נחום שוורצברג (49) מתל אביב הוא עוד אחד מאלה שהקורונה 'האירה' אותם. הסגר הראשון היה בשבילו התירוץ המושלם לעשות הפסקה מהחיים כדי לממש את חלום הכתיבה שלו. 

הוא עזב את עבודתו בהיי-טק ובמשך שלושה חודשים הוא העלה על הכתב זכרונות ואנקדוטות שהוא זוכר מסבו שהיה בעל חנות מכולת בצפון דיזינגוף. הספר 'לחם קימל' הפך לרב מכר "מאז אני אומר לאנשים שהחיים הם לא חזרה גנרלית. תגשימו את החלומות שלכם"

ביום שישי רגע לפני תחילת הסגר השלישי פגשתי במקרה (או שלא) את נחום שוורצברג (71) שהשנה הזאת על שלל תהפוכותיה עשתה לו טוב "ב 15 במרץ (יום לאחר תחילת הסגר הראשון) אני יושב על המחשב ומתחיל לכתוב רעיונות שרצו לי בראשו במשך שנה וחצי. אמרתי לעצמי שהסגר זה הכי טוב לשבת ולכתוב. תוך שלושה חודשים שהוא נגמר סיימתי לכתוב את הספר שבוע וחצי לפני ראש השנה הוא יצא לחנויות והפך לרב מכר. הנה אני מסתובב עכשיו בארץ בין הסניפים השונים של סטימצקי ומקדם את הספר. הספר 'לחם קימל' (הוצ' 'קוראים') מספר על היחסים המאוד מיוחדים שהיו לי ולסבא שלי אהרון שהייתה לו חנות מכולת בדיזינגוף 172. הספר לוקח את הקורא לטיול ברחובות תל אביב של שנות השבעים במקומות מעוררי געגוע עם טעמים שכבר אינם". 

עד לפני הקורונה היה שוורצברג מנהל פיתוח עסקי של בית תוכנה ואני מרגיש שקבלתי מתנה כנראה מלמעלה של לשבת ולכתוב. והנה היום אני גם מרצה על זה ועורך סדנאות בהם אני מספר איך פורטים רעיונות ומגשימים חלומות".

אז תן לי כמה טיפים לאנשים שהולכים להיות עכשיו בבית בסגר השלישי ?

"חברים תתחברו למה שעושה לכם טוב. החיים הם לא חזרה גנרלית . זה מה שקורה עכשיו. אני חושב שמה שהבנו מהקורונה זה שהחיים זה לא משהו שעובר לידנו. תתחברו למה שמפעיל אתכם מהלב.בסוף אנחנו הולכים. אנחנו רק אורחים פה על פני האדמה. כל מה שנשאר מאיתנו זה רק זיכרון. אז כדאי שהזיכרון יהיה טוב. תהיה טוב. תחשוב טוב ותעשה טוב. זה תמיד חוזר אלייך ואנשים זוכרים". מתוך דבריו של סבא אהרון

תגובות

להשאיר תגובה