"למה לי" הוא הסינגל החדש ששחררה שרית חדד בתקווה לחזור לצמרת הסצינה הים תיכונית, ממנה נדחקה הצידה קצת בשנה האחרונה. את השיר כתבו והלחינו דולב רם, פן חזות והנרי, והוא מציג עוד בחירה שגויה, לדעתי, של חדד כדי להמציא עצמה מחדש. על אף שהשיר קליט והולם את רוח התקופה העכשווית, חדד שאחריה רזומה עשיר של אינספור להיטים בביצועה, לא צריכה לנסות להתחקות אחר סאונד "נערי" שלא נשמע תפור למידותיה, שלא מתאים לה ולא הולם אותה היטב. היא ווקאליסטית נהדרת ופרפורמרית ראשונה במעלה, אולם נסיונות מיותרים לרכב על טרנד ולא להמציא טרנד, הם לא האור החיובי שחדד מחפשת בתקופה שכזו בה הטרנדים משתנים מרגע לרגע.

הפתעה נעימה ציפתה לי השבוע עת האזנתי לשיר החדש של יאיר קלינגר, מהמלחינים הפוריים במוסיקה הישראלית שתרומתו לעיצוב פניו של הפסקול הישראלי לא תסולא בפז, והחוגג 50 שנות יצירה נאמנה למקורות. "הנני" הוא השיר שכתב אבי קורן, הלחין וביצע קלינגר והמבוסס על תפילת הימים הנוראיים – "הנני העני ממעש". האמת שהתגעגעתי לקול הקטיפה של קלינגר, שלמעשה החל דרכו כמבצע יותר ממלחין ובשלב מסוים החליט להוריד הילוך ולהתמקד בעיקר ביצירה. קלינגר הוא מבצע נהדר וכנה המצליח למזג בין הרגש והנשמה לליריקה והמלודיה והשיר החדש והמרגש מצליח להוציא ממנו את המיטב.

קאנון הזמר העברי, יהורם גאון, שחרר השבוע סינגל שני מאלבומו החדש שבדרך פרי שיתוף הפעולה הפורה שלו עם המוסיקאי עובדיה חממה – "אדרבה" הוא לחנו של חממה למילותיו של הרבי אלימלך מליז'נסק בביצוע מרגש, מצמרר של גאון (כתמיד) העומד בקנה אחד לימי התפילות הבאים עלינו בחודש הבא.

"בועט כמו מסי" הוא הסינגל החדש של ליאור פרחי אותו כתב רמי לב והלחין פרחי, אשר משתף פעולה עם בנו בן ה-16 – שליו. האמת? התאכזבתי מאד. פרחי הוא מבצע מצוין והאלבום האחרון שלו ("ישראלי מילדות") הוא אחד האהובים עליי, אבל בחירת שיר על מסי עם שרבובי חרוזים לא הכי מקוריים ולחן מונוטוני ודי חוזרני ומייגע המנסה למתג את פרחי כזמר בן 14 ולא זמר בגילו, לא הולם אותו טוב. מצפה להפתעה הבאה של פרחי, בתקווה שתהיה נעימה כבדרך כלל.

ראש השנה בפתח והיוצרת והזמרת נעמה אור משחררת את "ראש השנה", סינגל ראשון אותו כתבה, הלחינה וביצעה מתוך אלבום בכורה שבדרך. עם קול נעים ומלטף, שיר פולק רך, אור פותחת היטב את השנה החדשה.

 

 

 

"אתה מכור לרחמים ולסמים קלים שכבר כבדים עליך", כך שרים גל סינואני ואביו אבי סינואני בשיר החדש שלהם – "כמו שיר במזרחית" אותו כתב עדי כבירי והלחין נאור סינואני, ולמעשה מהווים דוגמא ומופת לאיך שיר לא צריך להישמע: מלבד פומפוזיות מיותרת של השניים שלא מצליחים לרגש ולגעת (מבלי לזלזל ביכולותיהם הקוליות), השיר בעייתי מבחינת הטקסט שאינו חינוכי במיוחד, השניים שרים חלש מדי וללא רגש וכוונות, כמו נסיון לרכב על הגימיק של אב ובן ולמעשה מפספסים את המטרה. ככה לא עושים שיר במזרחית וגם לא כמו שיר במזרחית.

שימו אוזן ל-True Love Waits, הסינגל החדש של היוצרת והזמרת נועה בנתור המהווה סנונית ראשונה מאלבום קאברים שבדרך. True Love Waits הוא כמובן שירה של להקת רדיוהד מאלבומה מ-2001 – I Might Be Wrong והאינטרפרטציה של בנתור שונה מהמקור מהעובדה שהיא מצליחה להכניס את הכנות האינדיבידואלית שלה לביצוע, מצליחה להפשיט את עצמה מכל מניירות מיותרות והתפלספות ווקאלית ולהגיש את הגרסה העירומה והאמיתית ביותר לשיר בקולה המלטף והנעים לאוזן.

 

 

2 הערות

להשאיר תגובה