הבאתם סנדביץ' מהבית?

להביא אוכל מהבית למסעדה מובא לעתים כדוגמה לשיא החוצפה, אך במסעדת לאנצ'בוקס הנמצאת ברחוב לילינבלום בת"א יוזמה זו תתקבל בברכה. קונספט חדש של המסעדה מאפשר לסועדים להביא מזון מהבית ולקנות בה רק את התוספות לארוחה. "היוזמה היא חלק מהתפיסה של ארוחה מותאמת אישית, שבה כל סועד מתאים לעצמו את הארוחה שהוא רוצה מתוך המרכיבים. הקהל העיקרי שלנו הוא של אנשים עובדים שבאים לאכול באופן יום יומי ואנחנו רוצים לסייע להם להתנהל בדרך נכונה מבחינה תזונתית וכלכלית", אומר חן אמור בעלי מסעדת לאנצ'בוקס.  

חן אמור (32), תושב ת"א, למד עריכת דין ועבד בפרקליטות הפלילית של ת"א. לדבריו כשמלאו לו 30 החליט לבנות את המיזם של 'לאצ'בוקס'. "המיזם נולד בעקבות המגורים שלי ביפן במשך שנה וחצי. שם נחשפתי לתרבות אוכל בקופסאות ארוזות וזה מאוד מצא חן בעניי. חלק מהקונספט הזה, היא תזונה מאוזנת, לפי הכמויות שבן אדם אמור לאכול לארוחת צהרים".

unnamed (1)

המסעדה נפתחה לפני כשבעה חודשיים, ולפני כשבועיים בעקבות בקשת הלקוחות, אמור החליט להכניס את הקונספט שיאפשר ללקוחות להביא למסעדה אוכל מהבית ולקנות במסעדה רק את התוספות."אפשר לבוא למסעדה עם כל אוכל שרוצים, אם למשל נשארו קציצות מארחות שישי אצל ורוצים רק לקנות את האורז", ממשיך אמור. החדרנו את הקונספט הזה, לאחר שלקוחות שלנו הגיעו למסעדה עם סנביצ'ים ושאלו אם אפשר לשבת לאכול אצלנו ואז אמרנו בעצם למה לא. זיהינו מגמה של אנשים שרצו רק תוספת לאוכל שהביאו מהבית ושאלו אם אפשר לשבת במסעדה.

אין לך את החשש שאנשים ינצלו את מתחם המסעדה רק כדי לשבת ולאכול את הארוחה שהביאו מהבית ובעצם המסעדה לא תרוויח?

"המסעדה לא תרוויח אם הם לא ישבו בכלל, אם הם ישבו ויקנו רק סלט, אולי בפעם הבאה הם יקנו גם את הסנדבי'ץ וכך הלאה. עבדתי כאיש מכירות ושיווק ובעקבות כך אני חושב המון על טובת הצרכן, אני חושב שנכון לתת ללקוח להכיר אותי גם אם זה רק בפריט אחד ואני מאמין שבפעם הבאה שהלקוח יבוא למסעדה הוא יקנה עוד פריט. הלקוח נחשף לקונספט הזה ורואה את הנוחות והנגישות ואין לי ספק שזה יחזור אלי יותר מאוחר ויבוא לידי ביטוי גם בקופה" ועם זאת אמור מדגיש שהם לא מקום ישיבה, הקונספט החדש במסעדה נועד להשלים לאנשים את הארוחה שהם מביאים מהבית.

איזה מזון המסעדה מציעה?

"אנחנו מציעים אוכל מאוד מגוון, מכריכים, סלטים ועד מנות מורכבות יותר כמו דגים ועוף בקארי וירקות. הקונספט של המסעדה הוא אוכל ישראלי בריא. לקחנו את הקונספט של האסתטיקה והתצוגה של המנות מיפן. אך האוכל עצמו הוא אוכל ישראלי, ים תיכוני ומבוסס על כל הירקות הטובים שיש לנו בארץ".

אלו תגובות קיבלת מאנשים על הקונספט הזה?

"מחבקים אותנו חיבוק מאוד גדול, אנשים מאוד אוהבים ומאוד טעים להם. רוב הלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים. אני נדהם לגלות שהקהל הישראלי מגיע כבר בשעות הבוקר בשביל לקנות ארוחת צהריים".

היו אנשים שהופתעו מהקונספט?

"לאנשים תל אביבים שמסתובבים בעולם הקונספט מאוד מוכר מחו"ל מארה"ב, לונדון, צרפת. גם העיצוב של החנות מזכיר מאוד את חו"ל, המסעדה מעוצבת באווירה סקנדינבית. לאורך המסעדה יש מקררים מעוצבים שבתוכם יש את המנות ארוזות. הכל מוגש בצורה מאוד אסתטית".

 

31 הערות

להשאיר תגובה