רגע לפני שהיא חוגגת רשמית את יום ההולדת שלה שחל בדיוק היום, רצינו להיזכר בחמשת השירים הכי טובים של ירדנה ארזי. והעיקר, שיהיה במזל.

בשנת 1988 הקליטה ירדנה ארזי שיר מחווה לשושנה דמארי. דמארי שאז הייתה הזמרת הראשונה שזכתה בפרס ישראל על תרומתה המוזיקלית, שמעה את השיר לראשונה בטקס עצמו ולנו נראה שהיא אפילו מחתה דמעה. השיר "עגילי דמאר" הוא אחד השירים היפים שנכתבו כאן וארזי מופיעה איתו עד היום בהצלחה גדולה. 

בשנת 1984 רשת ג' פנתה לארזי והזמינה שיר במיוחד עבור יום העצמאות של אותה שנה, השיר היה "אתה לי ארץ", שיר יפיפה שמדבר על אהבה למדינה. עולם הדימויים שבו מזכיר דווקא אהבה של גבר לאישה ויורם טהר לב, האיש שאחראי למילים המכוננות, צחק על זה לא פעם, אבל לארזי הוא הנחיל שיר שמלווה אותה מאז ועד היום. 

בשנת 1988, ירדנה התחרתה בקדם ארווזיון פרטי, אחרי שנים של נסיונות להגיע לתחרות הבינלאומית, ברשות השידור החליטו שהיא הראויה מכולן, ונתנו לה לבצע 4 שירים ולתת לקהל להחליט איזה ירדנה הוא מעדיף. אחרי הצבעה די צמודה, נבחר השיר "בן אדם". ארזי בזמנו פחות אהבה את הבחירה, אולם עם השנים, החליטה שהוא שיר נפלא. גם אנחנו חושבים ככה. 

ואי אפשר בלי להיזכר באלבום הצועני. שנת 87, רגע אחרי שהיא כבר אמא לאלונה, מוציאה ארזי את "נשמה צוענית" אלבום שכולו לחנים צועניים למילים בעברית של אהוד מנור. הלהיט הגדול של האלבום הוא "הכינור הנאמן" שחורש את הרדיו ומביא לארזי נתוני מכירות של מעל 80.000 עותקים מספר שיא באותה תקופה, והאמת שגם היום. 

גם ירדנה יודעת להתקדם עם רוח הזמן, לראיה "עוד נגיע". השיר שהתחרה בקדם הארווזיון של שנת 1985 והפך ללהיט אז,חזר לרחבות המועדונים 22 שנים מאוחר יותר בעיבוד עדכני. 

 

1 תגובה

להשאיר תגובה