חודש הקניות באינטרנט: להתלבט – לקנות – לאהוב

 דקל סטולרו, שותף מייסד ומנכ"ל שוז אונליין עם טיפים שכל צרכן צריך לשים לב אליהם בעת קנייה באינטרנט

 מדי שנה, חודש נובמבר מתאפיין ברחבי העולם כחודש הדומיננטי ביותר בשנה מבחינת קניות ברשת עם מגוון מבצעים שמקבלים חיזוק באמצעות ימים מיוחדים (שופינג איי אל בישראל ויום הרווקים הסיני שחלפו בלאק פריידי, וסייבר מאנדיי שעוד לפנינו). כשמגפת הקורונה מלווה אותנו כבר חודשים רבים ועדיין לא ידוע מתי תיעלם, קיימת השפעה ישירה על תדירות הרכישות ברשת. אך מלבד רצון הצרכנים למצוא את המבצעים האידיאליים – קיימים כמה תנאי בסיס אשר חשוב לשים לב אליהם על מנת שהקנייה לא תעלה ביוקר ותתברר כחתול בשק.

 מוכר זה הבטוח החדש –  על מנת לבצע התאמה להתמודדות הכלכלית אל מול נגיף הקורונה הוקמו אינספור אתרי מכירה אונליין. אין ספק כי זהו צעד מבורך של תמיכה בעסקים כחול – לבן אך למרות הרצון להיות חלק מערבות הדדית זו – קיים צורך ממשי בתשומת לב כלפי אמנת השירות והתקנון של האתר, וזו על מנת להיות בטוחים באמינותו. בדרך כלל בעת גלילה באתרים המוכרים אלו פרטים שנשכחים מראשנו ולרוב אין צורך בכך אך במידה ונדלקת אצלכם נורת אזהרה בעת גלישה באתרים פחות מוכרים, יש לקחת בחשבון שבמרבית המקרים יש לסמוך על האינטואיציה.

כל המרבה הרי זה משובח? במידה והגעתם לאתר בו קיימות מגוון קטגוריות של מוצרים פוטנציאליים עבורכם – חשוב לזכור להיות ממוקדים בשביל שהשליטה בנעשה תהיה בידכם. בדומה להכנת רשימת קניות שבועיות לביתכם, חשוב שתתכננו את הקנייה מבעוד מועד על מנת לא לבצע קנייה רגשית. רוב הסיכויים שנזכרתם כעת בפעם ההיא באחת מרשתות השיווק שהגעתם רעבים והפרזתם יתר על המידה בהעמסת עגלת הקניות, גם במוצרים שלא באמת הייתם זקוקים להם. מומלץ למנוע זאת מראש.

כל הדרך עד הבית – לפני הקלקה סופית בהתלהבות עד לרכישת הפריט והעלאת חיוך על הפנים – יש להעניק תשומת לב לאותיות הקטנות. לאן המוצר יגיע ותוך כמה זמן? (לביתכם או לסניף הדואר הקרוב) האם המשלוח כרוך בעלות? מהי מדיניות החזרת המוצרים? ובמידה ויוחזר, האם יגיע לסניף הדואר או לביתכם?

הלקוח תמיד צודק גרסת המציאות – כמעט כל בעל עסק שמכבד את עצמו יידע להעניק ללקוחותיו את התחושה כי הוא החשוב ביותר גם אם הקשר מתנהל אונליין/טלפונית – אך עד להגעה למצב זה בעת קנייה באתר שמשך אתכם,  חשוב לבדוק האם קיימים מספרי טלפון ליצירת קשר בעת מקרה הצורך, כתובת מייל או רשתות חברתיות פעילות שניתן לפנות אליהן. גם אם לא תזדקקו לכך, הופעת כל אלו שהוזכרו או לפחות חלק יעידו על אמינות, ושיש לכם על מי לסמוך ברוב המקרים.

אותנטיות כדרך חיים – בחודש זה חברו הטוב של האדם הוא מבצע נוצץ שמרגיש לכם כאילו נוצר רק עבורכם אך עד למימוש רצון הקנייה מומלץ לקרוא ביקורות על אותו מוצר ועל השירות שניתן דרך אותו עסק/אתר. עדיף לקרוא את הביקורות בעין חשדנית בשביל לוודא את האותנטיות, רמת האמינות ואף לעיתים זו דרך מצוינת לדעת האם מעבר להנחות המשמעותיות קיימים קופוני הנחה נוספים.

מבחר המבצעים בחודש נובמבר הוא עצום ולעיתים קיימת תחושת של חוסר סיפוק או פספוס גם לאחר ביצוע הרכישה האינטרנטית אך עם זאת כשמבצעים זאת בצורה בטוחה ויעילה אז חוויית הקנייה נחקקת כזיכרון נעים או יותר נכון כריגוש רגעי עד לפעם הבאה.

 

 

 

 

תגובות

להשאיר תגובה