על רקע המצב הביטחוני הרגיש והנחיות פיקוד העורף, הישראלים שבים לדפוסי התנהגות המזכירים את תקופת הקורונה ואת הימים שלאחר השביעי באוקטובר. לפי נתוני אפליקציית "משלוחה" – אפליקציית משלוחי האוכל והמרקט הישראלית – נרשמה בימים האחרונים עלייה חדה של למעלה מ-200% בהזמנות מהמרקטים, לעומת ימים רגילים. המוצרים המבוקשים ביותר כוללים מוצרי יסוד כגון מים מינרלים, ביצים, חלב, גבינות, שימורים, בשר, עוף, מוצרי טואלטיקה והיגיינה, תמהיל שמעיד על היערכות הציבור לתרחישים ממושכים.
המציאות החדשה משפיעה גם על דפוסי ההזמנה ממסעדות. מהנתונים עולה כי בשעות הצהריים חלה ירידה של כ-20% בהיקף ההזמנות – ככל הנראה על רקע המעבר לעבודה מהבית. לעומת זאת, בשעות הערב נרשמה עלייה חדה של למעלה מ-50% במספר ההזמנות – תוצאה של ההגבלות על יציאה מהבית והאיסור על התקהלות. נתון מעניין נוסף הוא שהפעם, בניגוד למשברים קודמים שבהם מסעדות רבות נזקקו לשבוע לפחות כדי לחזור לפעילות, המסעדות בחרו להישאר פתוחות ולהתאים את עצמן מידית למצב מתוך הבנה שהשגרה הנוכחית עלולה להימשך זמן רב.
כדי להתמודד עם הביקושים, "משלוחה" תגברה את מערך השליחים במאות שליחים נוספים בפריסה ארצית, במטרה לשמור על זמני אספקה קצרים ככל האפשר, גם באזורים מאתגרים ובשעות שיא. האפליקציה פועלת בהתאם להנחיות פיקוד העורף, תוך שימוש במערכות התראה בזמן אמת והתאמה שוטפת של מדיניות העבודה למצב בשטח, מתוך מטרה ברורה לשמור על ביטחונם של השליחים. מגמת העלייה בצריכה ניכרת באופן כמעט אחיד ברחבי הארץ, ללא הבדל מהותי בין האזורים.
לדברי דניאל רחמים, מנכ"ל אפליקציית "משלוחה":"אחרי תקופות מאתגרות כמו הקורונה והשביעי באוקטובר, לצערנו צברנו ניסיון רב בניהול פעילות רציפה גם בזמני משבר. אנחנו מבינים את הצרכים המשתנים של הלקוחות ופועלים מסביב לשעון כדי לעמוד בעלייה בביקושים ולהבטיח שירות אמין, מהיר וזמין בכל שעות היום ובכל רחבי הארץ."