יש לה את זה

כשאני שומע שיר, קשה לי לשים את האצבע בדיוק על הדבר הנוגע בי: אולי זו יראת הסנטימנטים הליריים המקבלים משנה תוקף ומוצגים לראווה, אולי זו המלודיה העוטפת את המילים בשפעת זוהרן ואולי זהו שתי וערב של שניהם, צלילים ומילים, המוגשים בניחוח ווקאלי של אותו זמר או זמרת שהופכים את השיר למוצלח יותר ומוצלח פחות.

כשאני מאזין לשיריה של היוצרת והזמרת לירון בן שמעון, רוקיסטית בכל רמ"ח איבריה עם נגיעות מזרחיות אותנטיות וטהורות ממסחריות, אני מקבל את אותה צמרמורת חרישית שלא משאירה אותי אדיש: זה לא כי היא הזמרת הכי טובה בעולם ( היא מעולם לא התיימרה להיות) , זה לא כי היא מיינסטרים במלוא הדרו , אלא זה כי היא יוצרת מהנשמה, היא יוצרת את שיריה מהמקום האמיתי והכנה ביותר, חושפת את עולמה האישי בפני המאזין ומצליח לדבר למקום האמיתי, בלי התייפיפות או מניירות יתר.

השנה האחרונה הייתה מאוד עמוסה לבן שמעון: לצד עבודתה כשדרנית ברשת ג', לירון שיתפה פעולה עם אהובה עוזרי והשתיים רקמו יחד יצירות ענוגות  שזכו לחיבוק ואהבה מהתקשורת ובעיקר מהקהל , היא חרשה את הארץ לאורכה ורוחבה בהופעותיה ועובדת במלוא המרץ על אלבומה השני : "כל חלומות העולם", עליו קצרה בפרס עידוד היצירה של אקו"ם.

השבוע יצא סינגל חדש מאותו אלבום סקונדארי – "כשנאבד את המילים", בלדת רוק שהלחינה בן שמעון למילותיו של משה יהודה והפקתו המוסיקלית של מאור ויזל, סינגל רומנטי שאינו משאיר אף אוזן אדישה: מעודן, איכותי ונוגע בכל מי שלמד פעם להרגיש, להתאכזב, לאהוב, לשמוח.

לירון, סכמי בכמה מילים את השנה האחרונה שעברה עלייך מבחינה מוסיקלית .

"הייתה שנה מרגשת מבחינתי, שנה שגם קרו בה דברים וגם התבשלו לקראת השנה הבאה. החיבור עם אהובה הוא מדהים מכל בחינה, גם ברמה האישית מרגישה שהכרתי אדם מיוחד ומצחיק עם לב ענק אין אנשים כאלה. ולהופיע עם המוזיקאית שהיא, זו חוויה גם בשבילי וגם בשביל הלהקה שלי. השנה התעסקתי המון בכתיבה והלחנה, הכרתי מלחינים וכותבים מוכשרים וגיליתי עד כמה נושא היצירה מרתק אותי.  "

מאין את שואבת את המוזה לשירייך? ניכר שהטקסטים שלך לא שגרתיים על אהבה ובילויים, אלא טקסטים יותר ריאליסטיים . אז מהיכן ההשראה?

"אנשים מעניינים אותי. ולחקור את העולם. מערכות יחסים.סרטים שאני רואה ספרים שאני קוראת, הופעה טובה כל אלה גורמים לי להשראה.והאהבה שלי בחיים שהיא עצומה.לאחרונה אני קולטת שהשירים הכי טובים ומרגשים שיוצאים לי הם כאלה שמבוססים על סיפור אמיתי שיחה עם חבר,חברה. המציאות חזקה מכל דמיון אני אוהבת לנתח טיפוסים ומצבים, סיפורים אישיים של אנשים מרגשים אותי. "

ספרי קצת על "כשנאבד את המילים" : איך נולד השיר ?

"את השיר כתב משה יהודה, בחור מוכשר שכתב גם לשיר לוי ולירן דנינו. משה שלח לי את הטקסט כדי שאלחין אותו אבל הוא דווקא לא היה מיועד אליי, בסופו של דבר רצה הגורל והקלטתי אותו כי אני מאוד מחוברת לשיר הזה. היה כיף לעבוד עליו עם הלהקה שלי: שלומי אורון המתופף, אסף סומך הבסיסט ומאור ויזל שגם הפיק מוזיקלית ומלווה אותי בשירים האחרונים. כשהגענו לשלב הקלטת השירה, ענת אסתר חיטמן באה לעזרתי בהפקת השירה, זה השלב שאני הכי חוששת ממנו וידעתי שהיא תוציא ממני את השירה הכי טובה שאפשר..לעבוד עם אנשים שהם גם חברים קרובים שאיכפת להם ממך זו זכות גדולה. כנראה שמוזיקה עושים באהבה או לא עושים בכלל.."

מתי צפוי לצאת אלבום חדש ? לדעתך בישראל של 2015 – מוטב לאמנים להתמקד בלהוציא סינגלים או אלבום מלא ?

"האלבום יושק ב3.12 בהופעת השקה חגיגית בתמונע. אין ספק שאנחנו בעולם של סינגלים היום וכללי המשחק השתנו ועדיין אני רוצה לתת לקהל שלי, לאנשים שאוהבים את המוזיקה שלי, אלבום שיהיה אפשר כמו פעם לשים במערכת ולהתעמק. גם לפתוח את החוברת ולקרוא את הטקסטים מוסיף לחוויה המוזיקלית של המאזין.."
הגשמת חלום לשתף פעולה מוסיקלית עם אהובה עוזרי. מי האמן / אמנית הבא שחלמת לשתף פעולה עימם ועוד לא הגשמת זאת?

"אמממ.. דודו טסה הוא האומן הישראלי האהוב עלי אפשר לומר ".

כשדרנית ברשת ג' מחד גיסא, ומאידך גיסא יוצרת וזמרת עצמאית ש"תלויה" ברדיו כפלטפורמה לשיריה מאידך גיסא, את רואה את שני צידי המתרס הכי טוב. כיצד זה נראה?

"שאלה טובה,זה באמת קטע לראות את זה משני הצדדים. מה שבטוח זה עולם קשוח מאוד..בתור שדרנית אני רואה את כמויות החומר שמגיע וזה קצת כואב לדעת שלא הכול יושמע כי פשוט אין מקום לכולם. מצד שני חלק מהחומר שמגיע הוא פשוט לא טוב ולא מושקע ..אני אישית מאמינה בדרך קשה וארוכה ובהשתפרות בכתיבת החומרים כי אחרי הכול אין תחליף לשירים טובים ושום יח"צ שבעולם לא יעזור לשיר לא טוב. אבל אני גם חייבת להגיד שעם כל זה שיש כמויות אדירות של חומר, הרדיו תמיד צמא לשירים ממכרים, עם מילים ולחן ועיבוד חזק שעוטף הכול יפה."

היכן ניתן לראותך מופיעה בימים אלה ?

"הכוחות מתרכזים כרגע לסיים את האלבום ולהופעת ההשקה שתתקיים ב-3.12 בתמונע, בואו ! "

ביקורות מוסיקה :

עידן רייכל – "מעגלים"

מילים ולחן: עידן רייכל

עידן רייכל משחרר סינגל סולו חדש ( ללא הפרויקט) , השונה קצת ממה שהכרנו שלו עד כה: יותר פופ מיינסטרימי עם השפעות מזרחיות – הכלאה בין טיפקס למשינה עם השנינות האופיינית לרייכל – קצבי, קליט ובעל פוטנציאל רב להפוך ללהיט רדיו.

http://www.linktone.co.il/linkton.php?lt_id=TXpnNU9ETTVNalE9K0k=&br_id=
סטלוס ואורן חן – מול הים בסנטוריני

מילים בעברית: רפי בסקון, לחן: יווני

הצמד הים תיכוני ישראלי – יווני מוציא סינגל חדש בדרך לאלבום חדש – השניים הולכים באותה נוסחה, לא מחדשים, לא מתקדמים וכמו תקועים במקום – שיר המיועד רק לקהל של הצמד , לא מעבר.

https://www.youtube.com/watch?v=LuAqau1VaJY

 

34 הערות

להשאיר תגובה