רות רואי ויינשטיין לא חלמה בכלל שיום יבוא והיא תשנה את הצורה בה אנחנו מדברים על סרטן, מתייחסים אליו ומטפלים בו. מתייחסת לסרטן כמתנה. ויינשטיין עסקה באופנה והיתה שותפה של טובל'ה ויובל כספין,  משם עברה להפקות של סרטי פרסומת והחיים מבחינתה היו מירוץ מטורף של להספיק עוד ועוד משימות ומטרות. עד שהגיע הסרטן. בעלה אבינועם, לו היתה נשואה 25 שנה חלה בסרטן. לאחר שנפטר ממנו, חלתה היא במחלה בגיל 51.

ויינשטיין החליטה שהיא לא נכנעת ובנוסף, היא לא מתכוונת ללכת בדרך הטיפול הרגילה. כך, במהלך הדרך שינתה את הטרמינולוגיה ביחס לסרטן. הבנתי שהשפה שבה אנו משתמשים היא שגויה. אנחנו לא מנצחים את הסרטן, זה לא קרב. הסרטן נוצר בתוך גופנו וההחלמה צריכה להתבצע מתוכו ואיתו. באמצעות תהליכי ריפוי, שינויי שגרת חיים ו"דלק" חיוני אשר יזין את הגוף ויסייע לו להתחזק. הבנתי גם כי המון תלוי בכוח הנפשי ובמחשבה. לעיתים צריך לרפא גם את המקום הזה כדי ממש להירפא. לכן הטמענו את המושג להסתכל על הסרטן בעיניים בריאות, צריך לראות מה הגוף מסמן לנו שצריך שינוי, שצריך איזון ולנצל את זה כהזדמנות לעשות במהלך החיים את הדברים שאנחנו אוהבים, לרווח את הזמן ולאפשר לנו לנשום. גם הגישה לנושא הטיפול מאוד שונה. יש המון דרכים להתמודד עם סרטן. שוחחתי עם המון אנשים הרבה אחרי שזמנם הוקצב ובכל זאת הם נותרו בחיים שנים ארוכות אחרי. יש הרבה מה לעשות ואני לא מקבל את האמירה שאין מה לעשות. היא נחלה הצלחה והיא כבר 11 שנה ללא סרטן. זמן מצויין להפיץ את הבשורה שהתפתחה לעמותה בשם "תעצומות". לעמותה יש חשיפה לאלפי אנשים, עשרות מתנדבים וכיום ויינשטיין בדרך להקמת כפר נופש שירכז את כל הטיפול הדרוש במקום אחד.  

הסרטן גרם לי להתכנס לתוך עצמי ולמצוא את הכוחות שבי, אומרת ויינשטיין. להתמקד בחשוב ובעיקר לחזור לעשות דברים שאני אוהבת ושעושים לי טוב ולעצור את המרוץ המטורף שהייתי בו. שום דבר אחר כנראה לא היה עוצר אותי. משברים בחיים מעיפים אנשים – יש כאלה שלוקחים ועושים עם זה משהו ויש כאלה שממשיכים הלאה. אני בחרתי לקבל את זה.

"תעצומות" אשר נועדה לפתוח בפני אנשים צוהר לשיטות ריפוי מגוונות המציעות אלטרנטיבה ואורח חיים בריא יותר במגוון תחומים, מסייעת לאנשים לברור מתוך ההיצע העצום בתחום את הגישה והשיטה המתאימה להם ולבסוף ליצור קהילה המתעדכנת ולומדת באופן תמידי תוך חיסכון כספי גדול".  

ויינשטיין מדגישה כי אחד הדגלים של "תעצומות" הוא לחסוך לאנשים את המשאבים וההוצאה הכספית העצומה בדרך למציאת השיטות המתאימות להם. בתחילת הדרך ממש יצאתי ללימודים, היא אומרת. ראיינתי אנשים שחיו הרבה מעבר למה שהקציבו להם הרופאים. נפגשתי עם אנשים שהמציאו שיטות וניסיתי אותן על עצמי, דיאטות, צומות. אנשים מאבדים את זה בין כל האינפורמציה. ב"תעצומות" ממיינים את השיטות שנבדקו על ידינו ולאחר שראינו שהן יעילות, כגון סוגי מדיטציות, הילינג, תזונה צ'יקונג ועוד. בנוסף, יש מוצרים שאנחנו יכולים להציע במחירים מוזלים יותר לקהל שלנו. אנחנו מקיימים כנסים באופן שוטף במהלכם המשתתפים נחשפים לשיטה כלשהי, לתפריט מומלץ, לאדם מיוחד שהצליח להתגבר על קושי והכל ברוח חיובית והרבה אושר. מעבר לכך מתקיימות כל העת פעילויות מגוונות כדוגמת סדנא בתחום כלשהו, סופשבוע ממוקד ועוד. ובנוסף, ואולי הכי חשוב, אנחנו מציעים ליווי לפונים לעמותה הניתן על ידי המתנדבים בעמותה, כולם פוגשי סרטן בעצמם, ובונים עבורם תכנית הוליסטית אישית לריפוי ולהחלמה.

מי שהפך להיות שותף של ויינשטיין הוא הרופא שלה, ד"ר גרשם זיצ'ק, חוקר סרטן אשר התווה את הדרך על בסיס מחקרים שערך במשך עשרות שנים. זיצ'ק חוקר שיטות שונות של הרפואה המשולבת ואת היעילות הרפואית שלהן. הוא גילה כי אנשים רבים מבצעים שיטות של רפואה אינטגרטיבית וגילה שיטות בהן ניתן להרדים את הסרטן. עד היום, למרות מושבו בגרמניה, הוא עונה לשאלות של אנשים בכל יום במשך כשעתיים בטלפון, ללא עלות. כל שיטה, כל המלצה עוברת דרכו ופעם בחודשיים כשהוא מבקר בארץ, אנחנו עורכים כנס כדי לאפשר לעוד ועוד אנשים להיחשף ולקבל מענה".

רופא נוסף המלווה את פעילותה של ויינשטיין הוא פרופ' יעקב שהם, רופא פנימי ואונקולוג, חוקר סרטן ופרופסור למדעי החיים. הוא למד פסיכואונקולוגיה, רפואת צמחים ורפואה סינית.

דמות נוספת המעורבת בפעילות העמותה הוא יו"ר העמותה, תת אלוף יעקב אגמון. בתו של אגמון  נפטרה מסרטן בגיל 23, אמרה ויינשטיין, כבר לפני עשרים שנה הוא חיפש באירופה מקומות בהם ניתן למצוא דרכים אחרות לריפוי של הסרטן ורץ איתה לכל מקום אפשרי. חזון העמותה, נותן מענה לחוסר שהיה קיים ועדיין קיים – להוות מקום אחד לכל המידע שפוגשי הסרטן זקוקים לו – בתחום הטיפולים המומלצים, חידושים, תרופות, תזונה, שיטות אימון שונות ואפילו מתכונים".

אבל השיא, מבחינת ויינשטיין עוד לפניה. היא פועלת על מנת להקים כפר החלמה לפוגשי סרטן. מקום אחד שירכז את כל הטיפולים שהם צריכים מבלי להיטלטל ממקום למקום. מדובר במיזם מיוחד שאין דומה לו בארץ ובימים אלה מתבצע גיוס הכספים להקמתו.

 עמותת "תעצומות", המעניקה בית למתמודדים רבים הלוקחים אחריות על בריאותם ומבקשים לבנות לעצמם תכנית הבראה מקיפה ואישית, יצרה כנס מיוחד בנושא שיטות טבעיות להחלמה מסרטן, רתימת חוכמת הגוף והנפש להחלמה מסרטן. 

הכנס "תעצומות בהרצליה", שיתקיים ביום שישי, 27.01, בין השעות 14:45-08:30 בהיכל אומנויות הבמה, מיועד לכל מי שמחלת הסרטן נגעה בחייו – מבריאים, בני משפחה ומלווים, כמו גם לקהל הרחב המעוניין להרחיב את ידיעותיו בנושא, לתחזק את בריאותו ולשמור על איכות חייו לאורך זמן.

תגובות

להשאיר תגובה