טקס פרסי אופיר 2019, התקיים השבוע בכפר סבא. שם על השטיח האדום, צעדו נרגשים המועמדות והמועמדים אשר התחרו ב-18 הקטגוריות השונות. 1,000 חברי האקדמיה בחרו את הסרט "ימים נוראים" שזכה בקטגוריית הסרט העלילתי הטוב ביותר, השחקנית לירון בן שלוש זכתה בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה ביותר והשחקן ערן נעים זכה בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר.

הזמר הדתי ישי ריבו, פתח את הטקס עם השיר "לשוב הביתה" וריגש את הקהל. הטקס שהצדיע לסרטי הקאלט הישראליים, נתן מקום של כבוד לשחקנים בסרטים שנשזרו בתרבות הקולנועית הישראלית. ניצה שאול ומיקי קם, ששיחקו יחד ב"גבעת חלפון אינה עונה", הגישו את פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר להדר בן אוריה על תפקידה בסרט קצפת ודובדבנים. דן תורן, דליה שימקו ושרון אלכסנדר מהסרט "אחד משלנו", הגישו את פרס הצילום לשי גולדמן, "מילים נרדפות", יהודה ברקן ואורי שמיר הידוע כעו"ד קוגלר ששניהם שיחקו בסרט "אבא גנוב", הגישו את הפרס על התסריט הטוב ביותר לסאמח זועבי, "תל אביב על האש". חנה אזולאי הספרי ואביגיל אריאלי מהסרט "חולה אהבה בשיכון ג'" העניקו את פרס השחקן הראשי הטוב ביותר לערן נעים על תפקידו בסרט "עיניים שלי", ענת עצמון ומאיר סוויסה "דיזינגוף 99" הגישו את פרס הבימוי הטוב ביותר לירון שני, "עיניים שלי" . 

הבחירה הסופית נעשתה ע"י 1,000 חברי האקדמיה ובהם נמנים כלל העוסקים במקצועות הטלוויזיה והקולנוע בארץ (במאים, מנחים, שחקנים, תסריטאים, צלמים, טכנאים, מעצבים ועוד) וכל מי שעומד מאחורי העשייה הטלוויזיונית והקולנועית בארץ. קבלת חבר לשורות האקדמיה מותנית בניסיון, עשייה ורקע מוכח בתחום. חברי האקדמיה, מלבד להיותם אנשי מקצוע בעלי רקע ברור במקצועות הקולנוע והטלוויזיה הישראלי, משקפים את המגוון העשיר ושלל הדעות, המגזרים והעדות בחברה הישראלית, ללא הבדלי דת, עדה ומגדר. 

בכדי לחבר את הקהל הישראלי לסרטי הקולנוע המתמודדים בטקס פרסי אופיר, האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה יצאה במיזם "טרום אפיר", ושיתפה פעולה עם 11 רשויות ממטולה ועד אופקים, בהן הקרינו את חמשת הסרטים המתמודדים על קטגוריית הסרט הטוב ביותר. התקיימו עשרות הקרנות של קולנוע ישראלי ברחבי הארץ בשנתיים האחרונות, ועשרות אלפי תושבים נרשמו וצפו בסרטים שהוקרנו בערים השונות, ולבסוף גם זכו במפגש עם הבימאי/ת או השחקנ/ית הראשי/ת, שיצרו אינטראקציה עם הקהל על ידי שיח יוצרים. תגובות הקהל לפרויקט היו חמות, והמיזם אשר הינו חלק מפרויקט "מובילים קולנוע", שפועל להנגשת הקולנוע הישראלי, הוגדר כהצלחה בחיבור של הקהל הישראלי ליצירות הישראליות של הקולנוע הישראלי.

תגובות

להשאיר תגובה