אבי אוחיון ועיבד מוסיקלית אסף צרויה.

השיר החדש מהווה תפנית עבור אדם: נדמה כי הוא "מיצה" את שירי הקאלט טראש הים תיכוניים נוטפי הגימיק ויותר נוטה לכיוון חיפוש הסאונד החדש והשונה לחלוטין ממה שהכרנו: המגמה החלה באלבום האחרון ( "מודה אני") עם יציאות טובות כ"אז הלכתי" וממשיך בשיר הנוכחי – "אחרי כל השנים", רגאיי RNB סול שנותן מקום ליכולותיו הווקאליות המעולות של אדם, המוכיח כי יש בו הרבה מעבר לעוד זמר ים תיכוני נישתי. הותיר אותי חסר מילים.

סינגל שני לחיבור החדש של קרן פלס ורמי קלינשטיין העתיד לפנק אותנו באלבום משותף ( העתיד לצאת השבוע)  ומופע חדש – "לחיות" שכתבו והלחינו השניים יחדיו, הנשמעים כמו אוליביה ניוטון ג'ון וג'ון טרבולטה של המוסיקה הישראלית, הרמוניות וכימיה נוטפת חן וטעם משובח ומספקים היטב את הסחורה.

סינגל חדש באנגלית ליוצרת והמבצעת הנהדרת מיכל גבע – Let Me Go , שיר פולק רוק רגוע ושליו עליו מנצחת גבע בקולה החושני. תאווה לאוזניים. את השיר, אגב, כתבה והלחינה גבע, הפיקה מוסיקלית ומנגנת על כל הכלים. מולטי טאלנט, אמרנו?

https://www.youtube.com/watch?v=hJ617L9Kc1g

סינגל מלא נשמה הוציאה השבוע להקת האלנטרנטיב סול רוק – Buckets N Joints ( שהתראיינו למדור זה לפני כחודש) – OMG!  , שם השיר : אם אתם אוהבים בלוז, אוהבים מוסיקה איכותית, ואוהבים לשמוע גיטרות, רוק וקול עוצמתי ( מפיו של הסולן רועי דלאל) – אתם חייבים לשמוע!

https://www.youtube.com/watch?v=ymwEz9cwP80#t=81

 

41 הערות

להשאיר תגובה