מאז אירועי השבת השחורה ופריצת מלחמת "חרבות הברזל", עשרות אלפי אזרחים נאלצו להתפנות מבתיהם, אך מאות אלפי חתולי הרחוב נותרו מאחור לבדם, ללא מזון וקורת גג. בימים אלו יזמה חברת פורינה בשיתוף פעולה עם מתנדבים ומתנדבות פעילות נרחבת של האכלת חתולי הרחוב העזובים באזורים המפונים – בדרום ובצפון, ואף סיפקה משאית ייעודית עם ציוד ומזון רב שעברה בין היישובים וסיפקה מזון.

מאיה דותן מיישוב נתיב העשרה, אחת המתנדבות הבולטות בפעילות מספרת כי בשבעה באוקטובר ברחה מהיישוב יחד עם כל משפחתה ועם הכלבה שלה. את ששת החתולים שלה הותירה מאחור בלית ברירה. נתיב העשרה הוגדר כשטח צבאי סגור ולכן לא הייתה גישה להיכנס אליו ולדאוג לבע"ח שנותרו ביישובי העוטף. כלבים רבים נרצחו, נעדרו וחתולים ובע"ח נוספים נותרו ביישובים ללא מענה וללא מזון.
מאיה ומתנדבות נוספות החליטו להרים את הכפפה כי הבינו שבעלי החיים שנותרו ביישוב לא ישרדו זמן רב ללא מזון ומים וכבר ביום שלמחרת גייסו עבורם תרומות מזון. את שקי האוכל העבירו ישירות לחיילים ולאנשי הביטחון בשטח שיניחו ליד הפחים ובפינות האכלה. מתוך ההנחה שאין אפשרות לעבור בית- בית בכל היישובים בכל יום, נוצר מיזם של הקמת פינות האכלה ליישובי העוטף המשלב נגריות ומתנדבים מכל הארץ ועד כה הוקמו 150 פינות האכלה והיד עוד נטויה. ויש סבבים של חלוקת מזון בתוך היישובים. "אנו זקוקים לכ-15-20 קילו מזון ביום ולכן כל תרומה של מזון עבור בעלי החיים ביישובים והקיבוצים, היא תרומה מבורכת. אני מודה לפורינה שתורמת בשגרה ובחירום ושמחה על שיתוף הפעולה המבורך עבור בעלי החיים" אומרת מאיה. 

פעילה נוספת היא עירית קוסט, שמאז ומתמיד התנדבה למען בעלי החיים והאכילה חתולי רחוב. עם פרוץ הלחימה גם היא, הרימה את הכפפה והקימה קבוצות וואטסאפ – באשדוד, אשקלון ורחובות במטרה לעזור לכמה שיותר חתולים ולחבר בין מאכילי חתולים ומתנדבים נוספים שרוצים לעזור. עירית מגדלת בחצר ביתה עשרות חתולים ודואגת להם למים ומזון מידי יום. "זהו פרויקט חיי, אני ומשפחתי לא יוצאים מהבית בלי אוכל לחתולים. אך לצערי כמות חתולי הרחוב שזקוקים לטיפול, מים ומזון היא עצומה והמשאבים הולכים ומצטמצמים. אנחנו זקוקים לסיוע מידי, עכשיו בעקבות המלחמה כמות החתולים הנטושים גדלה והמצב שלהם מאוד קשה, החתולים מגיעים מידי יום באותה השעה לנקודות האכלה והרבה פעמים אין לנו מה לתת להם. לכן התרומות של פורינה מאוד עוזרות, האוכל ברמה גבוהה וחשוב שהוא מגיע בקופסאות שימורים כי אוכל יבש נרטב מהגשם ומתפרק ואת השימורים החתולים מסיימים לאכול מהר מאוד ויש בהם גם נוזלים וערכים תזונתיים גבוהים."

תגובות

להשאיר תגובה