לא תמיד קל לתמרן בין העבודה לילדים והבישולים, עבור אלה מכם שאכולים רגשות אשמה על כך שילדיהם אוכלים יותר מדי ג'אנק-פוד, וכמו כן הרווקים שביניכם שמתגעגעים לאוכל הביתי של אמא, 'מרקית פלורנטין' יכולה להוות פתרון מושלם.

'מרקית פלורנטין' הינה מיזם חדש של אליעד כהן, שהחליט להכין בביתו מרקים מתחילת בנובמבר עד סוף מרץ, אותם ימכור לתושבי שכונת פלורנטין בה הוא מתגורר. בנוסף לכך, פעם בשבוע, כהן יארח את אחד מתושבי השכונה והשניים יבשלו יחד וזה לא נגמר פה, אחת לשבוע ה-'מרקיה' תתארח אצל אחד מתושבי שכונת פלורנטין לארוחות משותפות. לדברי כהן הוא יזם את הפרויקט הזה לא רק למטרת בישול ורווח, גם ובעיקר לשם אמירה חברתית שהמסר שלה הוא, בואו תעבדו איתי ואני אבשל לכם. "אנשים שאוהבים לבשל מביאים את היצירתיות שלהם וכשהאוכל נעשה כך חייב להיות ברמה גבוהה", אומר כהן.

כהן (39), רווק תושב פלורנטין, בשנתיים האחרונות, עובד בתחום האוכל ובעל עסק בתל אביב שנקרא, 'המעדניה'. "הרעיון של 'המרקיה' הוא להביא לאנשים הביתה אוכל ביתי במחיר שפוי", מספר כהן. "זה מתבשל אצלי בראש כבר כמה שבועות, שנה שעברה עשיתי את זה אבל בקונספט מצומצם של פעם בשבוע. השנה החלטתי שבא לי לעסוק רק בתחום האוכל, אז עזבתי את תחום הפקות הטלוויזיה שבו עבדתי עד עכשיו והחלטתי שאני הולך על משהו גדול.  משהו שבא לי לעשות כל יום לאנשים ולא רק לעצמי אני רוצה שגם אנשים אחרים יהנו מהאוכל שלי ושתהיה הרגשה של חברות בשכונה הזאת (פלורנטין), שנהיה סוג של משפחה ושהיה כיף לשבת ביחד לאכול".

בין המרקים שכהן מכין תוכלו למצוא : מרק ירקות עם קוסקוס, עדשים כתומות, עגבניות, חומוס ודלעת, שעועית, תפוחי אדמה והמגוון עוד רחב. את המרקים כהן ימכור בביתו החל מהשעה חמש בערב ועד השעה עשר בלילה בכל יום. "המרקים מגיעים בכמות של חצי ליטר או ליטר יחד עם לחמניה שאני אופה", אומר כהן. "אני מכין גם מרקים ללא גלוטן, שזאת כמובן אוכלוסיה שאי אפשר להתעלם ממנה, המרקים האלו לא יהיו יותר יקרים בניגוד לשאר המוצרים ללא הגלוטן. מנת מרק של חצי ליטר שמגיעה יחד עם לחמניה תעלה 15 ש"ח ואפשר להוסיף עוד חמישה ש"ח ולקבל תוספת אורז".

איך אפשר להגיע אליך?

"בקרוב אפתח דף פייסבוק למרקייה, בנוסף אני מפרסם בקבוצת הפייסבוק 'שכונת פלורנטין' את המרקים שאני עושה באותו יום, אם יש מישהו שגם מבשל איתי אפרסם גם אותו".

מה הן התגובות שקיבלת מאנשים ששמעו על המיזם?

"קיבלתי פרגון שבחיים לא ציפתי לקבל, אומרים לי שהרעיון ענק והמיזם גדול ושכל הכבוד לי על הפרויקט, אלו מילים שממש כיף לשמוע והן מחממות את הלב. אתה פוגע בצורך של אנשים וזה לא מובן מאליו בכלל לקבל מחמאות כאלה".

1 תגובה

להשאיר תגובה