סיפור מהחיים – החבורה:

הרחוב אפל ורטוב, השעה שבע בערב והתחושה היא של אחרי חצות, הקור חודר לעצמותיי, הד צעדיי נשמע לאוזניי בלבד. אני מאיצה כדי לא לפספס את המעקב. 

צעדיו הגדולים כמו גופו, והוא עובר את הרחוב במהירות ופונה לסמטה צרה וחשוכה אף יותר. אני מביטה לצדדים ורואה מבנים עם חלונות שבורים ושלט מהבהב באדום המכריז על סוגי עיסויים שניתנים במקום.

מעקב עושים בשניים, אבל הפעם לא הייתה ברירה, התפצלנו שותפי ואני, כל אחד אחרי אובייקט אחר, והרכב הנוסף המשיך במעקב רכוב אחרי שלושת הנותרים.

אולי הוא שרף את המעקב, עולה בי המחשבה ומיד אני מבטלת אותה. הרי הלכתי צמוד לבתים ואני לבושה כולי בשחור, כולל כובע גרב. הסיכוי קלוש אבל בא בחשבון.

צעדים מקוטעים נשמעים מאחורי וצמרמורת חולפת בגווי. פניתי לתוך כניסה לבניין, האובייקט שלי מתרחק ממני, אולם אני חייבת לראות מי מאחורי כדי שלא אופתע. למשך שניות אני מסיטה את מבטי ימינה לכיוון הצעדים, ורואה בחור שחור שיכור מתנדנד במדרכה שמנגד. נשמתי לרווחה, איתו אני מסתדרת. הגברתי מהירות וראיתי את האובייקט משתחל לתוך בניין בן שתי קומות. התקשרתי בטלפון לשותפי מני, נתתי לו נקודת ציון ונעמדתי בבניין ממול לכניסה אליה פנה האובייקט גדל הגוף.

הגשם פסק, אולם זה כבר לא שינה לגבי מצבי הפיזי. חיכיתי שיידלק האור באחת הדירות, אולם דבר לא קרה.

לאחר כרבע שעה מגיע האובייקט הנוסף, מוצק ונמוך עם תיק גדול, צ'ימידן על כתפו ואני תרה בעיניי אחר שותפי שעוקב אחריו. בעוד הבחור נכנס לאותו בניין, מגיח רכב "אין כניסה", נעצר ליד הבניין ומתוכו יורדים שני בחורים ובחורה מרשימה. הם פונים לבניין, וכעבור מספר דקות נדלק האור בקומה השנייה. שותפי מצטרף אלי ורכב המעקב הנוסף חונה בפינת הרחוב.

על פי המידע שנאסף ונמצא ברשותנו, השלב הבא הוא הפצת הסחורה שנמצאת ברשותם מזמינים פרטיים.

המעקב הזה התחיל בשעה שבע בבוקר במרכז הארץ, והסתיים בשעה שמונה בערב בחזרה מהצפון למרכז הארץ.

יצרנו קשר עם הבילוש באותו אזור ויחד כיתרנו את הרכב. לאחר כשלוש שעות ירדה הקבוצה למטה, מיד בוצע חיפוש ברכב ונמצא בו סחורה בשווי 67,000 ₪ – מחיר מכירה של גניבות שבוצעו באותו יום ברשתות שיווק שונות.

לסיכום: ניתן להבין מסיפור זה שיש אנשים שהפכו את הגנבה למקצוע. חבורה זו היא אחת מיני רבות רמות שונות, וברור שאין זו הפעם הראשונה והיחידה שהחבורה מבצעת גניבה שכזאת. לכן אפשר לומר שתפיסה זו מנעה גניבות בעשרות אלפי שקלים נוספים בעתיד.

 

מתוך הספר "סוד התוצאה".

תגובות

להשאיר תגובה