לרגל יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל מציגה האמנית והצלמת יהודית הרפז, תערוכת צילומים מיוחדת של 72 תמונות צבע בהם מככב דגל ישראל. 

במהלך העשור האחרון הסתובבה יהודית הרפז ברחבי הארץ ובעולם וליקטה תמונות ייחודיות של דגל ישראל. התערוכה היתה אמורה להיפתח בארוע פתיחה מרגש ערב יום העצמאות אך בשל הקורונה החליטה להעלות את התערוכה לאתר ולאפשר לכל חובבי הדגל לצפות בתערוכה און ליין. 

יהודית הרפז: "אני אוהבת את הדגל שלנו ונהנית לראות אותו כל הזמן. משחר ילדותי הוא מלווה אותי, יש לנו קשר עין וחיבור בלב. בגן, בתנועת הנוער, בצבא, לכל מקום הוא הולך איתי וממלא אותי גאוה. יש לי אהבה מיוחדת לדגל ישראל שלנו. אני מחפשת ומצלמת אותו בכל מקום שאליו אני מגיעה בארץ ובעולם, בים, באויר וביבשה. בעשור האחרון האהבה שלנו באה לידי ביטוי באין סוף צילומים שלו. הוא הדוגמן הכי מצולם שלי. כמו שאומרים, "יש לו את זה״ הוא משנה קומפוזיציות הטוב ביותר, משנה גוונים סידרתי. הוא יודע להיות הכי אותנטי. גם כשהוא לעיתים בשפל, הוא יודע להתרומם ולתת הופעה וכמי שמטיילת רבות הן ברחבי ישראל והן בחו"ל תיעדתי במצלמה את דגל ישראל באלפי תמונות מתוכן בחרתי את ה- 72 שמאחוריהן עומד סיפור ייחודי". ומוסיפה, "את התערוכה תכננתי כמובן לפתוח ערב יום העצמאות בגלריה אך בשל המצב הנוכחי נאלצתי לוותר על הרעיון ולהעלות את התמונות לאתר העומד לרשות הקהל הרחב".

לגבי השם של התערוכה מספרת הרפז: " בחרתי לקרוא לפרויקט ״ הדגל שלי – בכל מצב״ כי כך אני חשה. אני מכירה אותו, בכל מצב הוא יהיה הדגל שלי. צילמתי אותו במצבים הכי אינטימיים שיש, בלילות הקרים, כשהוא כמעט במערומיו. לעיתים, תוך כדי תנועה, דרך שמשות, בסמארטפון, ברוח ובמצב רוח. הצגתי תערוכות רבות אבל זה בהחלט פרוייקט הדגל שלי. חשוב דווקא בתקופה כזאת של משבר להיות אופטימיים כי יש לנו במה להתגאות הצלחנו להגיע להישגים ולבנות כאן מדינה מדהימה".

 בין התמונות בתערוכה: דגל ישראל מתנוסס מול בניין האיחוד האירופי, דגל ישראל במסע באאושויץ, הדגל בכותל, ציור של הדגל שציירה נכדתה בת ה7 של יהודית, דן בירן – חוקר המורשת ההיסטורית של דגל ישראל ומי שהניף את דגל ישראל על הר הבית ב1967, דוד כהן, איש המחתרות בן ה-88 שמקדיש חדר שלם בביתו למבחר דגלי ישראל וסיפורי מחתרות והשנה אף בחר להתחפש לדגל ישראל, הדגל בחדר האורחים בבית הנשיא, דגל המדינה ליד מצבות הנופלים בבית הקברות הצבאי הר הרצל , ואף תמונה מהשבוע האחרון- יהודית עצמה עוטה מסיכת דגל ישראל ועוד ועוד..

לינק לאתר התערוכה https://myisraeliflag.com/

תגובות

להשאיר תגובה