מעצב הפנים ירון טל, ידוע בתור מעצב חוויתי מתמחה בעיצוב חללים מסחריים וקמעוניים ומקומות בילוי מהבולטים בישראל ביניהם חנויות, משרדים, מסעדות, מלונות ובתי קפה. בין המקומות שעיצוב נמצאים, משרדי גוגל ישראל, רשת מלונות דן, בנדיקט, חנות מכבי תל אביב בדיזינגוף, כל הסניפים של רשת המסעדות 'שגב' ועוד, לצד פרויקטים נוספים בחו"ל.

טל, (49), עבר לפני כחמש שנים לעיר גבעתיים, אחרי 40 שנים בהן הוא התגורר בת"א והוא הבעלים של סטודיו 'ירון טל' הנמצא בת"א. הוא בוגר בצלאל בעיצוב גרפי, ולמעשה מעולם לא למד עיצוב פנים או אדריכלות באופן פורמלי, את הכשרתו קיבל טל תוך כדי עבודה בתחום ומלימודיו כמעצב גרפי. "קפצתי למים ולא עשיתי שום השתלבות כזו או אחרת וגם לא למדתי את בנושא, אך לקחתי את כל הכלים ש-'בצלאל' נתן לי", הוא אומר.

מה גרם לך לרצות לעסוק בעיצוב פנים, למרות שלמדת בכלל עיצוב גרפי?

"האמת שאת החלום של העיצוב הגרפי והעבודה בפרסום דמיינתי בתור משהו יותר ססגוני, מעניין ובעיקר יצירתי. אחרי שהתנסיתי בתחום הבנתי שאומנם היצירתיות קיימת, אבל לא בעוצמות שחיפשתי. באותו זמן קיבלתי הזדמנות לעצב בית קפה בתל אביב שזכה להצלחה מאוד גדולה ושם הכל התחיל. העובדה שקפצתי למים ולא עשיתי שום השתלבות כזו או אחרת, אלא לקחתי את כל הכלים ש-'בצלאל' נתנו לי עוזרת לי ונותנת לי איזושהי אלטרנטיבה וצורת חשיבה אחרת לפרויקט. בזכות זה אני יותר שולט בתחום המסחרי, אם למשל כשעסקתי בגרפיקה פרסמתי מוצר, פה אני מייצר חלל שיש לו אותה מטרה שהיא לשווק מוצר בכדי ליצר כסף".

מה מאפיין אותך כמעצב?

"הוגדרתי כמעצב שמעצב חללים מאוד חווייתיים. בעצם הרעיון הוא שהאדם שמשתמש בחלל הזה יעבור איזושהי חוויה לא קונבנציונלית, אני מייצר עולמות מסוימים בעיצובים שלי. אני חושב שמעצב מסחרי או מעצב שכל פעם מתמודד עם עבודה במקומות שצריכים לרגש, למכור מוצר וליצר עניין מחדש לא יכול לחזור על עצמו. כמו כן, אי אפשר לעבוד עם אותו ארגז כלים, חייבים לדעת לנגן על כל הכלים האפשריים, כי זה למעשה הצורך בתחום הזה. למשל, עיצבתי לאחרונה את המסעדה החדשה של שגב, 'קיטשן גארדן', איפה שהיא ממוקמת הייתה פעם חנות של מזרונים וכשנכנסים לשם היום החלל נראה כמו חממות. לא שמים לב שיש במקום קירות, הכל מלא צמחיה, ונראה בצורה של חממה. המקום משדר משהו לא קונבנציונלי ומקבלים אפקט שלא מצפים שיקרה בתוך חלל של מסעדה".

מה הכי חשוב לך שהלקוח ירגיש כשהוא מגיע למקום שאתה עיצבת?

"בסופו של דבר המקום שלי אמור לייצר כסף, זאת אומרת היום העיצוב במקומות הוא פרמטר מאוד נכבד בעסק. העיצוב יוצר את הבידור, את חווית הקניה ומניע את הקהל להגיע לעסק. אחרי הכל, אני חלק ממנוע שאמור ליצר כסף לבעלים של אותם מקומות (אם זה מסעדה, מלון, חנות וכו'), זה אחד המנעים הרציניים, אך כמובן שהמוצר צריך להיות מבטיח ואיכותי".

42141e15-6161-4384-b6fb-43e1bda99bf5

תגובות

להשאיר תגובה