פעילי המחאה לצד רבנים ואנשי תרבות ואומנות אמרו לא לקיטוב החברתי

 

קילומטרים ספורים מההפגנה המתלהמת כנגד 'ראש יהודי' ולכאורה ביקום מקביל התקיים באותן שעות כנס ענק עם מאות משתתפים, דתיים ,חילונים, חרדים ומה שבניהם שעסק בטוב המשותף, בכאב וברצון למרות המחלוקות לחיות יחד

יזמית מורן זר קצנשטיין מובילות מחאת השפחות סיפרה כיצד נולד המיצג הפוטוגני שהרתיח דתיים רבים : "יש לי משפחה דתית וזה לא נגד הדתיים" אמרה וסיפרה איך לקראת הופעת בערב חטפה ביקורת מהמחנה שלה: "אמרו לי איך את מסוגלת להופיע במקום עם כל כך הרבה זמרים ובלי אף זמרת אחת". הדרשנית הברסלבית, נורית אילן הירש סיפרה על בנה החרדי שמשרת בצבא ונקלע שלא בטובו לסערה כאשר הוקנט והושפל ע"י אישה באוטובוס: "אני הגעתי לפה כי אני חושבת שכחברה למדנו איך למות ביחד אבל לא לחיות ביחד". הירש שיתפה באופן אישי כי מאז המחאה של המהפכה המשפטית בני משפחתו של בעלה מסרבים לדבר איתם.
בפאנל התארח גם אלי פלאי, מו"ל העיתון החרדי 'משפחה' פעיל חברתי ופילנטרופ שסיפר "שגם אנו בחברה החרדית צריכים לערוך חשבון נפש כי ההתמקדות שלה בעצמה פוגע לא רק בחברה הישראלית אלא גם בעצמה".
מרים פרץ סיפרה מהניסיון שלה בהתמודדות עם משברים אישיים: "אני יודעת שמשבר הוא גם נקודה שממנה אפשר לצמוח וזה הרגע השברירי שלנו כאומה".

 

תגובות

להשאיר תגובה