תקלות, הפגנות והשקה חגיגית – סיור ברכבת הקלה עם השרה רגב

לאחר עיכובים רבים, עלות של מיליארדים וסבל רב שנגרם לבעלי עסקים רגע היסטורי בגוש דן : הרכבת הקלה יוצאת לדרך. בסיור עיתונאים בתחנת ארליך ביפו קבלו את פניה של שרת התחבורה מפגינים שקראו לפתוח את הרכבת גם בשבת. הרכבת אומנם איחרה וכולם יצאו לדרך. רק שבתחנת אלנבי התיקוף לא עבד "זה חלק מחבלי לידה של מערכת כל כך גדולה" ציינה השרה והבטיחה להגיע בימים הקרובים להשגיח מקרוב

בשעות הבוקר הגיעו עשרות עיתונאים וצלמים לסיור המקדים של השרה רגב יחד עם מנכ"ל נת"ע כדי להתרשם מהרכבת הקלה יומיים לפני הפתיחה. כבר בהתחלה ציפתה לשרה הפגנה של אנשי המחאה המשפטית שיצאו נגד סגירת הרכבת הקלה בסוף השבוע "זהו אזור חילוני מובהק" סיפרה אחת מנשות המחאה "אז מדוע סוגרים לנו".

אנשי המחאה הבטיחו למחות גם בחמישי וגם בשישי.

בתגובה לטענות המפגינים, ולנוכח השאלות על אודות שעות פעילות הרכבת הקלה, אמרה רגב כי "שישי ושבת הם ימי מנוחה, גם למי שלא דתי". בנת"ע הדגישו בימים האחרונים כי הנסיעות יסתיימו כשעה לפני כניסת השבת ויופעלו מחדש כשעה לאחר יציאתה. בחברה הסבירו כי על פי ההנחיות הרכבות יצטרכו לסיים את נסיעתן בתחנת הלילה בפתח תקווה, שנמצאת במרחק נסיעה כל כחצי שעה מקריית אריה, התחנה האחרונה בעיר. הרכבות יצטרכו להגיע אל תחנת הלילה לפני תום השירות.
קו השירות R1, מתחנת הקוממיות בבת ים ועד פתח תקווה, יפעל בימים ראשון-חמישי. הרכבת הראשונה תצא בשעה 05:40 בבוקר, והאחרונה ב-22:34 – למעט ימי שישי וערבי חג, אז תצא הרכבת האחרונה בשעה 16:06. במוצאי שבת יחל הקו את פעילותו בשעה 21:30, והרכבת האחרונה תצא רק שעה לאחר מכן, ב-22:30.
קו R3, מתחנת אליפלט בתל אביב ועד פתח תקווה, יעבוד גם הוא בימים ראשון-חמישי ויחל את נסיעתו בשעה 05:40 בבוקר. הרכבת האחרונה תצא בשעה 23:21 משני הכיוונים – למעט בסופי השבוע. בכל יום שישי תצא הרכבת האחרונה מתחנת קריית אריה בפתח תקווה בשעה 16:13, ובכיוון ההפוך ב-16:43.

 

תגובות

להשאיר תגובה