אחת הפריצות המיוחדות בסצינת האינדי פופ של השנה האחרונה היא סבינה – יוצרת וזמרת כשרונית שבשנתיים האחרונות שקדה על אלבום הבכורה שלה.

היא נולדה בגרמניה  ועלתה לארץ בגיל 15 ומאז היא חיה בקו ישראל-אירופה. לאחר שכבשה לבבות בפסטיבל Waves האיכותי ומופיעה ברחבי העולם, משקיעה סבינה בימים אלה את  מלוא מרצה בעבודה על EP הבכורה שלה העתיד לצאת בקרוב ויכלול שירים שיצרה עם שלל מוסיקאים מוכשרים, כשעל ההפקה המוסיקלית אחראי יוסי מזרחי ("הקולקטיב").

מתוך ה-EP יוצא היום בבכורה בלעדית אצלנו, הסינגל – Sometimes I Wonder שכתבה סבינה והלחין עמית שגיא ( "התקווה 6") .

 

סבינה, מתי נולדה התשוקה למוסיקה ?

"התשוקה למוזיקה הייתה לי מאז ומעולם, בתור ילדה שמעתי המון מוזיקה (לני קרביץ, Abba, שירים צרפתיים ועוד). לא הרבה יודעים אבל יצא לי גם לשחק בכמה מחזות בארה"ב ושם כדי להיכנס לדמות ולבנות אותה השתמשתי במוזיקה בתור השראה לבניית הפיזיות של הדמות, כלומר באיזה קצב הדמות שלי הולכת, איך היא זזה וכד'. "

זוכרת את הפעם הראשונה שכתבת שיר?

"בודאי, אני זוכרת את עצמי כותבת מגיל מאוד צעיר . הכתיבה הייתה חלק מחיי מאז ומתמיד. כשהייתי קטנה כתבתי ביומן את השירים הראשונים שלי שהיו אז יותר "ספרותיים". עוד לא הייתי מודעת אז שאלו שירים, פשוט כתבתי מה שהרגשתי."

מתי הרגשת שיש בך כשרון לזה?

"תמיד נמשכתי לבמה ורציתי להיות בפרונט. בתור ילדה השתתפתי בכל הצגה ומחזה בקהילה שבה גדלתי, ואפשר להגיד שהרגשתי שהמקום הטבעי שלי הוא שם. ההורים שלי לא כ"כ רצו שאעשה את זה כי רצו שאלך במסלול הטבעי של קריירה ומשפחה. כשאמרתי להם לפני כמה שנים שאני נוסעת ללוס אנג'לס, לא גיליתי להם שאני נוסעת כדי להתחיל לעבוד בתחום המוזיקה והמשחק אלא סיפרתי להם שאני נוסעת לשפר את האנגלית. בסוף כמובן הם גילו והבינו שהרצון לעסוק במוזיקה חזק אצלי מכל דבר אחר."

מאילו אמנים את מושפעת מוסיקלית כיום?

"אני שומעת היום את לני קרביץ, קולדפליי, את הביטלס תמיד אהבתי, סיה , פלרונס אנד דה משין ועוד."

ספרי קצת על EP הבכורה העתיד לצאת? עם מי עבדת עליו?

"המפיק המוזיקלי של הEP הוא יוסי מזרחי מה"קולקטיב". האמת היא שפגשתי את יוסי בתחילת דרכי במוזיקה לפני כמה שנים כשעבדתי על איזשהו שיר. כבר אז היה בינינו חיבור מצוין. כמה שנים אח"כ חבר טוב הציע לי לבדוק את האופציה לחבור ליוסי מזרחי כדי לעבוד על הEP ואז נזכרתי שבעצם פגשתי אותו כמה שנים קודם לכן ,זו הייתה מן סגירת מעגל ואני שמחה על האפשרות לעבוד איתו, הוא מאוד מוכשר בעיניי.

יש בינינו כימיה מעולה כי לשנינו חשוב שתהיה אמירה יצירתית ושוני בחומרים. בEP הזה בעצם הבאתי את העולם שלי – מצד אחד את גרמניה המעניינת שבה גדלתי עד גיל 15, ואת ישראל בה אני חיה כיום והשוני הגדול שלה מהמקום שבו גדלתי. כל השירים שיהיו בEP מאוד אישיים ונכתבו על החוויות האישיות שלי. כולם יהיו בסגנון הפולק-פופ , סגנון שאני מאוד מתחברת אליו ."

כיצד נולד Sometimes I Wonder ?

"הייתי בחופשה בצפון ובאחד הלילות ישבתי וכתבתי את השיר הזה. השיר בעצם מדבר מבחינתי על התבוננות עצמית בהקשר של ההספק שלי ועל מה שרציתי לעשות והאם הגשמתי את זה. כמו כן גם על התהייה הזאת שלמרות הניסיון שאנו צוברים בחיים איכשהו אנחנו נופלים תמיד לאותם המקומות , קצת כמו ילדים. לדוגמא נופלים לאהבה שלפעמים לא מתאימה.

כשסיימתי לכתוב את השיר הגעתי עם הטקסט לעמית שגיא (התקווה 6) שהלחין את השיר ואני מאוד מרוצה ושמחה על התוצאה הסופית."

כיצד הקהל מתייחס לסצינת האינדי פופ בישראל מנקודת מבטך?

"אני חושבת שיש היום יותר ויותר מודעות ופרגון לסצינה הזאת. שומעים הרבה יותר זמרים ולהקות בסגנון אינדי ששרים באנגלית וגם הרדיו קצת יותר פתוח לזה. אפשר לראות הרבה אומני אינדי שמגיעים להישגים יפים מעבר לים, כמו שאני לדוגמא הופעתי באוקטובר האחרון לצד אומנים ישראליים אחרים בפסטיבל WAVES הנחשב בוינה."  

מה החלום הגדול שלך ?

"להמשיך ליצור , להפיץ את המוזיקה שלי בארץ ובעולם, שכמובן המשפחה שלי תהיה בריאה ושלא אפסיק לחלום לעולם."

 

23 הערות

להשאיר תגובה