המרדף בין הזומים לעבודות הבית, בין דרישות המעסיק לזמן לעצמך ובין כל אלו לנסות לשמור על שפיות. אלו הם מנת חלקם של מאות אלפי הורים לילדים קטנים שגם בימים רגילים בקושי נושמים אוויר ואילו כעת במציאות החירום שבה כולנו חיים הדברים החריפו והקצינו וההורים מג'נגלים את עצמם עד לאפיסת כוחות כך נראה שאיש ממקבלי ההחלטות לא סופר את המגזר הזה 

במחאה על המציאות הבלתי אפשרית הזו הפגינו הורים בשישה מוקדים ברחבי הארץ תחת הכותרות  “אני 100% עם הילדים”. ההפגנות, בהובלת עמותת ‘כולנו משפחה’, הפועלת לקידום שיח ציבורי ושינוי מדיניות ציבורית למען משפחות צעירות בישראל, “אנחנו מפסיקים את המצב הבלתי אפשרי”, אמרו בעמותה, “נצא להפגין כנגד התעלמות הממשלה מצרכי המשפחות ובדרישה למתן אפשרויות פיצוי להורים. אנחנו מפסיקים לעבוד ובאים עם הילדים להפגין למענם”.

בהפגנה בכיכר הבימה סיפרה הפעילה עתר גלדמן דותן  "אנחנו דורשים מהממשלה לתת פתרונות ישימים למאות אלפי ההורים כדוגמת ימי חופשה ומחלה והפחתה בשעות העבודה ולקיים מפגשי חינוך בשטח הפתוח" א

בעמותה מזכירים כי “במדינת ישראל חיים למעלה מ-3 מיליון הורים לילדים מתחת לגיל 18, כ-2 מיליון מתוכם הורים לילדים צעירים עד גיל 9. מזה שנים שוק העבודה בישראל מאופיין בתרבות עבודה תובענית – שעות עבודה מרובות, מיעוט ימי חופשה, דרישה לזמינות לאחר שעות העבודה ועוד. תרבות זו פוגעת באיזון החיוני בין משפחה לעבודה ומשפיע הן על ההורים והן על הילדים. משבר הקורונה הקצין את המצב”, מדגישים מובילי המחאה, “עקב אובדן פרנסה ומצוקה כלכלית, לצד כניסה לסגרים חוזרים ונשנים, סגירת מסגרות החינוך ותחושת חוסר ודאות מתמשכת. ההורים נאלצו למצוא פתרונות יצירתיים על מנת לתת מענה לילדיהם לצד הצורך לשמור על פרנסתם”.

בעמותה מסבירים כי “אימהות ואבות נאלצים לבחור שוב ושוב בין העבודה לבין להיות עם הילדים שזקוקים לנו, במיוחד עכשיו. אנחנו לא מערערים על הצורך הרפואי בפעולות מעשיות לצמצום התחלואה אבל אנחנו דורשות ודורשים מהממשלה מענה ל-3 מיליון הורים שכורעים תחת הנטל.”

עיקר הדרישות של ההורים הם 

– חופשת טיפול במימון ממשלתי.

– הפחתה בשעות העבודה ללא פגיעה בשכר או בזכויות.

– הארכת חופשת לידה בתשלום עד סוף הסגר.

– החזר הוצאות עבור טיפול בילדים

תגובות

להשאיר תגובה